lanparty vraagje

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Ik heb vanavond weer een lanparty dus heb alweer heel erg veel zin..

nou zijn we met een man of 8 en we doen het op het werk. Nou ff het volgende:

We leggen altijd ff een apart netwerkje aan, wegens virus en overbelasting gevaar van het normale netwerk. (zitten nogal wat kritische systemen tussen)

was nooit een probleem alleen dat gekloot met ip nr's gaat nog wel is vervelen. Bijna iedereen die een pc meeneemt, krijgt thuis ze ip van zijn of haar firewall/dhcp gebeuren.

Op het werk is er nooit een dhcp server dus is het altijd fijn vaste ip nr's inkloppen.

Ik wilde van dat gezeik af, dus ik dacht.. ik verzin wat anders.

Ik draai winXP, Hoe zorg ik nou dat mijn pc alle andere pc's een ip gaat geven? Wat en waar moet ik het precies aangeven.

Thuis werkt het bij mij als volgt, Server = winxp

server heeft 2 nic's. 1 naar upc 1 naar hub. inetdeling en gaan. weinig spannends dus.

Nou heb ik hier een pc staan (waar ik vanaaf op ga gamen) daar zit 1 netwerk kaart in.

hoe moet ik deze machine nou instellen dat iedereen vanavond gewoon een 192.168.0.X krijgt.

Voor de andere pc's is het geen probleem om het in te stellen, maar het gaat alleen ff om de server.

(overigens, deze machine krijgt op dit moment zijn ip van een linux bak, maar da's alleen maar extra info)

dank alvast :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Megamuch, ik heb je kick getrashed.
Ik verzoek je vriendelijk doch dringend niet meer zo snel en irritant je draadje omhoog te schopen.
Bij deze krijg je daar een NOW voor van mij, omdat dit zeker niet de eerste keer is.

Verder verzoek ik je ook om eens op een normale manier te posten.
Zoveel enters tussen 1-2 regels door leest zwaar irritant, en maakt de post alleen maar onnodig lang.

En dan nu de tip ... installeer een DHCP server :)
Ik weet niet wat voor XP je hebt, maar betwijfel of er in XP home/proff een DHCP server zit.
Anders pak je winroute of zoiets zit meen ik ook een DHCP service in (of sygate, weet ik veel.. 1 van die proggels iig :P )

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MaxxBass
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Installeer een fake modem, maak een fake dailup, en share deze met internet connection sharing, dan zou je weer een DHCP servertje krijgen...mits je W2K / WXP gebruikt...
Anders Winroute installeren (30 dagen trial) zit een dhcp server ingebakken...
succes.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 22:58 schreef likkie het volgende:
Installeer een fake modem, maak een fake dailup, en share deze met internet connection sharing, dan zou je weer een DHCP servertje krijgen...mits je W2K / WXP gebruikt...
Anders Winroute installeren (30 dagen trial) zit een dhcp server ingebakken...
succes.
dat is idd de makkelijkste oplossing.

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 18:44 schreef Koffie het volgende:
Megamuch, ik heb je kick getrashed.
Ik verzoek je vriendelijk doch dringend niet meer zo snel en irritant je draadje omhoog te schopen.
Bij deze krijg je daar een NOW voor van mij, omdat dit zeker niet de eerste keer is.

Verder verzoek ik je ook om eens op een normale manier te posten.
Zoveel enters tussen 1-2 regels door leest zwaar irritant, en maakt de post alleen maar onnodig lang.

En dan nu de tip ... installeer een DHCP server :)
Ik weet niet wat voor XP je hebt, maar betwijfel of er in XP home/proff een DHCP server zit.
Anders pak je winroute of zoiets zit meen ik ook een DHCP service in (of sygate, weet ik veel.. 1 van die proggels iig :P )
een NOW ? explain plz?

en excuses voor de vele enters.. zal er op letten..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Niet Officiele Waarschuwing, als je dus doorgaat etc. etc.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

pak een 486 en zet er freesco/smoothwall op die DHSP hebben )
Pagina: 1