Toon posts:

En nóg een troll...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de SETI@Home draad vond iemand het nodig om elke reactie een troll te geven.

En zelfs zo nodig dat deze persoon het in 2 etappe's deed: eerst alle reacties die er al stonden. En later nog een keer voor de nieuwe reacties. (ik neem aan dat het één en dezelfde was)

Er zijn in elk geval een paar mensen bezig het grondig te verpesten de laatste tijd: veel first posts, onterechte moderaties en veel gezeur over moderaties waar dat niet hoort. (maar dat laatste is natuurlijk wel weer logisch...)

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"overgewaardeerd" doet het blijkbaar ook overal erg goed. Krijg je een keer een puntje toegewezen, vind een ander dat blijkbaar te ver gaan en rost er meteen "overgewaardeerd" overheen. En als je nou echt niks te vertellen had maar dat is meestal ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het valt idd de laatste tijd steeds vaker op dat er flink gemismod wordt :{
Maar ja we wachten nog steeds op _dat_ eene wat ons zal gaan moeten helpen in de strijd tegen dit ...
Dit is gewoon weer een duidelijke aanwijzing dat er snel iets moet gaan veranderen.
Ik weet niet hoever Femme is met de PM scripts, hij heeft het helaas druk zat. Weet ook niet wat er bij hem op de nog op de to do list staat voor dat hij met de PM aan de gang gaat :?

* GiLeX wacht het wel weer af.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had voordat GoT down was nog alles naar de +1 gemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Allez op +1, maar nog steeds een reactie met troll tag.... Kennen we die er afmodden?

Het blijft behelpen zonder de PM :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat -1 vergewaardeerd verhaal,
is dan een post die naar 0 gemod wordt, of van naar 1 of 2?

Want als er in een thread de neiging komt om alles maar lekker op +4 te zetten (en dat gebeurd ook erg veel)
Dan gooi ik er vaak alvast een reeks -1 tjes overheen, want dan heb je namelijk nog genoeg invloed.

Tuurlijk, er verdwijnt weleens een post onterecht een plaatsje lager, maar uiteindelijk is de reactie score die je krijgt een gemiddelde van wat mensen van je vinden.
Dus als er allemaal mensen jouw een troll geven, dan vinden blijkbaar veel mensen het een troll.
(ook de meelopers hebben een mening... )

* TheGhostInc waarschuwed vooral voor een posting editten om er even bij te zetten dat de huidige waardering te laag is, zeker bij een troll of flame beoordeling willen mensen de post weleens zodanig veranderen dat het gewoon een flame of troll wordt. Alvast zeker geen posting meer die interessant is om te lezen.

Gewoon rustig afwachten tot een uurtje of 2 naderhand, en dan eventueel een melding op TMF maken, alle andere acties hebben vaak geen zin, die worden meestal weer tegen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 17:38 schreef TheGhostInc het volgende:
Heel verhaal :)
Heb je wel goed gelezen?

Ik klaag niet dat mijn post fout is gemodereerd, ik zeg alleen dat er iemand _elke_ reactie in die draad een -1 troll heeft gegeven.

Als je al preventief wilt modden* dan doe je dat met een -1 overgewaardeerd/overbodig. Niet met een troll.

* En dan vindt ik het trouwens nog erg slecht: je gaat niet van tevoren al minpunten geven omdat "hij waarschijnlijk toch te hoog komt". Dat is hetzelfde principe als de f. 0,25 op lege cd's: want je zet er toch illegaal spul op... |:(

Als de reacties dan te hoog staan hoor je hier te komen klagen ( ;) ). En dat het dan soms niet helemaal goed werkt omdat er te weinig moderators/modpoints zijn: dat liever dan moderaties die te laag staan.

En wat betreft mijn edit:
EDIT: en ik zal even reageren in het forum. Anders wordt het zo'n gesmijt met modpoints...
Dat lijkt inderdaad een reactie op de beoordeling. Maar toen ik dat tikte stond hij nog gewoon op 1 (d8 ik). Ik wilde een vraag stellen aan Sequence en om niet off-topic te gaan in de draad deed ik dat op het forum ( /5 ). Dat was dus ook gewoon om de moderators niet nog meer modpoints te kosten. Ik reageerde dus niet op de tag/moderatie, alhoewel ik me voor kan stellen dat dat wel zo lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 18:58 schreef Mecallie het volgende:
nog langer verhaal :9
Sorry, het was eigenlijk ook meer bedoelt op patrickje :)

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik een +3 +4 en soms ook +2 vaak een overgewaardeerd geef, zeker als ze net tussen de huidige en -1 hangen.
Het is niet zozeer preventief modden, maar eerder voorzichtig modden.

Trollen en Flamebaits deel ik alleen uit als dat nodig is, tenminste als het ook nog zinnig is.

* TheGhostInc zegt nog even over dat kwartje op cd's, dat is wel iets anders, en een heel end off topic.

edit:

Heb al een tijdje weinig meer +4 posts langs zien komen die het ook echt waard waren, een standaard reactie komt bij mij meestal gewoon op +1 uit, misschien mod ik wat streng, maar vergeet niet dat dat iedereens recht hier is.
Hier komen klagen dat je Post op +1 ipv +2 of +3 staat is imho niet nuttig, alleen een 0 of lager vind ik reden tot klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 19:21 schreef TheGhostInc een iets korter verhaal *D
Okay, ik dacht dus even dat je de reactie's al een -1 gaf voordat ze op 2/3/4 stonden :) Maar inderdaad, vooral in een DPC draad: daar hoeven reacties in principe nooit hoger als 2. Meestal op 1.

En dan het kwartje: ja, dat was way offtopic, maar ik denk het kan nu nog. Straks mag het alleen nog in euro's :P

/me ziet ook niet veel echte +4 reactie's meer.
(maar laatst nog wel 1tje, weet niet meer welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 19:21 schreef TheGhostInc het volgende:

[..]

Sorry, het was eigenlijk ook meer bedoelt op patrickje :)
[..]
Jah, dat kan ik ook wel begrijpen. Omdat iemand één zinnig woord zegt hoeft ie nog geen +4 te krijgen natuurlijk. Maar vaak zie je mensen bijzonder zinnige dingen zeggen, en is het ene puntje wat ze krijgen al snel weer weg-gemod met 'overgewaardeerd'. En dan vind ik niet echt dat er sprake is van objectief modden. Maar misschien begrijp ik 'overgewaardeerd' nog niet helemaal hoor :+
Pagina: 1