Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC stoort i.c.m. Kabel

Pagina: 1
Acties:

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Ik heb mijn pc aangesloten op mijn stereotoren. Maar ik heb dan last van flinke ruis. pas als ik mijn antenekabel uit mijn stereo trek stopt het, maar ja, dan heb ik weer geen radio. Nou heb ik al van alles geprobeerd. computer niet op een geaard stopcontact aan sluiten, stereo aarden via radiator en aarde pinnetje van het stopcontact. ook heb ik mijn aarde draad flink onder stroom gezet om te testen of die wel goed werkt en toen sloeg de stop eruit. Nu heb ik de mantel van mijn antene kabel niet aangesloten in het stekkertje, maar nu ruist mijn radio nog steeds super erg :( . heeft iemand nog goeie tips oid voor mij? want ik weet het echt niet meer. en mijn radio heb ik wel nodig, want anders wordt ik niet wakker smorgens :)

We've got that ring of confidence

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Misschien dat dit stukje in de Audio&Video FAQ je op weg kan helpen :?
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=1#A06

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 16:17 schreef Koen Rotteveel het volgende:
Misschien dat dit stukje in de Audio&Video FAQ je op weg kan helpen :?
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=1#A06
heb ik al een paar keer gelezen, maar ik snap niet hoe mijn probleem opgelost kan worden door een condensatortje. xou ook niet weten hoe ik die er tussen zou moeten proppen. en peeceetje is gewoon oged geaard (naar mijn mening) stereo kan ik verder niet aarden...

We've got that ring of confidence

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
De brom/storing wordt juist veroorzaakt door het goede aarde. Er zit (vrijwel in elk huishouden) gewoon een spanningsverschil tussen de aarde van de kabel en de aarde van je computer. Door dat verschil hoor je die storing.

Ik heb zelf nog nooit wat lopen kloten met die condensatortjes, maar je kan ook kant en klare filter blokjes kopen. Ik meen dat ze rond de 30 gulden kosten. Die zet je gewoon tussen je coax stekker van je radio. Ik zou als ik jou was wel eerst even vragen of je hem eventueel terug kan brengen als het je niet bevalt, want de kwaliteit wil er nog wel eens een beetje op achteruit gaan, tenminste, dat was mijn ervaring met de TV-kabel.

• snars281
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2020
Als het gaat om het tegengaan van stroom in de mantel van de antennekabel, moet je die gewoon onderbreken en over de onderbreking de condensator plaatsen. Dit stop echter alleen maar gelijkstroom, een wisselstroom loopt ongenschijnlijk door. In een goede electronica winkel kun je "ferriet" ringen kopen. (gewoon een O ring van (meestal grijs) geperst ferriet. Wikkel de kabel hier 3 tot 6 keer omheen, zo dichtmogelijk bij een stekker. (niet te strak, anders gaat het in de kabel stuk!) Ik denk dat je een ring kunt gebruiken van ca. 3 cm.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb de coax kabel al uit de radio getrokken.
Had net even snel geprobeert zonder coax, ff snel geluisterd, en hoorde geen gezoem.
Meteen dus maar de kabel rond m'n kamer gelegd, eerste minuut geen gezoem, en daarna begon hij spontaan weer te zoemen.

Ik heb me pc en me radio niet geaard, kan het hier aan liggen?

Ik weet het, dit topic is al dood, maar hier staat al allemaal info in, dus ga ik hier maar in door...
Pagina: 1