Ik ben opzoek naar een prog. dat een door in visualbasic 6 gemaakte *.exe, terug kan krijgen naar de orignele code
RARA wat kan ik daarvoor gebruiken
tia
RARA wat kan ik daarvoor gebruiken
tia
https://fgheysels.github.io/
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zou kunnen (kweenie zeker) maar dan zou dat alleen komen doordat QB1/2, VB1/2/3 pure pseudo code produceert.Op vrijdag 11 januari 2002 15:43 schreef robbinh het volgende:
Dit was tot Visual Basic versie 3(tog?) wel degelijk mogelijk. Nu voor sommigen helaas, voor andere juist niet, niet meer.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
't Zit 'm niet in de runtime, die gebruikt VB6 en VB.Net nog steeds.Op vrijdag 11 januari 2002 16:04 schreef limoentje het volgende:
dat ligt aan het feit dat die versies perse runtimes nodig hadden en niet echte EXE's konden maken, dan... Zodra je een "echte" EXE maakt zonder runtime libraries etc. is het waarschijnlijk niet praktisch mogelijk.
Verwijderd
Zeker nog nooit een decompiler gedraait op VB3? Je krijgt de comments er dus wel bijOp zaterdag 12 januari 2002 01:09 schreef Mir het volgende:
het is inderdaad wel mogelijk bij versies 3 en lager om dit toe doen, uiteraard zonder comments enzo
Verwijderd
it does?? nee, nog nooit gedaan nee..Op zaterdag 12 januari 2002 08:03 schreef Debbus het volgende:
[..]
Zeker nog nooit een decompiler gedraait op VB3? Je krijgt de comments er dus wel bij
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Ik zou bijna zeggen, das dan mooi!Op dinsdag 12 februari 2002 07:53 schreef Gerco het volgende:
Echt bruikbaar is het niet, aangezien ik van een prog met een 1000 regels code er 1 terugkreeg van 'em, maar het idee is aardig.
Verwijderd
Policy mbt decompilen en reverse engineren. Dit is in principe gewoon illegaal (net als cracks, passes, warez etc) en voor ons daarom niet/nauwelijks na te gaan of er wel of niet illegaal gedrag getoond wordt. Daarom hebben we besloten het als illegaal te beschouwen en zijn dit soort topics niet gewenst.
Noem dan eens betere.... dat was toch wel de vraag van de originele post...dev: Dat VBDE is wel de meest brakke decompiler die ik ook heb gezien zeg. Hij wist wel 1 regel code van de tienduizenden terug te vinden, en dan met allemaal onzin ertussen
Verwijderd
Zei ik toch al, dat ie er niet is volgens mij. Is ook maar beter dat die dingen niet bestaan.Op dinsdag 12 februari 2002 11:37 schreef Woudloper het volgende:
[..]
Noem dan eens betere.... dat was toch wel de vraag van de originele post...
Dat klopt, die dingen werkten prima.... Als je je sources helemaal wilt beveiligen kan je er zelf nog een ander programma overheen gooien...dev: Zei ik toch al, dat ie er niet is volgens mij. Is ook maar beter dat die dingen niet bestaan.
Goed werkende decompilers waren er alleen voor VB3 geloof ik.
Verwijderd
Bij mij had ie alleen een paar dialogs, maar ik vind het prima dat die dingen niet meer kunnen. Het is imo erg lame om iemand zijn source te gaan jatten.Op dinsdag 12 februari 2002 15:39 schreef Woudloper het volgende:
[..]
Dat klopt, die dingen werkten prima.... Als je je sources helemaal wilt beveiligen kan je er zelf nog een ander programma overheen gooien...
Wat ik opzich wel goed vond van VBDE, dat deze toch wel wist te achterhalen welke:
- formulieren ik had gebruikt...
- API calls ik had gemaakt...
- controls er op de forms stonden....
Zoiets kan Resource Hacker (RH) ook, maar alleen niet voor VB appliciaties. RH tekent dan ook nog even mooi een form/dialog voor je hoe het eruit ziet....
Policy mbt decompilen en reverse engineren. Dit is in principe gewoon illegaal (net als cracks, passes, warez etc) en voor ons daarom niet/nauwelijks na te gaan of er wel of niet illegaal gedrag getoond wordt. Daarom hebben we besloten het als illegaal te beschouwen en zijn dit soort topics niet gewenst.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq