• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
deze camera wordt niet meer gemaakt, maar ik kan hem kopen ergens in een winkel voor EUR 678,40.
Is dit een strak plan of weet iemand toevallig een betere camera met meer functies/betere kwaliteit etc of weet iemand of olympus van plan is een opvolger uit te brengen.

ik zit echt te twijfelen of dat 2,11 MP genoeg is en het nadeel van de Smartmedia, maar die zoomlens is zooo goed dat ik hem toch wil hebben, maar er is dus bijna niet meer aan te komen dus ik heb zoiets van nu of nooit.
maar als iemand dus een beter nieuwer alternatief weet...
help me out folks!!!

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ik heb maandje terug die c-2100uz gekocht en hij bevalt prima :9~

ik heb bij wat langere sluitertijden last van 1 irritante hotpixel, maar als ik hem dus terugbreng dan weet ik nu al dat ze geen vervanger hebben :'(
dus ik hou deze maar!! met fotosoep kan ik die ene hotpixel wel wegwerken zodat je hem niet meer ziet :)

je kan ook de c700-uz nemen, die is bijna identiek aan de c-2100uz, maar heeft een ander uiterlijk (maar ook met 10x optische zoom)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
hmmz die 700uz valt dus al af, want die is niet gestabiliseerd... maarjah tis idd wel klote als ik er een koop met een brakke ccd...

¯\_(ツ)_/¯

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
weet iemand anders nog een alternatief anders?
wel een beetje dezelfde prijsklasse als t kan...

¯\_(ツ)_/¯

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
kick

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

je weet nooit of je een goed of brak ccd krijgt...
ik heb zelf nog een canon powershot a20, maar dat ding is zo automatisch dat je eventuele slechte pixels toch nooit te zien krijgt!

je kan ook kijken naar iets met bijv. 6x of 7x optische zoom
zoals finepix of een dimage (alleen zijn die iets duurder dan 680 euro)
vraag me ook af in hoeverre die andere camera's een gestabiliseerde optische zoom hebben...

als je hem echt graag wilt hebben, dan moet je hem gewoon halen! de c-2100uz van sinterklaas 82 tm is helemaal perfect -> die heeft zelfs bij 16 sec. sluitertijd geen rare hotpixels :)
wat ik wel gemerkt heb, is dat je meer hotpixels krijgt naarmate je camera langer aanstaat (zal misschien iets met warmte ofzo te maken hebben)

die ene gekke pixel overleef ik gelukkig wel :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ej maar als je nou ipv 10x zoom en 2 megapixel een 4 megapixel neemt met 5 keer zoom heb je toch evenveel zoom uiteindelijk ?

Ik heb zelf een Sony DSC-F707 met 5x opt zoom (10xdigitaal) en 5 megapixel en dat zoom in feite dus verder als een 2100Z :)

In feite is het zo dat als je digitaal zoom gebruikt en dan op lagere resolutie opslaat heb je hetzelfde en de ccd van sony is :9~ .

Maar digi zoom gebruik je toch niet en heb je ook niet nodig :)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:53

Marc H

- - Is wakker - -

Op dinsdag 15 januari 2002 13:14 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ej maar als je nou ipv 10x zoom en 2 megapixel een 4 megapixel neemt met 5 keer zoom heb je toch evenveel zoom uiteindelijk ?

Ik heb zelf een Sony DSC-F707 met 5x opt zoom (10xdigitaal) en 5 megapixel en dat zoom in feite dus verder als een 2100Z :)

In feite is het zo dat als je digitaal zoom gebruikt en dan op lagere resolutie opslaat heb je hetzelfde en de ccd van sony is :9~ .

Maar digi zoom gebruik je toch niet en heb je ook niet nodig :)
Goh, die camera van jou zit nogal in dezelfde prijsklasse als de C2100, NOT!. Die 707 kost ongeveer het dubbele, dus aanprijzen van je camera is totaal belachelijk.
Ten tweede zou ik nooit een camera willen hebben met die peperdure memorystick.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:32 schreef Marc H het volgende:

[..]

Goh, die camera van jou zit nogal in dezelfde prijsklasse als de C2100, NOT!. Die 707 kost ongeveer het dubbele, dus aanprijzen van je camera is totaal belachelijk.
Ten tweede zou ik nooit een camera willen hebben met die peperdure memorystick.
dat is ook de reden waarom ik op dit moment geen sony wil; ik wil max 2000 piek besteden (incl media/gp powerbank/tasje) dus die 2100 zit iig wél in de juiste klasse, maar ik vind het toch een beetje 'eng'; wat nou als ik een brakke krijg, is er dan nog wel support voor de cam of moet ik er dan maar mee leren leven ;(

¯\_(ツ)_/¯

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44
Ja, zijn daar nou officiele regels voor? Net zoals bij dode pixels op LCD-schermen bijv dat een scherm er max 3 mag bevatten voordat deze 'defect' verklaard mag worden? (is maar voorbeeld he, elke merk heeft daarvoor z'n eigen policy)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 13:14 schreef FerryHeibrink het volgende:
dat heb ik ook wel eens gehoord... maar zelf nog nooit geprobeerd! maar hoe zou je dat met bijv. photoshop moeten testen? croppen? resizen?
Op dinsdag 15 januari 2002 16:34 schreef dominator het volgende:
Ja, zijn daar nou officiele regels voor? Net zoals bij dode pixels op LCD-schermen bijv dat een scherm er max 3 mag bevatten voordat deze 'defect' verklaard mag worden? (is maar voorbeeld he, elke merk heeft daarvoor z'n eigen policy)
klopt, daar had die verkoper die ik sprak over mijn camera het ook over... hij kan hem gewoon terugsturen, maar of hij dan ook gefixt terugkomt weet hij niet, kan best zijn dat olympus hem test en gewoon goed verklaard en weer terugstuurd!
schijnt trouwens een script voor photoshop te zijn die hotpixel kan weghalen op je foto (ofzoiets) -> weet iemand hier iets meer van?

• stylezzz
  • Laatst online: 21:44
Geen officiele regels dus, gewoon op hoop van zegen.... :P

Iemand meer info hierover??

• Norjee
  • Niet online
* Norjee heeft twee c2100 uz's gehad... beide met lastige hotpixels, ook bij korte sluitertijden...

Ook maakte die 2e een krakend geluid bij zomen.. maar dat ken ook best gewoon zijn...

Maar goed.. laat je niet ontmoedigen.. de enige andere cams met 10 keer zoom zijn een stuk duurder... :)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
ik denk idd dat ik er gwoon een bestel, en er dan flink mee doe testen en als ie dan brak is, dan stuur ik hem gewoon terug.
10x zoom lijkt me echt zo zwaar relaxed :9~

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1