1536 mb op asus cuv4x mobo

Pagina: 1
Acties:

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
ik heb hier in mijn systeem een asus cuv4x mobo zitten.
deze moet 1536 mb geheugen ondersteunen, maar ja nu.

Ik had win 98 se erop staan en toen ik het geheugen erin prikte starte deze helemaal niet meer op. Nu ik win 2k erop heb staan start hij wel op, maar is hij gigantisch onstabiel. Ik heb alle nieuwste drivers geinstalleerd (videokaart, via). Nu denk ik dat mijn mobo niet echt goed die 1536 mb aankan.

Ik heb alle geheugen modules apart getest, en toen ging het goed. en na 2 of meer modules gaf hij een fout bij 580 mb (maakte niet uit welke volgorde ik de modules zette)

Kan dat??? (als asus zegt dat het wel kan maar het niet stabiel werkt).

mijn pc

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Misschien staan je geheugentimings te snel?

(Heb ik zelf ook wel eens gehad.. Met 256MB kon ik wel cas2 draaien, met 512MB niet.. Terwijl de modules het los wel goed konden).

En verder, misschien dat het nog iets met je voeding te maken kan hebben? (niet waarschijnlijk, maar toch...)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb idd ook eens geheugenproblemen gehad door een voeding; alleen had ie niet te weinig vermogen (300 watt) maar was het iets anders (toen ik hem verving door een andere 300 watt ging het goed).

maar idd; ik zou eerst eens naar de timing kijken..

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
Op vrijdag 11 januari 2002 13:52 schreef Twynn het volgende:

En verder, misschien dat het nog iets met je voeding te maken kan hebben? (niet waarschijnlijk, maar toch...)
je bedoelt misschien te weinig vermogen???
heb een 300 watt voeding dus.....

mijn pc

Verwijderd

Kan ook aan de reepies liggen als er foutjes in zitten komen die vaak pas te voorschijn als je meerdere reepjes bij elkaar doet.