Toon posts:

MSDOS diskette boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, en vroeg mij af of iemand weet wat ik fout doe.
De diskette 1 van mijn MSDos 6.22 diskette is beschadigd, is helemaal niet meer van te lezen.
Gelukkig heb ik nooit veel vertrouwen gehad in floppy disks, dus heb een tijdje terug al mijn MS-dos Dikettes geback-uped op CD. Dus ik kopier de inhoud van mijn diskette 1 back-up naar een lege floppy, maar dan zegt hij dat de compu niet van de diskette kan booten! Kan iemand mij uitleggen waarom dit is?

alvast bedankt voor de hulp

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat gewoon kopieren niet werkt. Op je verse diskette staat nu nl geen boot record en ik denk ook dat bepaalde hidden system files er niet op staan. Je had niet moeten kopieren, maar een image moeten maken (zoals ik gelukkig wel heb van mijn belangrijke systeemdiskettes : )

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wil je de diskette alleen als bootdisk gebruiken, of wil je MSDOS installeren?
Voor bootdisks kun je hier terecht:
www.bootdisk.COM

edit:

Ik ben maar een raar figuur. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 13:39 schreef bazs2000 het volgende:
Wil je de diskette alleen als bootdisk gebruiken, of wil je MSDOS installeren?
Voor bootdisks kun je hier terecht:
www.bootdisk.nl
maak er maar even www.bootdisk.com van

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil MS dos installeren, is namelijk op een P-120 die ik als Dos-games PC wil inrichten.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Diskette opsturen naar Mickeysoft Nederland. Moet je een nieuwe voor kunnen krijgen.

En anders zoek je ff de duistere krochten van het net af. Zolang je de licentie bij de disks nog hebt, doe je niets illegaals, dunkt mij.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
hmm, naar MS opsturen kost tijd en geld, dus ik weet niet of ik daar zin in heb, maar moet je daar de licencie nog voor hebben, is het simpelweg opsturen van een officiele diskette niet ook al voldoende? (anders moet ik oud-papier verzamelingen doorspitten)

Verwijderd

sys a:
?

Verwijderd

sys a:
Werkt alleen onder dos zelf, en windows 9x.

Verwijderd

format a: /s en dan de inhoud kopieren...???

Verwijderd

hij kan ook ergens die cd lezen dus heeft-ie waarschijnlijk wel een machine met windows
(sja als't linux ofzo is niet)

Verwijderd

je kan ook Freedos installeren. www.freedos.org .
Die is helemaal gratis en ondersteunt ook meteen meergeheugen. Verder draait alle dos programma's er onder.
Pagina: 1