Toon posts:

VPN over VPN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij krijgen eerdaags een ADSL verbinding.....die legt dus een verbinding via VPN naar het modem.
Kun je nu daarover nog een VPN leggen naar een ander comp. die heeeeel ergens anders staat en ook bijv ADSL of kabel heeft?

Verwijderd

Ja.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Of dat kan weet ik niet.

Je kan wel je modem tweaken, zodat je geen vpn verbinding nodig hebt naar je modem. Staat in de faq geloof ik, hier is de link: http://www.bruring.com/adsl

Dan kan je zeker weten een vpn verbinding maken met een andere pc.

Verwijderd

Tuurlijk kan dat, ik heb wel geen verstand van ADSL (ik heb kabel) maar dit is geen probleem. Het lijkt mij dat die vpn naar modem eigenlijk doorzichtig is, je 'ziet' hem niet. Ik heb op mijn werk ivm met veiligheid ook vpn over vpn lopen.

Heb je trouwens wel eens met ssh gewerkt? In principe lijkt een ssh sessie op een vpn sessie en je kunt in een ssh sessie een nieuwe sessie opzetten.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Tuurlijk kan dat. Kijk, je krijgt zeg maar een tunnel in een tunnel.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met ADSL zet je een VPN op naar 10.0.0.138
als die is opgebouwd, moet je dat ook kunnen naar een pc over het internet, bijv: 194.109.xs4all.nl ofzo :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 13:02 schreef RaZ het volgende:
Met ADSL zet je een VPN op naar 10.0.0.138
als die is opgebouwd, moet je dat ook kunnen naar een pc over het internet, bijv: 194.109.xs4all.nl ofzo :)
Dat dacht ik ook maar.....uuhhhm.....
Je kan (in windows) maar 1 VPN adapter installeren in het netwerk.....dus dan vroeg ik me af of dat geen problemen geeft als je 2 keer die adapter aanspreekt!

Maar goed.....en van dat modem tweaken wist ik idd en dat kan altijd een oplossing zijn....
Daarnaast had iemand het over ssh....dit ken ik persoonlijk niet maar dat is misschien ook een optie.

Op zich als het maar kan dan is alles goed.....of het moeilijk is boeit niet....dat zoek ik wel uit!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oh.. Handig dan, wist ik niet. Handig weer. Eens kijkuh, ik heb fast-adsl bij xs4all en 4 ip's eens kijkuh of ik meerdere vpn's kan opbouwen in XP. zou toch raar zijn als het niet kan. Wel meerdere ip's op 1 nic, meerdere nics in je comp. en dan geen vpn's?

Mocht je eruit komen, laat het ff weten, ik wil zelf ook eens gaan eikelen daarmee, van werk naar prive enzo

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Je kunt in Windows (2000 / XP) gewoon meerdere VPN verbindingen maken, net zoals je dialups naar het internet maakt. (Tis gewoon een definitie met ip/username/password/domain/enz.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
ik dacht dat je tot iets van maximaal 128 vpn-verbindingen over elkaar heen kon leggen

iRacing Profiel

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ja maar dan heb je geen bandbreedte meer over voor je verkeer en ben je alles kwijt aan overhead... >:)

Verwijderd

Als je nou eens ipv kpn een fatsoenlijke provider voor ADSL neemt. Die leveren tenminste niet dat debiele VPN-gedoe, maar gewoon een normale router en evt eigen ip-adressen.
Bijv Jetron/Dataweb of babyxl ofzo. Krijg je gelijk een router erbij.
En ja sorry tis een soort reclame want ik ken Jetron/Dataweb vrij goed maarja dat is'r een waarvan ik weet dat ze't zo aanbieden.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tja, ik heb alleen mx-stream hiero, was allang blij dat ik geen telefoonkosten meer had, die liepen af en toe echt uit de hand :P

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1