PC doet bijna nix meer

Pagina: 1
Acties:

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteravond m'n eerste blauwe scherm gehad in Windows XP, tijdens Red Alert kreeg ik de error IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, vervolgens gereboot en ik kwam niet meer in windows, ook niet in dos met een win98se-opstartflop. Vervolgens mijn BIOS gereset en het probleem blijft zich voordoen. Mijn toetsenbord (USB Logitech wireless I-touch) doet het soms wel en soms niet, en valt ook niet altijd tegelijk uit, soms na 10 sec, soms na 30. Waar zou dit aan kunnen liggen? Please help me, er staat een verslag op dat ik om 5 uur moet inleveren..
alvast bedankt voor iedereen die hiermee wil helpen.

p.s. als het in het verkeerde forum staat, excuses daarvoor

edit:

2 kleine typo's

Verwijderd

save mode al geprobeerd

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:20 schreef nantasquad het volgende:
save mode al geprobeerd
zo ver kom ik niet eens, héél soms kom ik zover dat ik het aan kan klikken, maar dan valt ie daarna weer stil. Alles blijft wel lopen, maar hij gaat gewoon niet verder...

Verwijderd

hmm, brak geheugen, fout in bios, hmm reset helpt ook niet, steek je hd ff als slave in de comp waar je nu achter zit, kan je iedergeval je verslag redden.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Ik dacht dat IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL vaak op een geheugenprobleem duidde. Probeer het eens met een ander reepje.

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:23 schreef nantasquad het volgende:
hmm, brak geheugen, fout in bios, hmm reset helpt ook niet, steek je hd ff als slave in de comp waar je nu achter zit, kan je iedergeval je verslag redden.
zit nu achter een laptop dus dat gaat niet werken. Maar ik wil het gewoon graag oplossen, spontane reboots komen ook voor, terwijl ie nog aan het opstarten is. Soms krijgt de monitor ook in een keer geen signaal en valt dus op standby. De enige manier om de PC ook echt op te starten (incl. monitor dus) is de stroom er helemaal af te halen, fftjes wachten en dan de stroom er weer op zetten

• RexManning
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29
batterij of geheugen vervangen

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:27 schreef RexManning het volgende:
batterij of geheugen vervangen
batterij heb ik ook aan zitten denken, maar is het mogelijk dat Windows XP een error geeft vanwege een lege batterij? Heeft iemand een idee waar je die dan kan halen? Gewoon in een normale electronica-zaak???

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
heeft die plank van jou geen garantie meer dan?

• ipsec
  • Laatst online: 13-05 15:20
een batterij kan je gewoon overal halen als het er maar een is die precies hetzelfde is.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53
Hij heeft een redelijk nieuw moederbord, dus ik kan me niet voorstellen dat het de (lege) batterij is die de problemen geeft... en ik heb zelf nog nooit gehoord van een batterij die het begeeft tijdens het draaien van Windows :?

Join het GoT Pulse-Team!

• RexManning
Ik ook niet. Maar als die dat verhaal vertelt over dat opstarten zelfs wegvalt, safe mode ook, en dan dat "even stroom afhalen" etc. dan lijkt het op mijn mobiel als ie bijna op is, vandaar.

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:35 schreef LeNNy het volgende:
heeft die plank van jou geen garantie meer dan?
PC 2dehands gekocht via Tweakers

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:36 schreef DenMan het volgende:
Hij heeft een redelijk nieuw moederbord, dus ik kan me niet voorstellen dat het de (lege) batterij is die de problemen geeft... en ik heb zelf nog nooit gehoord van een batterij die het begeeft tijdens het draaien van Windows :?
dat was m'n vraag dus ook. Kan windows vastlopen vanwege een lege/kapotte batterij???

• Denman
Op vrijdag 11 januari 2002 12:38 schreef RexManning het volgende:
Ik ook niet. Maar als die dat verhaal vertelt over dat opstarten zelfs wegvalt, safe mode ook, en dan dat "even stroom afhalen" etc. dan lijkt het op mijn mobiel als ie bijna op is, vandaar.
Mjah, daar zit wat in. Maar de batterij is toch alleen om bios gegevens te bewaren als de PC UIT staat? Zodra ie aangezet wordt neemt de voeding het over, misschien is de voeding gaar of zitten er te veel apparaten op?

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 12:13 schreef SMulTiE het volgende:
Waar zou dit aan kunnen liggen? Please help me, er staat een verslag op dat ik om 5 uur moet inleveren..
alvast bedankt voor iedereen die hiermee wil helpen.
verslag --> overmacht, anders dump je de hele computer bij je docent >:)

Toestenbord valt uit? Hmmm...
Via http://www.google.com/search?q=IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL&btnG=Google+Search

Attempt to exchange or replace hardware in the computer. Our recommendation would be:

RAM / CPU / NIC

Heb je toevallig een 3Com NIC: trek hem er even uit, en als je er dan in komt drivers uninstallen.
(Je kunt altijd ook nog een ander toetsenbord proberen, maar geheugen ligt het meest voor de hand) Suc6!

• RexManning
Mee eens. Wat voor geheugen heb je? Voor Kingston oid maakt het in ieder geval geen hol uit of het 2e hands is, garantie blijft levenslang.

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:41 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

verslag --> overmacht, anders dump je de hele computer bij je docent >:)

Toestenbord valt uit? Hmmm...
Via http://www.google.com/search?q=IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL&btnG=Google+Search

Attempt to exchange or replace hardware in the computer. Our recommendation would be:

RAM / CPU / NIC

Heb je toevallig een 3Com NIC: trek hem er even uit, en als je er dan in komt drivers uninstallen.
(Je kunt altijd ook nog een ander toetsenbord proberen, maar geheugen ligt het meest voor de hand) Suc6!
heb nog ff geen toegang tot een PS/2 toetsenbord nu, al m'n huisgenoten slapen nog :o . Ook geen 3com, maar een cheap-ass ding, realtek-chip. Zal ff kijken wat er gebeurt als ik een paar reepjes geheugen vervang of eruit haal. Ik ben zo weg, maar ben er dan over 2 uurtjes weer, hoewel ik niet reageer mogen jullie uiteraard wel jullie wijsheden aan mij doorspelen!! (8>

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:44 schreef RexManning het volgende:
Mee eens. Wat voor geheugen heb je? Voor Kingston oid maakt het in ieder geval geen hol uit of het 2e hands is, garantie blijft levenslang.
geheugen is Infineon

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Ik had deze foutmelding toen ik de Intel LANDesk Client manager had geïnstalleerd. Mijn oplossing was gewoon format c: en windows opnieuw installeren. Maar das voor jou geen oplossing...

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:49 schreef DPC-Postman het volgende:
Ik had deze foutmelding toen ik de Intel LANDesk Client manager had geïnstalleerd. Mijn oplossing was gewoon format c: en windows opnieuw installeren. Maar das voor jou geen oplossing...
helaas kom ik niet zover dat ik kan formatteren, nee

• Bec80
  • Laatst online: 08-01-2025
Volgens mij heeft het nix met z'n Windows te maken anders kan die toch met een bootflop opstarten en dan zijn Documenten veilig wegzetten....

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 12:58 schreef Bec80 het volgende:
Volgens mij heeft het nix met z'n Windows te maken anders kan die toch met een bootflop opstarten en dan zijn Documenten veilig wegzetten....
nou, het begon met een error in windows, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat dat nu niet meer de oorzaak is van m'n probleem, de vraag is alleen wat wél! Ik moet nu echt gaan, ik kijk over een uurtje of 2 weer of jullie me misschien nog verder hebben kunnen helpen, in ieder geval al bedankt allemaal!

• Denman
Op vrijdag 11 januari 2002 12:58 schreef Bec80 het volgende:
Kan je je HD niet meenemen naar school en daar ff in een PC stoppen? Kan je iig je verslag nog uitprinten en daarna evt. je HD formatteren.

Join het GoT Pulse-Team!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 11 januari 2002 12:25 schreef arjanscholl het volgende:
Ik dacht dat IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL vaak op een geheugenprobleem duidde. Probeer het eens met een ander reepje.
Niet alleen geheugenprobleem. Het kan ook een driverprobleem of een foute BIOS instelling zijn (wat dus resulteert in foute communicatie met hardware enzo).

Check onder andere deze artikelen van de MSDN library:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/w2kmsgs/6077.asp
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ddtools/hh/ddtools/bccodes_6vxj.asp

Dikke kans dat het aan USB instellingen in BIOS ligt.. Schakel alles wat met USB te maken heeft uit, herinstalleer USB drivers, probeer een tijdje met een PS/2 toetsenbord..

Verwijderd

heb je mischien je bios geflashed?

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 13:44 schreef BLuPPiE het volgende:
heb je mischien je bios geflashed?
ooit wel, maar dat zeker 2 maanden geleden, dus daar kan het niet aan liggen, maar goed, tot nu toe hebben we de volgende mogelijkheden:

- brak geheugen (zal ff wat reepjes eruit halen)
- USB (ps/2 toetsenbord proberen)
- BIOS (lijkt me goed, want heb hem gereset)

Nog mensen met andere suggesties, zit nu in m'n ouderlijk huis, ben na het weekend weer op m'n kamer, dan kan ik dan aan de slag met alle mogelijkheden, dus alles is welkom!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 12-05 07:11
Videokaart, Zitten er niet te veel apparaten op 1 IRQ, zo ja (5 is zo ongeveer de grens) dan moet je van je ACPI PC een Standaard pc maken in apparaatbeheer.

• Smultie
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 20:26 schreef Mad_Demon het volgende:
Videokaart, Zitten er niet te veel apparaten op 1 IRQ, zo ja (5 is zo ongeveer de grens) dan moet je van je ACPI PC een Standaard pc maken in apparaatbeheer.
tja. als ik nou zover kwam....

• Smultie
  • Niet online
hierbij m'n excuses aan Oscar The Grouch, ik dacht dat ik met een nieuw topic misschien meer reply zou krijgen, ik zit gewoon met m'n handen in m'n haren hierover...Maar goed, m'n PC doet gewoon nog steeds nix...dit schreef ik net in 'n ander topic dat -terecht- op slot ging..
Ik ben nu weer op m'n kamer, en heb het volgende gebrobeerd: Ram vervangen, verplaatsen enz enz. CD-rom's eraf gehaald, videokaart vervangen, andere PCI-devices eraf gehaald. Nog steeds kom ik niet in windows, kreeg nu weer een andere error...pagefault in nonepaged area. Ik begin er nu wel een beetje ziek van te worden, want ik wil gewoon weer kunnen PC'en..Nog steeds komt de PC de ene keer verder dan de andere keer..Wie helpt me hieruit..???
én
volgende error: CONFIG_INITIALIZATION_FAILED
zit zelf nu een beetje te denken aan een bios-virus....iemand die die gedachte met me deelt??
Mijn vraag blijft dus: wie heeft nog bruikbare tips...

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 13:19 schreef SMulTiE het volgende:
Mijn vraag blijft dus: wie heeft nog bruikbare tips...
Ik kan je wel zeggen dat ik nu met hetzelfde probleem zit.... FEEST... NOT :(
Ik stop een extra harde schijf er in: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tijdens opstarten windows 2000. In andere PC doet schijf het wel braaf, en in het verleden heeft hij het ook in deze PC gedaan.
Als ik een oplossing heb post ik het wel.

• Smultie
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 13:41 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

Ik kan je wel zeggen dat ik nu met hetzelfde probleem zit.... FEEST... NOT :(
Ik stop een extra harde schijf er in: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tijdens opstarten windows 2000. In andere PC doet schijf het wel braaf, en in het verleden heeft hij het ook in deze PC gedaan.
Als ik een oplossing heb post ik het wel.
thx, ik hoor het graag..

Verwijderd

Heb ongeveer het zelfde probleem gehad , m'n pc deed ook helemaal nix meer terwijl hij wel altijd gedraaid had , heb toen alles uit m'n pc gehaald/vervangen.
Bleek uiteindelijk dat m'n voodoo3 kaart kaduuk was.

Probeer eens alles eruit te halen wat eruit kan en probeer zo het probleem te achterhalen.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 13:48

Tijntje

Hello?!

Inderdaad stapje voor stapje opbouwen.
eerst
alleen 1 reepje geheugen en CPU + video.
evt. reepje nog een keer wisselen.
daarna langzaam FDD +HDD er bij zetten.

Succes Ik snap dat je je niet zo vrolijk voelt

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Wat is je pc-configuratie eigenlijk ?!?! :?

• Smultie
  • Niet online
vreemd genoeg draai ik nu weer gewoon....heb de PC al een paar keer gereboot, met het angstzweet in m'n handen, maar hij hield zich goed!!! Ben nog steeds een beetje angstig voor de volgende spontane hang, maar goed. In principe is het systeem nog precies hetzelfde als in het begin van het probleem, misschien de RAmmetjes (nog wel steeds dezelfde 3) in een iets andere volgorde, maar kan me bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Maar goed, in ieder geval iedereen bedankt die in dit topic heeft gepost..

* Smultie is blij!!!

• RexManning
top!

Verwijderd

Hoi, ik heb een dergelijk probleem met mn laptop en een wireless lan verbinding.
Ik heb ondertussen al 2 sitecom kaartjes versleten
en ben nu bezig met een belkin (goed spul), maar zodra ik via draadloos enkele mb's onvangen heb krijg ik ook een blauw scherm met een irql melding waarna hij opnieuw opstart.

Voor zover ik weet kan het aan 2 dingen liggen, slacht geheugen en slechte drivers, in mijn geval lijken er helaas nog geen nieuwe drivers te zijn en mn 5 uur memchack ben ik nogsteeds geen stap verder, grote kans dat je een stukje hardware hebt toegevoegd dat nu pa secht begint te werken (3d kaart? lan? of toch het geheugen)
Pagina: 1