Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telfort en GPRS

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34
Hoi,

Ik zag op de telfort site dat ze GPRS aanbieden.
De prijs viel mij reuze mee!

Voor 5 Euro per maand stap je in en krijg je 1MB.
Elke volgende MB kost ook 5 euro, er zijn goedkopere bundels te verkrijgen ( 5 mb voor 20Euro per maand bv ).

Aangezien ik een telfort abbo heb, ben ik zeer geinstereseerd in GPRS!

Wie heeft er dus ervaring mee?!
En wat is de snelheid?!
En gaat dat een beetje snel met die MB's als je alleen wat emailtjes stuurd en wat fora bekijkt ( wel met plaatjes uit etc etc etc ).

American Express vraagbaak

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Volgens mijn informatie is het nog niet mogelijk om aan een bestaand telfort abonnement GPRS toe te voegen. Het zou in deze maand moeten beginnen, maar volgens de helpdesk is het nog niet beschikbaar :( Ik wacht zelf ook met smart!

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• [BoSS]
  • Laatst online: 15:34

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb geen ervaring met Telfort GPRS, wel met BEN GPRS, en ik moet zeggen dat dat best aardig werkt icm mijn Nokia 8310. Ik wap enkel via GPRS, maar dit gaat stukken sneller als normaal wappen. Als mijn Palm m105 GPRS ondersteund via IR wil ik ook gaan internetten enzo via mijn Palm, maar daar moet ik dus nog ff mee wachten...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Stinger_Ventura
Ben GPRS is vrij duur in het begin ( 30 Euro per 1mb! )
En daarna vrij goedkoop.

Maar wat voor snelheden haal je met GPRS met beide providers?

En op de site van Telfort staat toch echt dat GPRS kan?

Verwijderd

Ik heb na anderhalve maand zeuren eindelijk een brief thuis gehad waar ik in kon vullen hoeveel MB ik wilde op mijn bestaande Telfort Clarity abbo. Het is dus allemaal erg moeilijk geregeld.

Heb je er zo lang op gewacht en dan ga je voor 2,5 maand weg;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hmm.. je moet er apart voor betalen ala smsjes dus?
Jammer.. als ze nou gewoon van je belminuten kunnen weghalen... kheb daar namelijk een hoop van over >:)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 14:30 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ben GPRS is vrij duur in het begin ( 30 Euro per 1mb! )
En daarna vrij goedkoop.

Maar wat voor snelheden haal je met GPRS met beide providers?

En op de site van Telfort staat toch echt dat GPRS kan?
Dat is niet helemaal waar. Je kunt dat doen zonder abbo te nemen. Eerst testen dus, dat kost per kB 0,029 euro. Per MB idd 30 euro.

Neem je echter een abonnement dan kost het 5 euro per MB per maand. Kom je boven de 3 MB uit (1 euro) dan kost elke extra MB nog maar 1 euro.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:21
KPN GPRS hier..

langzaam joh, pingtijden van ongeveer 1 seconde, en een hoop packetloss.

oh ja, w2k wil niet IR'en, en w98 is ontzettend instabiel met GPRS

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Stinger_Ventura
Op zaterdag 12 januari 2002 13:48 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Je kunt dat doen zonder abbo te nemen. Eerst testen dus, dat kost per kB 0,029 euro. Per MB idd 30 euro.

Neem je echter een abonnement dan kost het 5 euro per MB per maand. Kom je boven de 3 MB uit (1 euro) dan kost elke extra MB nog maar 1 euro.
Mhhh, dat valt nog best mee dan!
Dan ben je als grootvebruiker toch wat goedkoper uit bij Ben.

Weet iemand of Dutchtone ook al aan GPRS doet?
Want ik twijfel of ik de switch van telfort naar Dutchtone zal maken.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
(jarig!)
nog niks van gelezen bij dutchtone

Verwijderd

Wie heeft er dus ervaring mee?!
En wat is de snelheid?!
http://www.gprstest.nl
En gaat dat een beetje snel met die MB's als je alleen wat emailtjes stuurd en wat fora bekijkt ( wel met plaatjes uit etc etc etc ).
Ik heb 5 MB bij Libertel (KPN en Telfort wel allebei gehad) en het valt echt wel mee hoor. Ik ICQ/MSN + e-mail alleen maar een beetje via m'n telefoon, maar is goed te doen.

• Stinger_Ventura
Hoe zit het met bellen?

Je bent dus met GPRS verbonden met het internet.
Kan je dan tussendoor gebeld worden!?
blijft je GPRS verbinding dan lopen als je kan bellen?
Vreet het veel van je accu als je continue met GPRS verbonden bent?

• [BoSS]
  • Laatst online: 15:34

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het vreet redelijk veel accu. Je kan wel gewoon gebeld worden en bellen, de GPRS verbinding blijft dan bestaan. Je kan zelfs gewoon wappen (tenminste met mijn 8310) met GPRS terwijl je aan het bellen bent...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38
Als je bestaande abbonnee bent bij Telfort was het idd niet makkelijk om GPRS te krijgen. Kreeg zaterdag voor het eerst ook informatie.

Wat me opviel tijdens een van m'n gesprekken met de support/info/abbo desk is dat ze zeiden dat je dus een contract voor GPRS moet aangaan voor minimaal een jaar (?) dus als je op 1 januari een Clarity abbo neemt van 1 jaar, en op 1 maart een GPRS abbo dan loopt je Clarity abbo op 1 januari het volgende jaar af, en je GPRS abbo op 1 maart..

Beetje voag

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:08 schreef Hyperion het volgende:

[..]

http://www.gprstest.nl
[..]

Ik heb 5 MB bij Libertel (KPN en Telfort wel allebei gehad) en het valt echt wel mee hoor. Ik ICQ/MSN + e-mail alleen maar een beetje via m'n telefoon, maar is goed te doen.
En hoe doe je dat MSNen via WAP??? zou het graag willen weten omdat ik binnenkort GPRS heb

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:29

Klippy

Still Game

Op donderdag 14 maart 2002 15:14 schreef -KOD- het volgende:

[..]

En hoe doe je dat MSNen via WAP??? zou het graag willen weten omdat ik binnenkort GPRS heb
Hij doet MSN via GPRS :)

en als je op die site kijkt zie je daar een Messenger staan voor bepaalde GSM's.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

hmz als ik naar die site ga zie ik dit:

You don't have permission to access /mordax.css on this server.

Apache/1.3.23 Server at mmm.mordax.nl Port 80

:)

En GPRS... is gewoon een protocol over WAP heen toch???

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:17 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Hij doet MSN via GPRS :)

en als je op die site kijkt zie je daar een Messenger staan voor bepaalde GSM's.
Ja ik zie wel een messenger staan voor GPRS maar die moet je downen... hoe krijg je die dan in je telefoon :? niet dus lijkt me

Verwijderd

Ik vind het maar een duur geintje! De tarieven voor het gprs van telfort, daar kan ik nog wel voor inkomen. Maar in principe moet je dus ook nog een normaal gms abo ernaast hebben, want de beltarieven als je alleen een gprs abo heb zijn echt gruwelijk! :(

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:55

Hero

Duck power!

Is het bij Telfort ook mogelijk om sms-berichten via GPRS te versturen? Want ik heb de klantenservice gebeld en die was redelijk vaag! Eerst had die jongen alles uitgezocht en toen kon het niet volgens hem. Daarna vroeg hij het nog aan een collega en die zei dat het wel mogelijk is. Iemand die het al geprobeerd heeft?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:26 schreef -KOD- het volgende:
En GPRS... is gewoon een protocol over WAP heen toch???
Volgens mij is het juist andersom. GPRS is de verbindingstechniek (dataoverdracht). GSM is ook een verbindingstechniek. WAP draait ook op GSM en zal het ook op UMTS doen.

Correct me if I'm wrong...

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Op dinsdag 19 maart 2002 13:28 schreef Topje het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist andersom. GPRS is de verbindingstechniek (dataoverdracht). GSM is ook een verbindingstechniek. WAP draait ook op GSM en zal het ook op UMTS doen.

Correct me if I'm wrong...
Je hebt helemaal gelijk, GPRS is een dragerdienst, WAP is 1 van de vele toepassingen die te gebruiken zijn.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Op zaterdag 12 januari 2002 13:52 schreef Wirf het volgende:
KPN GPRS hier..

langzaam joh, pingtijden van ongeveer 1 seconde, en een hoop packetloss.

oh ja, w2k wil niet IR'en, en w98 is ontzettend instabiel met GPRS
Gebruik je misschien ook een Palm (top) om IR te syncen? Dan heb je in het geval van een aanpassing gemaakt in je infrarood settings? (een of andere optie met image-transfer)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Hero

Hero

Duck power!

Geen mensen die GPRS via Telfort hebben en daarmee ook smsen?

Als het wel kan, weet iemand dan ook hoe groot (in Kb) een sms is?

Bedankt.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Hero

Hero

Duck power!

kick

• Blacksoul
Voor zover ik weet kun je bij Dutchtone NIET SMSen via GPRS, je kunt natuurlijk altijd de klantenservice hierover benaderen.

• Hero

Hero

Duck power!

Op woensdag 20 maart 2002 16:24 schreef Blacksoul het volgende:
Voor zover ik weet kun je bij Dutchtone NIET SMSen via GPRS, je kunt natuurlijk altijd de klantenservice hierover benaderen.
De klantenservice heb ik al benaderd (zie paar posts naar boven), maar die zijn niet erg duidelijk. Daarom wil ik graag weten of iemand het al geprobeerd heeft en hoe Telfort dit op de rekening zet. Want op zich hoef ik niet per sé GPRS te hebben, maar als je via GPRS kunt sms-en is dat cheaper (lijkt mij) en dan kan het wel nuttig zijn.

Dutchtone biedt toch helemaal geen GPRS-diensten aan, toch?

• Blacksoul
Vaag dat ze het bij de klantenservice niet weten, zal wel komen omdat het een om iets nieuws gaat......
Pagina: 1