Toon posts:

[html/js] dropdown naar ander frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik een dropdownmenu aan het maken ben, maar ik heb na vele pogingen al bijna opgegeven om het af te maken. mij probleem is als volgt.

Ik heb in een menuframe (framename menu) een dropdownmenu dat naar 8 verschillende pagina's verwijst, maar ik wil dus dat dit in het hoofdframe terecht komt (framename mainframe) ook als ik de opdrachten als base target gebruik e.d. krijg ik het niet voor elkaar, een gewone link wil dus wel, maar een dropdown wil dus niet. /me is radeloos :?

Verwijderd

Moet je even naar www.surfstation.lu hebben ze net zo'n systeempje met een dropdown en frames.

Verwijderd

Topicstarter
ja okee, maar vlgns mij werkt de pagina niet op ouder browsers... nou ja oud, (lees ie4) werkt ie niet... maar zal eerst ff de nieuwe ie downen dan...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

tsjek dit topic voor meer over relaties tussen frames (parent en child) en kijk op IRT voor artikeltjes over:

popup vanuit een dropdown (ff ombouwen dat het andersom werkt :) ) :
http://developer.irt.org/script/337.htm

en over het window-object algemeen:
http://developer.irt.org/script/window.htm

nou, met een beetje inzet kom je d'r wel uit.

www.jurgroessen.nl

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 11 januari 2002 12:06 schreef double_j_wicked het volgende:
ja okee, maar vlgns mij werkt de pagina niet op ouder browsers... nou ja oud, (lees ie4) werkt ie niet... maar zal eerst ff de nieuwe ie downen dan...
ach op IE5 werkt het ook niet, en het ziet er ook niet uit ;(

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Sommige dingen gaan gewoon niet goed samen. Je kunt het wel proberen maar de resultaten zijn meestal belabberd..

frames/dhtml is vergelijkbaar met alcohol/verkeer. HET GAAT NIET GOED SAMEN! Hoewel mensen het blijven proberen. Schrap de eerste ;)

Verwijderd

Topicstarter
okeej, ik heb dit geprobeerd, maar ik krijg de melding "parent.frames.mainframe is geen object, kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe, kom er echt niet achter... heb al mijn hele lunchpauze hiervoor opgegeven :(

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>

<base target="mainframe">
<script language="JavaScript">
/* Functions that swaps images. */

/* Functions that handle preload. */

// stop hiding -->

function MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0
eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" background="images/past10.jpg">
[img]"images/homebttn.JPG"[/img][img]"images/infobttn.JPG"[/img][img]"images/koerbttn.JPG"[/img][img]"images/teambttn.JPG"[/img][img]"images/guesbttn.JPG"[/img]

<table width="100" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr align="left">
<td height="6" valign="top" > </td>
</tr>
<tr align="left">
<td valign="top" rowspan="2"><a href="00.asp" target="mainframe">
<td valign="top">
<form method="post" action="">
<div align="left">
<select name="select" onChange="MM_jumpMenu('parent.frames[\'mainframe\']',this,0)" style="background-color:#03181E; border-style:1px; font-size: 10px; color: #FFFFFF; font-family: verdana, helvetica, arial" width: 100px;>
<option value="groep1.htm">Groep 1</option>
<option value="groep2.htm">Groep 2</option>
<option value="groep3.htm">Groep 3</option>
<option value="groep4.htm">Groep 4</option>
<option value="groep5.htm">Groep 5</option>
<option value="groep6.htm">Groep 6</option>
<option value="groep7.htm">Groep 7</option>
<option value="groep8.htm">Groep 8</option>
<option value="leerkrac.htm">Leerkrachten</option>
</select>
</div>
</form>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">[img]"img/00/main/spacer.gif"[/img]</td>
<td valign="top">[img]"img/00/main/spacer.gif"[/img]</td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 12:23 schreef Bosmonster het volgende:
Sommige dingen gaan gewoon niet goed samen. Je kunt het wel proberen maar de resultaten zijn meestal belabberd..

frames/dhtml is vergelijkbaar met alcohol/verkeer. HET GAAT NIET GOED SAMEN! Hoewel mensen het blijven proberen. Schrap de eerste ;)
Totale bullshit, het gaat prima. Je moet alleen beseffen dat alles wat binnen het kader van een frame zit, buiten dat kader nooit zichtbaar kan zijn.
Ju kunt dus niets van een frame naar een ander laten bewegen.

Verwijderd

Topicstarter
het is me al een keer gelukt, een paar jaar terug, maar ik heb dat toen gefixed voor iemand, en die page bestaat niet meer, en nergens een bekup te vinden natuurlijk, moet gewoon kunnen, omdat je in een tabel ook links kan plaatsen naar een ander frame, in html doe je dat met target frame="" mijn vraag is hoe ik dat dus nu in js voor elkaar krijg...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 12:10 schreef Hangloozz het volgende:
tsjek dit topic voor meer over relaties tussen frames (parent en child) en kijk op IRT voor artikeltjes over:

popup vanuit een dropdown (ff ombouwen dat het andersom werkt :) ) :
http://developer.irt.org/script/337.htm

en over het window-object algemeen:
http://developer.irt.org/script/window.htm

nou, met een beetje inzet kom je d'r wel uit.
/me vraagt zich af welk topic hanglooz bedoelt :Z

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 13:29 schreef double_j_wicked het volgende:

/me vraagt zich af welk topic hanglooz bedoelt :Z
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/376423/1?limit=50

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je moet alleen beseffen dat alles wat binnen het kader van een frame zit, buiten dat kader nooit zichtbaar kan zijn.
Ju kunt dus niets van een frame naar een ander laten bewegen.
Dat zeg ik.. gaat niet lekker samen.. Mensen die frames gebruiken hebben de neiging er gelijk teveel te gebruiken en juist de navigatie (waar je ander mogelijk dhtml voor zou knunen gebruiken) juist in frames op te delen.

Mensen moeten eens kappen met frames voor gewone navigatie, zonder is simpeler, sneller, mooier en professioneler.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al wat gevonden, het bewijs dat het kan...

[url]http://webdeveloper.earthweb.com/webjs/jstext/article/0,,12755_613861,00.html [/url]

nu alleen het boetje draaiend krijgen...

dus nu nooit meer het gezijk dat het niet kan met jscript kan (bijna) alles... okeej?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Niemand heeft gezegd dat het niet kan :P

Wordt alleen wel een stuk lastiger.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 14:05 schreef Bosmonster het volgende:

Dat zeg ik.. gaat niet lekker samen.. Mensen die frames gebruiken hebben de neiging er gelijk teveel te gebruiken en juist de navigatie (waar je ander mogelijk dhtml voor zou knunen gebruiken) juist in frames op te delen.

Mensen moeten eens kappen met frames voor gewone navigatie, zonder is simpeler, sneller, mooier en professioneler.
Kap nou eens met trollen. Als mensen frames gebruiken voor dingen die er niet mee kunnen, dan ligt het aan die mensen, en niet aan die frames. En die frames kunnen heel nuttig zijn, juist voor die navigatie. Gegevens die niet hoeven te veranderen blijven in beeld, zonder irritante laadtijd. Je geeft die mensen nog iets te zien voor een nieuwe pagina in een ander frame geladen wordt.

Ik wordt een beetje doodziek van mensen die iets lopen af te kraken met achterlijke argumenten die nergens op slaan.

Frames kunnen heel nuttig zijn, heel mooi zijn en het is wel degelijk professioneel als je het op de juiste manier gebruikt.

Dat jij die frames niks vindt, zegt meer over je eigen kortzichtigheid, dan over die frames. Als jij die frames niet nuttig weet te gebruiken, dan ligt het aan jou, en niet aan die frames. Als jij niet om kunt gaan met DHTML op een pagina met frames, dan ligt dat aan jou, en niet aan die frames.

Geef de volgende keer liever een normale beargumentatie, dan kunnen we daarover discussieren.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

lol

Weer zon nutteloze frames discussie zeker.. met kortzichtige mensen als jij. Dan moet ik weer die lijst met tientallen nadelen gaan noemen waar ik en collega's in al die jaren inter- en intranet ontwikkeling achter zijn gekomen.

Nah.. ik geef mijn mening. Doe jij dat ook gewoon.
Pagina: 1