[analoog netwerk] Hoe internetsharing?

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Ik ga hier proberen twee computers via een analoge modem op internet te krijgen.

Nu wil ik eigenlijk graag dat de twee computers samen in een netwerk zitten, maar dat ik ook vanaf allebei de computers kan inbellen op de provider.

Het liefst zonder dat allebei de computers tegelijk aan moeten staan. Maar vooral dat ik niet op de 1e computer moet gaan connecten, dan helemaal naar de 2e computer moet lopen om daar te kunnen internetten.

Zijn hier manieren voor? Misschien een hub die rechtstreeks kan verbinden met de telefoonlijn? Of misschien een modemkaart die actief is zonder dat de computer aanstaat?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• maartenvdv737
Ik zag net nog DIT

Kent iemand dit?

Lijkt me meer voor een laptop.

Verwijderd

ken het niet.
Ik ga ook probren internet te sharen plus gewoon netwerken.
Ik weet ook niet precies welke netwerkkaarten ik dan nodig heb.
Weet er verder ook niets vanaf.
Moet je even kijken onder post van mij in netwerk
"hulp en mening gevraagd" DGStefan

• maartenvdv737
Stefan, mijn probleem ligt wel een stuk anders dan het jouwe. Een kabelnetwerk heb ik thuis al liggen.

Het probleem bij mij is dat ik moet inbellen....

Verwijderd

simpel, gewoon SYGATE op je "server" installeren en die geeft ip adressen en linkt je pc`s over 1 modem met het internet.

wel moet de pc waar de modem in/op zit wel aanstaan om in te kunnen bellen.

Ik heb het ook zo gedaan en het werkt perfect op mijn locale netwerk thuis, firewalletje er bij gezet + een virus scanner en internetten maar met je 2 pc`s.

Let wel op, de snelheid zakt behoorlijk in met 2 pc`s op 1 telefoonlijn maar dat mag duidelijk zijn.

probeer anders nog wingate of winproxy, die kunnen ook met meerdere pc`s over 1 modem surfen.

Maar sygate werkt bij mij perfect.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dat bedoelt hij waarschijnlijk niet..
Je kunt een ISDN/normale router aanschaffen met inbel mogelijkheid.. MAAR.... aanschaf van een 2e modem is goedkoper.. dus tis maar waar je voor kiest..

• maartenvdv737
2e modem zou kunnen, maar als ik dan een LAN + Modem wil, moet ik dus 2 kabels trekken. 1 utp kabel en 1 telefoonkabeltje.

Hoe gaat dat met sygate? Moet je dan eerst op de 1e pc inloggen op de provider om met de 2e pc te kunnen internetten, of kan je via sygate inbellen?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

je kunt waarschijnlijk als beide PC's aanstaan via Sygate inbellen,

zo werkt het met winroute wel iniedergeval,
maar ook daar moet je op 1 PC winroute zetten, en dan kun je via het netwerk die PC laten inbellen en op de 2e internetten.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Je kunt ook Modemshare installeren, deze shared je modem, zodat je andere pc denkt dat ie een gewoon modem heeft...is niet gratis...
Dan met winroute voor internet...ook niet gratis...

Succes!!
Pagina: 1