Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
Neen. Post eens wat code. Over welke functie gaat het hier?Op vrijdag 11 januari 2002 11:43 schreef Brabrabra het volgende:
Enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
//edit ja ik ben dit ook wel eens tegen gekomen. Hangt ook vd. fout af welke je krijgt.
Verwijderd
geef anders even de foutmelding en de source
Verwijderd
Ja, met name in Callback functies, maar als het goed gaat met F7/F8 dan doe je waarschijnlijk toch iets fout in je code!Op vrijdag 11 januari 2002 11:43 schreef Brabrabra het volgende:
Komt dit iemand bekend voor?
Ik heb een programma gemaakt in delphi, met een of andere functie er in. Als ik gewoon run (F9) gaat die functie fout, maar als ik heb met step over run (F8) doetie hem wel goed.
Enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
Duszz, doe eens een voorbeeldje!
In de functie waarin hij kijkt of je mag slaan of niet. Als ik em in een bepaalde situatie zet waarin het niet mag, doet hij het wel als ik hem gewoon run en met step over doetie het niet.
Code kan ik niet echt posten, dan moet je zowat alle 3 de units hebben als je er iets van wilt snappen
Goh, hij lijkt het vandaag opeens goed te doen, niet dat ik iets aan de code heb veranderd, mya, tzijn computers he
Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
Verwijderd
Verwijderd
OIC, nee die zitten er niet in...Op vrijdag 11 januari 2002 12:24 schreef hezik het volgende:
Ja stel je hebt een tobjectlist waar 2 afzonderlijk lopende threads toegang tot hebben. Stel de 1ne voegt objecten toe en de andere verwijdert ze. Ze zijn dan aan het racen, waarbij voor kan komen dat een thread een object probeert aan te spreken wat niet meer bestaat e.d.
Zal ik 1ns proberen. Dank jeOp vrijdag 11 januari 2002 12:25 schreef baspiepers het volgende:
Dat heb ik ook wel eens. Het helpt in ieder geval als je project --> build project doet. In dat geval worden alle bestanden nog eens gecompileerd en heb je niet meer jouw genoemde probleem. Als je gewoon op ctrl + F9 drukt worden alleen de bestanden gecompileerd die zijn veranderd. Blijkbaar worden soms toch niet al die bestanden meegenomen en gaat het dus fout. Ik heb dit overigens alleen nog maar meegemaakt met Delphi 6, nog niet met Delphi 5.
Verwijderd
[beetje offtopic]Op vrijdag 11 januari 2002 12:24 schreef hezik het volgende:
Ja stel je hebt een tobjectlist waar 2 afzonderlijk lopende threads toegang tot hebben. Stel de 1ne voegt objecten toe en de andere verwijdert ze. Ze zijn dan aan het racen, waarbij voor kan komen dat een thread een object probeert aan te spreken wat niet meer bestaat e.d.
Ik vraag me al een tijdje af wat nou DE officiele manier is om met dit soort problemen om te gaan. 2 Threads die bijv. dezelfde callback functie aanroepen. Hoe controleer je of deze functie toevallig al in gebruik is door de andere thread?
Heb wel es iets gehoord over mutexen welke je hiervoor zou kunnen gebruiken.. maar begrijp daar nog niet echt veel van.
[/beetje offtopic]
Verwijderd
Als je bijvoorbeeld code heb geschreven met foute pointers, en je hebt optimization aanstaan, kan het daardoor toevallig net goed of net fout gaan.
Als je de optimization uit zet, moet volgens mij de code met F7/F8 en F9 gelijk zijn, but correct me if I'm wrong.