Toon posts:

[DEBIAN] Sendmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag bezig met sendmail. Misschien is het slim om daar een grot topic over te maken. Ik wil namelijk sendmail een beetje gaan beheren maar ik kom er echt niet uit. Ik wil verschillende domeinen gaan beheren met sendmail en dns. Iemand tips voor mij hoe ik het best kan beginnen. Of iemand die ik hulp kan vragen via icq.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Sendmail is (naar mijn mening) een erg mooi en leuk produkt waar je echt heeeel veel mee kunt doen, maar makkelijk is het niet. Ik zou gewoon eens een boek aanschaffen, O'Reilly heeft er een heel boek over en daar staat veel in!

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet makkelijk mee te starten. Debian gaat nu erg goed maar het is altijd even inkomen en dan lukt het wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand ?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

http://freshmeat.net/redir/install-sendmail/4445/url_tgz/install-sendmail-5.5.tar.gz

Is een script dat je sendmail helemaal configureerd. In nederlands engels duits spaans of whatever :)

Heb je daar iets aan?

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik raadt sendmail niet echt aan voor de beginnende linux gebruiker, zeker niet onder debian. Het debian upgrade script voor sendmail is niet fijn (heeft me een keer een kapotte mailserver opgeleverd waar 500 mensen gebruik van maken, enige werkende optie toen was om snel over te gaan naar postfix).

Postfix is veel makkelijker te configureren, schaalt beter bij grote hoeveelheden mail, en is door een Nederlander geschreven :)

Als het je niet veel uitmaakt welke server je draait, dan raadt ik je aan om eens naar postfix te kijken. Als je perse sendmail nodig hebt omdat die dingen kan die in postfix ontbreken, dan is het OReilly book een aanrader.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu postfix draaien maar ik heb er nog veel problemen mee. Het lukt niet goed mijn dns in te stellen. Ik heb het gevoel dat de mail niet aankomt. Ik gebruik zoneedit als dns. Maar de mail komt niet goed aan iemand een idee?
Pagina: 1