/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Verwijderd
andere opties zijn er genoeg, zoek eens met google op unix/linux X-server of xfree ofzo. Probleem is dat ze allemaal net zo hard of nog harder zuigen (imho).
Om de beeldopbouw te versnellen moet je een andere window manager kiezen en evt. XFree van source af compilen (tarball kun je op www.xfree.org downloaden) en dan met optimisaties (ik heb een maand geleden gepost hoe je dat kan doen, kun je in de search terugvinden). Zorg daarnaast dat je meer dan 32 MB geheugen hebt anders helpt recompilen niet zoveel, dan is het gewoon een geheugenprobleem...
Om de beeldopbouw te versnellen moet je een andere window manager kiezen en evt. XFree van source af compilen (tarball kun je op www.xfree.org downloaden) en dan met optimisaties (ik heb een maand geleden gepost hoe je dat kan doen, kun je in de search terugvinden). Zorg daarnaast dat je meer dan 32 MB geheugen hebt anders helpt recompilen niet zoveel, dan is het gewoon een geheugenprobleem...
Dank je voor je hulp, ik zal er zeker naar kijken (naar dat re-compilen) het is een PII350 met 392 MB geheugen (moet genoeg zijn dacht ik) ik gebruik op dit moment Gnome 1.4. Zijn er snellere WM's? IceWm of SawFish ofzo??
Er zijn een paar projecten gaande om x11 helemaal te vervangen. Zo is er bijvoorbeeld DirectFB en Berlin. 2 mooie projecten die beide veelbelovend zijn.
Verder is X niet zo'n probleem. Je kunt het een iets hogere prioriteit geven om het wat sneller te laten lijken, of je kunt de officiele source downloaden van x.org. Xfree is een afgeleide van X11R6. Veel plezier!
Verder is X niet zo'n probleem. Je kunt het een iets hogere prioriteit geven om het wat sneller te laten lijken, of je kunt de officiele source downloaden van x.org. Xfree is een afgeleide van X11R6. Veel plezier!
Verwijderd
ik snap het niet dat er laatste tijd best veel mensen zijn die beetje mopperen over X .. ik hem er nooit problemen mee ook nooit gehad.. en kijk dat je een snelle bak nodig hebt om lekker te kunne werken... dat is altijd en over al zo..
X zelluf compilen heb ik ook gedaan duurt verrekte lang en ik moet zeggen dat het niet veel nu heeft als de WM zelf niet recompiled. en als je dan toch bezig bent moet je eingelijks ook de gtk libs (als gnome hebt enzo) zelf compilen maar dan ook eingelijks weer gcc ....en dan eingelijks _OOK_ weer glibc enne zo kan ik wel verder gaan..
X zelluf compilen heb ik ook gedaan duurt verrekte lang en ik moet zeggen dat het niet veel nu heeft als de WM zelf niet recompiled. en als je dan toch bezig bent moet je eingelijks ook de gtk libs (als gnome hebt enzo) zelf compilen maar dan ook eingelijks weer gcc ....en dan eingelijks _OOK_ weer glibc enne zo kan ik wel verder gaan..
ik heb dit topic niet gestart omdat ik over X wil klagen, maar het viel me op dat het veel langzamer is in beeld opbouw dan Windows XP op de zelfde compu, that's why
Verwijderd
wat bedoel je met beeld opbouw dan ? als je een venster opent ?
heb je wel dri en glide ondenrsteuning ? wel de nieuwste xserver[videokaart] enzo ?
heb je wel dri en glide ondenrsteuning ? wel de nieuwste xserver[videokaart] enzo ?
Ik bedoel: Als je bijvoorbeeld een venster verschuift wordt de helf zwartof blijft op de oude plek.
Verder heb ik een G400 (dual-head) en heb gewoon de drivers gebruikt die bij Mandrake 8.1 zitten (ook X heb ik hiervan versie 4.1.0) Als ik dit ga updaten en echt uptodate houdt wordt het sneller??
Verder heb ik een G400 (dual-head) en heb gewoon de drivers gebruikt die bij Mandrake 8.1 zitten (ook X heb ik hiervan versie 4.1.0) Als ik dit ga updaten en echt uptodate houdt wordt het sneller??
Verwijderd
hmmz:) als de helt dan zwart wordt is er iets goed mis ... dat heb ik zelfs niet op mijn oude cyrix p133 bak!
en ja..driver update is meestal betere preformance
behalve bij m$ met z'n nieuwe directx
)
en ja..driver update is meestal betere preformance
behalve bij m$ met z'n nieuwe directx
ok, tx voor alle replies, ik ga er nog eens wat mee stoeien en dan horen jullie de uitkomst wel
Verwijderd
Ik draai op een PII400 (vergelijkbaar) met 256 MB RAM ook Gnome-1.4(.1) met XFree-4.1.0. Feit is dat het vanuit een standaard installatie van - say - Mandrake of Redhat enorm ruk draait... Sinds de Redhat-7.0 standaard installatie heb ik ales opnieuw van source gecompiled (kernel, X, Gnome, syslibs) en het draait enorm snel. Vooral de handmatige optimalisaties aan X merk je echt! Feit is dat het een vorm van "tweaking" is, net zoals de mensen dat op de andere fora hier doen. Je moet weten waar je mee bezig bent en het kost veel tijd, maar het resultaat mag er wezenOp vrijdag 11 januari 2002 11:50 schreef KnoppenSpook het volgende:
Dank je voor je hulp, ik zal er zeker naar kijken (naar dat re-compilen) het is een PII350 met 392 MB geheugen (moet genoeg zijn dacht ik) ik gebruik op dit moment Gnome 1.4. Zijn er snellere WM's? IceWm of SawFish ofzo??
Dit probleem ligt eerder aan de drivers dan aan X, je kunt beter de standaard linux drivers bij matrox gaan halen..
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Xfce rules, is ERG snel... Ook blackbox, enlightenment en windowmaker zijn chill.Op vrijdag 11 januari 2002 11:50 schreef KnoppenSpook het volgende:
Gnome en KDE zijn allebei erg traag.
Rookworst zonder R is ook worst.
ik heb er weinig last van dat x te traag is heb gentoo linux die zorgt door de source te compileren met bepaalde optimalisatie en wordt hele maal aan je eigen systeem aangepast. gentoo is voor iedereen erg aan te raden met een p350 of hoger anders duurt het compileren erg lang.
heb nu zelf een duron 800 het compileren van x en het systeem koste me zo'n 8 uur.
Maar is nu razend snel fantasische.
hiervoor slack8 draaien was al sneller dan suse en mandrake maar gentoo tot nu toe het snelst
heb nu zelf een duron 800 het compileren van x en het systeem koste me zo'n 8 uur.
hiervoor slack8 draaien was al sneller dan suse en mandrake maar gentoo tot nu toe het snelst
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
De tering, jij denkt veel sneller dan je handen kunnen bijhouden want er missen regelmatig woorden bij jou. Volgens mij wil ik geen direct gesprek met je hebben....kletskous!Op vrijdag 11 januari 2002 22:21 schreef blowfish het volgende:
ik heb er weinig last van dat x te traag is heb gentoo linux die zorgt door de source te compileren met bepaalde optimalisatie en wordt hele maal aan je eigen systeem aangepast. gentoo is voor iedereen erg aan te raden met een p350 of hoger anders duurt het compileren erg lang.
[ontopic]
Misschien kun je recompileren. Echter, het nadeel van X is dat het zo algemeen is. Verzin maar eens een grafisch systeem wat werkt op allerlei hardware, netwerktransparant is, eigen identificatiemethoden implementeert, nog een volledige eigen API openlaat voor de windowmanagers.......en nog snel is ook. Die heb je zo 1-2-3 niet. Oplossing is dus: minder mogelijkheden of gewoon genoegen nemen met de huidge situatie (aangezien de procs toch sneller worden). DirectFB en Berlin gaan de ene kant op, terwijl de meesten toch bij de tweede mogelijkheid blijven.
Ik heb heel lang altijd lopen kankeren op X, vanwege dit probleem. Maar ik denk dat ik weet waarom je dit in XFree86 wel ziet, en in Windows niet.Op vrijdag 11 januari 2002 13:02 schreef KnoppenSpook het volgende:
Ik bedoel: Als je bijvoorbeeld een venster verschuift wordt de helf zwartof blijft op de oude plek.
Ik heb bij windows "Window Blinds" geinstalleerd, zodat je windows ook themes kan gebruiken, net zoals dat met GTK en die zooi ook standaard kan. Hierdoor heeft de processor veel meer moeite met het hertekenen van het beeld.
Als ik nu in windows een venster verschuif, dan verplaatst windows het venster pas op het moment dat wat er achter zat hertekend is. Hierdoor gaat het verplaatsen, als ie veel moet hertekeken, ZEER langzaam. (nou valt verplaatsen wel mee, maar het resizen is een RAMP)
Als je dit in XFree86 probeerd, zal XFree86 altijd proberen het venster te plaatsen waar je muis cursor staat, en dus het hertekenen een lagere prioriteit geven. Dit is vooral zichtbaar bij het resizen van een venster.
- In windows geeft ie dus prioriteit aan het hertekenen, en zal het slepen/resizen onder leiden.
- In XFree86 geeft ie de prioriteit aan de "interactie", en zal het hertekenen hieronder leiden.
Zodra je klaar bent met verplaatsen in XFree86 wordt het beeld als een gek weer hertekend, dus je hebt er alleen last van tijdens het slepen. Maar daarvoor in de plaats krijg je wel dat het resizen en verslepen wat sneller gaat.
En nogmaals, dit is veel duidelijker te zien bij het resizen dan het verslepen.
Download windowblinds, en vergelijk het zelf eens.
---------------------------
edit:
Om nog even toe te voegen, ik heb laatst DirectFB geprobeerd. Hierbij wordt ook de prioriteit gegeven aan het hertekenen van het beeld, en dat merk je daarbij HEEEL ERG. Maar daar had ik toen wel alles transparant a'la MacOS X met schaduwen etc....
zie http://www.linuxfromscratch.org/~remenic/dfb_lfs.png
GTK 2.0 gebruikt double buffering, waardoor de nadruk ook gelegd wordt op het hertekenen... Ben benieuwd of dit ten goede gaat aan de snelheid....
Om nog even toe te voegen, ik heb laatst DirectFB geprobeerd. Hierbij wordt ook de prioriteit gegeven aan het hertekenen van het beeld, en dat merk je daarbij HEEEL ERG. Maar daar had ik toen wel alles transparant a'la MacOS X met schaduwen etc....
zie http://www.linuxfromscratch.org/~remenic/dfb_lfs.png
GTK 2.0 gebruikt double buffering, waardoor de nadruk ook gelegd wordt op het hertekenen... Ben benieuwd of dit ten goede gaat aan de snelheid....
Pagina: 1