awdflash error?

Pagina: 1
Acties:

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Hoi, ik heb hier een oude QDI-P5i430TX Titanium IB+ mobo.
deze ondersteund op dit moment tot 233MHz. (pentiums wel te verstaan)

Als ik de BIOS wil flashen van v1.2s naar v1.5s dan geeft awdflash.exe een fout:
code:
1
2
3
4
The program file's part number
does not match your system!

Are you sure to program? (y/n)

kan ik dan evengoed flashen zonder dat er iets verschrikkelijk fout gaat? dit mobo MOET het namelijk blijven doen.

[OC vraag:]
is er iemand die dit mobo heeft en er succesvol mee heeft kunnen OC'en? (want na de update zou dit mobo tot 300MHz kunnen gaan >:) leuk om mijn P200MMX te OC'en >:))
[/OC vraag]

de laatste vraag heb ik hier express ook geplaatst omdat ik geen zin had om een 2e topic te openen in OC&CM :P

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Het kan zijn dat je flash bios write protected is .. dat had ik namelijk bij mijn qdi en toen kreeg ik de zelfde fout... |:(

JOEPIE (mijn 100ste post) :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
Dat krijg je te zien als je de foute bios in je mobo wilt flashen. Had ik ook toen ik een DFI K6BV3+ met het laatste beta BIOS wou flashen. Ikke toch doen, bord werkte wel, maar had nukken die me bekend voorkwamen van de P5BV3+ rev C. ff kijken wat de BIOS string nu was: jawel, hetzelfde :(
Heb over dat beta BIOS ook nog ff modbin gehaald, die stikte in de datumstring van dat BIOS en toen kwam de echte versie naar voren: een oud BIOS uit 1999 met problemen, die werd aangeboden als NIEUW bios voor mn K6BV3+.
Misschien doet QDI ook wel zoiets met jou bordje.

BTW: Goed dat ik altijd van hdd flash, want met dat foute BIOS deden mn floppydrive en mn seriele poorten nix meer |:(

Verwijderd

Ik zou het iig even checken en dubbelchecken..

bestaan er van dat bord niet toevallig versies met 1Mbit en 2Mbit eeproms? Kijk eens of de 'saved bios file' net zo groot is als de 'te flashen bios file'

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 11:35 schreef hezik het volgende:
Ik zou het iig even checken en dubbelchecken..

bestaan er van dat bord niet toevallig versies met 1Mbit en 2Mbit eeproms? Kijk eens of de 'saved bios file' net zo groot is als de 'te flashen bios file'
De beide files zijn exact even groot. daarnaast, bij het opstarten zegt de BIOS dat ie versie 1.2s is. Dus dat weet ik zeker. en de nieuwe file is versie 1.5s dus het zou in principe wel moeten kunnen, maar ik wil toch wat extra zekerheid.

ik doe dit trouwens vanuit windows :P is that bad? want awdflash gaf geen fout.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 11:41 schreef ZyberTEQ het volgende:

[..]

ik doe dit trouwens vanuit windows :P is that bad?
Het kan wel, maar de kans op vastlopers tijdens het flashen is veel groter. Krijg je een vastloper tijdens het flashen dan ben je zuur en moet je hotflashen, maar iemand met zo`n oud mobo vinden is denk ik niet makkelijk.

Beter is gewoon van opstart diskkette ( echt een kale, zonder cd-rom enzow)..

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
nou ik heb hem net geflasht en hij werkt nog :7
jippieee!
Ik kan dus in het bios instellen hoe hard ie moet gaan :P (SpeedEasy) en hij kan nu daarmee max 3,5 x 83MHz = 250MHz !! >:)

ik dacht alleen bijna dat ie kaduuk was want ik kon niet emer schrijven naar de HD. bleek dat dat in het BIOS ingesteld was |:(
maarja hij doet het nu! :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
Geflasht onder windows met awdflash? Damn, jij durft zeg, weet je wel dat awdflash daar helemaal niet voor bedoeld is?

BTW: Onder Windows ME zeker? Win NT/2K/XP zal je nooit een BIOS laten flashen met awdflash omdat je niet vanuit user space aan je BIOS mag kloten.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op vrijdag 11 januari 2002 13:01 schreef _JGC_ het volgende:
Geflasht onder windows met awdflash? Damn, jij durft zeg, weet je wel dat awdflash daar helemaal niet voor bedoeld is?

BTW: Onder Windows ME zeker? Win NT/2K/XP zal je nooit een BIOS laten flashen met awdflash omdat je niet vanuit user space aan je BIOS mag kloten.
Ik kan anders gewoon makkelijk vanuit windowsXP mijn bios flashen en het programma is daar toch echt voor gemaakt hoor :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik heb gewoon de raad van pietersg opgevolgd en een lege bootdisk genomen. er stond alleen command.com op ed.

maar hij ging gelukkig goed.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Moet idd kunnen, ik heb hetzelfde mobo (nouja mijn moeder dan) die heb ik ook geflasht en gewoon Y gedrukt, nu kan er een AMD K6-2 op het bord draaien! Het bord draait trouwens op 4,5x66=333MHz en kan nog hoger dus...

Systeemspecs
PV Installatie

Pagina: 1