Toon posts:

IDE diks bij plaatsen in compaq server met array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een compaq prosignia server met een raid controller en een 4,3gb uw3 scsi harddisk.
Nu wil ik daar een 9.1gb ide harddisk bijplaatsen. Hij word herkend en alles lijkt goed te gaan. Totdat de server moet gaan booten van de raid. Dat lukt niet meer...hij wil alleen nog maar booten van de ide disk waar nog niks op staat. Als ik ga kijken met de tools van compaq staat de raid controller ingesteld als 1ste controller en de ide als 3e controller. Weet iemand hoe ik dit wel aan de praat kan krijgen? :?
Ik wil dus een ide disk toevoegen voor extra ruimte maar nog steeds booten via mijn raid controller. Bedankt vast ;-)
Details:
De server is een: compaq prosignia 200
en de array is: SMART-2DH Array of een SMART-2SL Array
Op de array zit 1 disk en dat is een 4,3gb uw3 scsi

Michel

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Via de smartstart CD kun (of via het BIOS) kun je instellen welke controller moet booten.
Is een 'soort bugje' waar ik ook vaak last van heb gehad.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Koffie,

Erg bedankt voor je antwoord. Weet je toevallig ook waar ik dat kan doen? Heb bij de smartstart veel opties en heb zelf niks gevonden terwijl ik de cd toch al een keer of 5 helemaal doorgespit heb ;)

Michel

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [Hardware] naar [forum=21] :).

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideen?
En bulldog: sorry voor de misplaatsing :Z

Verwijderd

Topicstarter
Schop....
kom op iemand nog ideen?
;(

Verwijderd

is geen "bug"

als je f10 drukt bij opstarten , ga je naar de compaq partitie . daarin kun je bij devices en view details kijken van welke controller hij boot. als dat niet je raidcontroller is moet je dat veranderen naar "first"

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met f10 alleen maar de compaq system partitie raadplegen.Als ik de ide schijf erin plaats zet hij hem automatisch op eerste controller en dat kan ik niet wijzigen...alleen als ik de ide er weer uit haal.
En volgens de compaq site zou ik met f2 in de bios moeten kunnen maar dat werkt niet. Heb geprobeerd om de bios er weer op te zetten omdat dat bij compaq op de schijf staat maar ook dat werkt niet...iemand nog ideen?
Weet het niet meer :'(

Verwijderd

Als je er niet uit komt wil ik die array controller wel van je over nemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehehehe, *D
Mocht het zover komen dan laat ik het je weten.
Maar ondertussen ben ik nog geen stap verder |:(
Pagina: 1