Ik heb van de week een Pentium 166 Mhz gekocht met 32 mb Ram, en nu wil ik nog wat meer geheugen toevoegen, maar ik weet alleen niet wat voor soort geheugen ik moet kopen??
Verwijderd
Waarschijnlijk SDRAM PC66. Kan overigens ook een overgang bordje zijn waar ook EDO in kan zitten. Ff los klauwen en kijken dus
Verwijderd
EDO simms zijn beduidend kleiner als DIMM (korter en lager).
Ook even kijken hoeveel geheugen banken er vrij zijn. Verder kanvaak op een oud moederbord niet zomaar 1 grote (bijv 256 MB) DIMM geplaatst worden. Sommige mobo kunnen ook tegelijkertijd SIMM en DIMM draaien. Even openschroeven die kast. Heb je boekje van het moederbord ? Ook erg handig natuurlijk.
Ook even kijken hoeveel geheugen banken er vrij zijn. Verder kanvaak op een oud moederbord niet zomaar 1 grote (bijv 256 MB) DIMM geplaatst worden. Sommige mobo kunnen ook tegelijkertijd SIMM en DIMM draaien. Even openschroeven die kast. Heb je boekje van het moederbord ? Ook erg handig natuurlijk.
Zelfs ALS je het beide tegelijkertijd kan draaien dan moet je opletten dat waarchijnlijk een EDO-bank gedeeld wordt met een SDRAM-bank. Hier ben ik tenminste the hard way achter gekomen.
Ook zal ie waarchijlijk niet meer dan 32 MB SDRAM slikken. Hooguit 64 misschien. Ook kan idd niet zomaar pc100 en pc133 geheugen erop geprikt worden in veel gevallen.
Boekje zou errug handig zijn in dit geval. Suc6 ermee. Ik weet uit ervaring dat het nogal kl*te kan zijn...
Ook zal ie waarchijlijk niet meer dan 32 MB SDRAM slikken. Hooguit 64 misschien. Ook kan idd niet zomaar pc100 en pc133 geheugen erop geprikt worden in veel gevallen.
Boekje zou errug handig zijn in dit geval. Suc6 ermee. Ik weet uit ervaring dat het nogal kl*te kan zijn...
The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.
Wel als het backwards compatible is.
Kenners weten waarom
snelheid maakt idd niet zoveel uit nee, maar moderne (grote) modules hebben noodgedwongen een andere 'layout' dan de oude. Dit maakt bijvoorbeeld dat van een 64 MB SDRAM pc100 reepje op mijn intel VX mobootje maar 16 MB wil zien. Het is dus wel backwards compatible, maar tot op zekere hoogte.Op vrijdag 11 januari 2002 11:48 schreef Da_RoNiN het volgende:
Verwijderd
Het is leuk zo'n oude comp. voor erbij. Alleen als je EDO moet gaan bijkopen is de lol er al gauw vanaf. 64 MB is toch het absolute minimum dat je nodig hebt. Soms staan op het mobo ook aanwijzingen mbt het geheugen.Op vrijdag 11 januari 2002 11:48 schreef Da_RoNiN het volgende:
Met EDO weet je wel bijna zeker dat het zaakje werkt, in tegenstelling tot SDRAM in veel gevallen.Op vrijdag 11 januari 2002 11:55 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Het is leuk zo'n oude comp. voor erbij. Alleen als je EDO moet gaan bijkopen is de lol er al gauw vanaf. 64 MB is toch het absolute minimum dat je nodig hebt. Soms staan op het mobo ook aanwijzingen mbt het geheugen.
Verwijderd
Ja vroeger was alle beter.Op vrijdag 11 januari 2002 11:56 schreef sundevil het volgende:
[..]
Met EDO weet je wel bijna zeker dat het zaakje werkt, in tegenstelling tot SDRAM in veel gevallen.
(Joke
Verwijderd
ik had geen problemen toen! ik had een P166 MMX met 16MB EDO en later geswitched voor 32MB SDRAM66... werkte alleen maar beter!
Pagina: 1