Maxtor D740x dood na 8 uur gewerkt te hebben!

Pagina: 1
Acties:

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Ik had twee D740x hddŽs besteld en gister eindelijk binnen gekregen! Gelijk in Raid-0, mijn oude hardeschijf erop clonen met Ghost en gaan :) Lekker snel en het geluid viel me best mee...

Kom ik vanochtend op mijn computerkamer, wil ff mail gaan lezen... Reageert mijn computer niet meer en na herstart hoor ik alleen TIK,TIK, TIK van mijn hardeschijf...

Maxtor schijf na 8 uur goed gewerkt te hebben zo dood als een pier :( Ik had express deze keer voor mijn Raid-o setup geen twee keer IBM60GXP gehaald, heb ik wel een van die het nog steeds doet, maar zoŽn "betrouwbare" Maxtor |:(

https://powershellisfun.com

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 19:53
das mooi klote maar ik heb hier ook 1 al 2 dagen perfect lopen 24/per dag en hoor hem idd ook bijna niet :)

maarjah kan gebeuren terug sturen naar maxtor is een optie of je winkel

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:15

Yucko

One clown to rule them all !

Humz, de mijne loopt nu toch al weer een weekje of 3 denk ik. Eens kijken of ie de levensduur van mijn 30GB maxtor overleeft (1 maand ongeveer) :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 19:53
ik heb hier ook een 30 gig liggen werkt al 1,5 jaar perfect en ik heb hem nu vervangen door mijn 80 gig maxtor

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:07

Wildfire

Joy to the world!

Mijn D740x 80gig heeft helaas een slechte SMART-status... gekocht op de HCC Dagen en z'n eind is al in zicht. Ga hem komende week backuppen en dan ter vervanging bij MyCom aanbieden, voordat al m'n data naar de eeuwige jachtvelden verhuist... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

hmm, raar ik heb 2x D540 maxtor schijfen niet zoveel mis mee nu. 5400 rpm omdat ze anders te warm worden in de brackets. Misschien dat dat een probleem is geweest? Warmte?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 13:08 schreef Liam_xi het volgende:
hmm, raar ik heb 2x D540 maxtor schijfen niet zoveel mis mee nu. 5400 rpm omdat ze anders te warm worden in de brackets. Misschien dat dat een probleem is geweest? Warmte?
Ze zitten allebei in een hd case met een 80mm enermax fan ervoor, ze worden goed gekoeld :9~ Denk dat het echt een productiefout/toeval is :(

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-04 13:28
Gewoon garantie. :)

Verwijderd

Ah goed nieuws, ik heb mijn d740x j2 net een paar uur draaien. Nu kan ik lekker gaan slapen. :(

ff voor de mensen die het niet weten, een d540 en een d740 zijn niet te vergelijken schijven. De 540 is een echte maxtor(van begin tot eind bij maxtor ontwikkelt en gebouwd). De d740 is grotendeels het werk van Quantum, en dat is een een jaar geleden ofzo overgenomen door Maxtor.

Quantum was/is vanaf de 850mb schijven altijd top geweest, vandaar dat ik ook met een gerust hart deze 740 gekocht heb, nu mijn diamondmax 40 zelfmoord pogingen aan het doen is.

Sorry voor jou, maar ik hoop dat die schijf erg mishandelt is geweest door alle tussen personen. En dat het dus geen productiefout is.

Verwijderd

mijn 1e leverancier hield standaard rekening met 10% uitval van de harde schijven.....
Toen ik hem vroeg waarom dat zo k... was: hogere kwaliteit leveren door de fabrikant is veel te duur, vervangen is dan goedkoper....

• metalbazzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2021
het zijn idd dubieuze schijven
ik zoek hier op het forum op maxtor d740 x en krijg heeeeel veel topics
heb vandaag m'n 2e ontvangen (andere kapotte sectore) Nu start ik op en krijg ik bootvirus aangegeven???? waar ik niks tegen kan doen, kweet tenminste niet hot, ook in fdisk kreeg ik al vage meldingen. Zet nu even data van andere schijf over (kopieren tenminsten, vertrouw het zaakje namelijk nog niet 100%) en zo dan die andere oudere schijf eraf en kijken wat ie doet en of ie nog bootvirus aangeeft
wellicht ook systeem bestanden van die schijf doen? stond op die andere ook niet (is niet eerste schijf met os, maar voor opslag van mp3s etc.)

overzetten klaar, ga nu opnieuw opstarten...

• metalbazzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2021
volgens mij is t nu goed...
op hoop van zegen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 12 januari 2002 03:33 schreef The Rapier het volgende:

Quantum was/is vanaf de 850mb schijven altijd top geweest, vandaar dat ik ook met een gerust hart deze 740 gekocht heb, nu mijn diamondmax 40 zelfmoord pogingen aan het doen is.
Hoef je niet gaan overdrijven, of heb je nooit de Quantum Corona 10.2GB meegemaakt. Die vielen per honderden tegelijk uit.

Nu ik zo hoor dat de D740X van Quantum afkomt snap ik waarom deze hdd zo zwaar knake is (ik heb zelf de 40GB Maxtor, dat is na de Quantum echt de meest brakke schijf die ik ooit gezien heb).

NOFI naar alle Maxtorfans.

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Das zeker balen.
Heb een 2.5gb maxtor die het al 5 jaar lang gewoon doet zonder problemen.
Een maxtor 30gb, 1.5 jaar oud, doet het ook nog perfect.
En op de hcc een 60gb maxtor (die D740x dus) gekocht en werkt ook goed.
Ben zeer tevreden met mijn maxtor aankopen :)

Verwijderd

Iemand bekend met de quantum fireballP as40.0
Kan deze nl. overnemen heeft een 2 mnd gedraaid.
Henk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 16 januari 2002 18:08 schreef Linefood het volgende:
Henk
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309815/1?limit=100

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
heb er hier ook 2x Maxtor D740x
alleen niet in raid (was het maar zo).
maar deze staan al een hele tijd iedere dag aan en werken nog steeds.

• Arjenn
  • Laatst online: 27-03 21:21
Op vrijdag 11 januari 2002 13:11 schreef -={Fred_Perry}=- het volgende:

[..]

Ze zitten allebei in een hd case met een 80mm enermax fan ervoor, ze worden goed gekoeld :9~ Denk dat het echt een productiefout/toeval is :(
Toeval??? PECH bedoel je hoop ik, is mooi klote dit, hoop niet dat mij dit gaat overkomen, heb zelfde opstelling in bestelling....

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 18:08 schreef Linefood het volgende:
Henk
Ja ik heb er 1. Goeie snelle en betrouwbare schijf bij mij. En hij word ook helemaal niet warm ofzow :)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:51
Mijn HD, ook een Maxtor D740x maakt ook kleine tikgeluidjes, alsof er een klein balletje in ronttolt wanneer de HD bezig is. Maar hij haalt goeie snelheden zoals het hoort. Dus ik stoor me er (nog) niet aan.

• sharky_
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Op vrijdag 11 januari 2002 10:34 schreef -={Fred_Perry}=- het volgende:
Ik had twee D740x hddŽs besteld en gister eindelijk binnen gekregen! Gelijk in Raid-0, mijn oude hardeschijf erop clonen met Ghost en gaan :) Lekker snel en het geluid viel me best mee...

Kom ik vanochtend op mijn computerkamer, wil ff mail gaan lezen... Reageert mijn computer niet meer en na herstart hoor ik alleen TIK,TIK, TIK van mijn hardeschijf...

Maxtor schijf na 8 uur goed gewerkt te hebben zo dood als een pier :( Ik had express deze keer voor mijn Raid-o setup geen twee keer IBM60GXP gehaald, heb ik wel een van die het nog steeds doet, maar zoŽn "betrouwbare" Maxtor |:(
Hier zelfde probleem, winxp geinstalleerd op zo'n schijf savonds pc uit gezet smorgens weer aan tik, krak, krrrrt... etc.

Waar heb jij hem gekocht? Ik bij Wintelco, misschien dat ze een verkeerde levering gehad hebben.

edit:

iets te vlug op vertuur geklikt

[AbC]

• Hoyden
  • Laatst online: 06-04 08:57
Ach kan gebeuren, mijn 80gb D740 gaat ook richting Maxtor, rma nummer is onderweg. Via de maxtor RMA request wou het niet. Het systeem daaro vond mijn Serienummer en GTLA nummer niet ok. Als dat nu met alle 740 ers is , dan heb je een probleem :)

Of lever je hem in bij de winkel ? Lijkt me wel, want hij is nog geen 30 dagen. GL

• sharky_
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Op donderdag 17 januari 2002 21:08 schreef The Fox het volgende:
Ach kan gebeuren, mijn 80gb D740 gaat ook richting Maxtor, rma nummer is onderweg. Via de maxtor RMA request wou het niet. Het systeem daaro vond mijn Serienummer en GTLA nummer niet ok. Als dat nu met alle 740 ers is , dan heb je een probleem :)

Of lever je hem in bij de winkel ? Lijkt me wel, want hij is nog geen 30 dagen. GL
die van mij gaat morgen met de post terug naar de winkel.

[AbC]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Vandaag kan ik bij het postkantoor mijn nieuwe hardeschijf ophalen, kijken hoe lang deze het uit houdt :)

Pagina: 1