And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
celeron 400, maar geheugenbank van m'n chaintech 6btm is een beetje gaar (zie ook andere topic)
[topic=376045]
edit: link toegevoegd
[topic=376045]
edit: link toegevoegd
Hmm.. Meestal reageer ik niet op dit soort topics, om de simpele reden dat je toch zelf de keuze moet maken.. Maargoed, even wat tips..
Als ik jouw was zou ik eerst eens gaan bedenken wat je nou echt wilt..
Je hebt bijvoorbeeld al de keuze tussen Intel en AMD..
Van daaruit kun je weer verder gaan..
Kies je voor Intel, dan heb je weer keuze uit een P-IV of een PIII-gebaseerd systeem.. P-IV is duurder, en iets meer performance.. PIII, en zeker de tualatin serie is wat goedkoper, en geeft toch een leuke upgrade voor jouw systeem.
Over het algemeen is een AMD systeem weer iets goedkoper.. 't is maar net waar je voor kiest.. (Je zult met dit soort topics overigens wel vaak horen koop een amd, en die en dat model, maar dat is toch iets wat je zelf moet beslissen!) Als je voor Amd kiest, bespaar dan vooral niet op je koeler, maar zorg dat je koeling in orde is!
Heb je eenmaal die keuze gemaakt, dan kun je weer verder gaan voor het moederbord.. Lees daarvoor vooral wat revieuws (bijv. op www.tweakers.net).
Hou daarbij ook weer in de gaten wat je wilt.. Bijv. wel/geen overclocking, welke opties, wat voor soort geheugen (wil je oude geheugen meenemen of niet!)
Ik zou niet echt gaan besparen op een moederbord, omdat deze toch een groot gedeelte van je stabiliteit bepaald, en de uitbreidingsmogelijkheiden in de toekomst.
Ook voor je kast geld weer: Het is toch weer een keuze die je zelf moet maken.. Wil je een gewoon klein towertje, of een big tower? Stel je veel eisen aan de kwaliteit van de kast? Ik zou in ieder geval wel aanraden om iets met een 300W voeding te kiezen.. En mocht je voor een P-IV kiezen, houd er dan rekening mee dat je een voeding uitzoekt die ook geschikt is voor een P-IV.
Voor je video-kaart.. Je draait geen zware 3D-spellen, dus je zult geen Geforce-3 hoeven te kopen.. Maar kies je voor goede 2D kwaliteit, of is normaal goed genoeg? En wil je bijv. dualhead functies hebben of niet? Wederom, lees wat reviews, en bekijk wat topics in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Je budget is hoog genoeg om iets leuks te kopen, dus da's niet zo het probleem.. (Je zou bijvoorbeeld niet meteen het topmodel van een processor kunnen kopen, dat scheelt al behoorlijk in prijs)
Als ik jouw was zou ik eerst eens gaan bedenken wat je nou echt wilt..
Je hebt bijvoorbeeld al de keuze tussen Intel en AMD..
Van daaruit kun je weer verder gaan..
Kies je voor Intel, dan heb je weer keuze uit een P-IV of een PIII-gebaseerd systeem.. P-IV is duurder, en iets meer performance.. PIII, en zeker de tualatin serie is wat goedkoper, en geeft toch een leuke upgrade voor jouw systeem.
Over het algemeen is een AMD systeem weer iets goedkoper.. 't is maar net waar je voor kiest.. (Je zult met dit soort topics overigens wel vaak horen koop een amd, en die en dat model, maar dat is toch iets wat je zelf moet beslissen!) Als je voor Amd kiest, bespaar dan vooral niet op je koeler, maar zorg dat je koeling in orde is!
Heb je eenmaal die keuze gemaakt, dan kun je weer verder gaan voor het moederbord.. Lees daarvoor vooral wat revieuws (bijv. op www.tweakers.net).
Hou daarbij ook weer in de gaten wat je wilt.. Bijv. wel/geen overclocking, welke opties, wat voor soort geheugen (wil je oude geheugen meenemen of niet!)
Ik zou niet echt gaan besparen op een moederbord, omdat deze toch een groot gedeelte van je stabiliteit bepaald, en de uitbreidingsmogelijkheiden in de toekomst.
Ook voor je kast geld weer: Het is toch weer een keuze die je zelf moet maken.. Wil je een gewoon klein towertje, of een big tower? Stel je veel eisen aan de kwaliteit van de kast? Ik zou in ieder geval wel aanraden om iets met een 300W voeding te kiezen.. En mocht je voor een P-IV kiezen, houd er dan rekening mee dat je een voeding uitzoekt die ook geschikt is voor een P-IV.
Voor je video-kaart.. Je draait geen zware 3D-spellen, dus je zult geen Geforce-3 hoeven te kopen.. Maar kies je voor goede 2D kwaliteit, of is normaal goed genoeg? En wil je bijv. dualhead functies hebben of niet? Wederom, lees wat reviews, en bekijk wat topics in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Je budget is hoog genoeg om iets leuks te kopen, dus da's niet zo het probleem.. (Je zou bijvoorbeeld niet meteen het topmodel van een processor kunnen kopen, dat scheelt al behoorlijk in prijs)
IMHO:
Kast+voeding: Kwestie van smaak. Als er maar een 300 a 350W voeding in zit!
Moederbord: MSI K7T Turbo of ander model van MSI
Processor+cooler: AMD Duron + Coolmaster
Geheugen: 256 of 512Mb
Videokaart: ATi Xpert 2000 32Mb + TV-out
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Hmm.. Zou wel nuttig zijn als je effe wat onderbouwing gaf waarom...Op vrijdag 11 januari 2002 10:54 schreef BigEagle het volgende:
Verwijderd
Mijn advies:
KAST: goedkoopste die je kan krijgen, wel met een 300W of meer voeding. prijs ongeveer 50 Euro.
PROCESSOR: Athlon 1800+ prijs: ongeveer 400 Euro
MOEDERBORD: met DDR ondersteuning prijs: 150 Euro
KOELER: Standaard prijs 15 Euro
VIDEOKAART: Goedkope GForce 2 prijs 100 Euro
TOTAALPRIJS: 715 Euro
KAST: goedkoopste die je kan krijgen, wel met een 300W of meer voeding. prijs ongeveer 50 Euro.
moet er geen geheugen op die plank????Op vrijdag 11 januari 2002 11:27 schreef CaseBuster het volgende:
Mijn advies:
wat betreft de keuze.. tja
ik denk dat MSI een goede keus mobo is, ongeacht of je AMD of intel kiest.
videokaart: hangt een beetje af van wat je ermee wil, stevig gamen... neem een GF2 ti (iod) in de prijsklasse 100-120 euro's
iets minder gamen.. gf2 mx400 prijsklasse 60 a 100 euro.
memory.. tja.. als je een AMD systeem neemt zou ik toch kijken voor DDR, kies je intel..neem dan gewoon SDRAM.
ddr 256 ong 130 euro, sdram 512 ong 130 euro.
kast is kwesie van smaak, maar voor ong 50 euro's heb je een leuke.
de processor tja ik zou als ik jou was de prijs van de proc proberen rond de 200 a 300 euro te houden.. dus dat word pricewatch shoppen.
koelers.. tja ook weer zoiets.. ga je klokken of niet.
een standaard coolermaster/maxxtron koeler ala 15 euro is goed genoeg als je niet gaat klokken.
dus totaal prijs van het systeem ongeacht intel/amd 545 euro's op zijn gunstigst, dat is exclusief verzendkosten van de shops
edit:
Sinlath | Opinions may contain latency
Nog even wat meer informatie:
Intel of AMD maakt mij niks uit, als het maar stabiel en snel loopt. Overclocken doe ik niet, omdat ik daar de kennis (en momenteel de tijd om die kennis te vergaren) niet voor heb. Dus koeler kan gewoon standaard zijn. Zoals eerder al gezegd doe ik niet aan zware 3d spellen, maar wel aan Championship Manager. Voor wie het niet kent: een savegame van 100mb is niks, flinke database dus. Misschien dus wat meer accent op proc. en geheugen?
Intel of AMD maakt mij niks uit, als het maar stabiel en snel loopt. Overclocken doe ik niet, omdat ik daar de kennis (en momenteel de tijd om die kennis te vergaren) niet voor heb. Dus koeler kan gewoon standaard zijn. Zoals eerder al gezegd doe ik niet aan zware 3d spellen, maar wel aan Championship Manager. Voor wie het niet kent: een savegame van 100mb is niks, flinke database dus. Misschien dus wat meer accent op proc. en geheugen?
hmm zoals ik al zei.. 256 is genoeg, 512 is leuk.Op vrijdag 11 januari 2002 12:07 schreef JerryH het volgende:
Nog even wat meer informatie:
wat proc betreft.. tja savegames schrijf je toch naar schijf, dus een vlotte schijf is intressanter dan snellere proc
Sinlath | Opinions may contain latency
Tja, die schijf komt er wel, maar voorlopig nog niet. Heb nog geen jaar geleden een nieuwe gekocht...
Die tu serie is juist rete duur check de pricewatch. Nee je kunt volgens mij nu beter een AMD XP of Duron (en later als nog een XP als de prijzen lager zijn) kopen. Wel een mobo kopen dat met DDR over weg kan want DDR en AMD dat maakt net het verschil.Op vrijdag 11 januari 2002 10:47 schreef Twynn het volgende:
..
Pagina: 1