[Java] Hoe een wachtrij te maken?

Pagina: 1
Acties:

• Machiel21
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02-2024
Dit is voor een schoolproject.

Het schoolproject gaat over dat bezoekers van een website een camera kunnen besturen via het internet.

Het probleem is nu dat er maar 1 bezoeker de camera kan besturen en dat voor een x aantal seconden. Na die tijd is de volgende bezoeker aan de beurt. Deze bezoeker staat dus in een soort wachtrij.

Mijn vraag is nu kan iemand wat tips/trucs geven om zoŽn wachtrij te maken in de taal Java?
Het IP-nummer van de bezoekers komen in een database(MySQL).
Zodra de volgende bezoeker aan de beurt is, wordt er in de DB opgezocht wie dat is.

Graag alleen tips/trucs, dus liever geen echte oplossingen, want daar wil ik uiteindelijk zelf achterkomen.

En ik kan weinig op Internet vinden over dit onderwerp.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:40

Rashann

Zoek de hond...

Een hele simpele wachtrij kan je maken met een Vector object. Daar kan je dan steeds de eerste van af halen als deze geweest is, en nieuwe achteraan toevoegen... (dacht ik :P 'T is nog al een tijd geleden dat ik iets met Java gedaan heb)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

of misschien een queue?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
vector of een linked list...

ga eens op zoek naar deze technieken, ik denk dat er op internet wel heel wat over te vinden is.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik denk dat de java.util.LinkedList de makkelijkste optie is :)

Java kent iig zelf geen geen queue Object (en dat is met LinkedList eigenlijk ook niet nodig)
Linked list implementation of the List interface. Implements all optional list operations, and permits all elements (including null). In addition to implementing the List interface, the LinkedList class provides uniformly named methods to get, remove and insert an element at the beginning and end of the list. These operations allow linked lists to be used as a stack, queue, or double-ended queue (deque).
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/util/LinkedList.html

Let er op dat een LinkedList niet synchronized is :)