Toon posts:

Internet verkeer tellen GEEN netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat mijn internet verkeer is maar nadat mijn alcatel modem is evolueert naar routertje kan ik niet meer specifiek bijhouden welk verkeer er allemaal over mijn netwerk kaartje gaat.

Ik wil dus alleen bijhouden hoeveel up/downstream ik heb naar het ip adres van mijn router, niet als ik effe wat divx's over het netwerk copieer.

Welk programma kank gebruiken?

Muchas Gracias. :9

ps reden: MxStream -> Cistron overweging.

Antwoord op deze vraag (voor de mensen die niet alle tekst hieronder willen lezen en ook een oplossing voor dit probleempje zoeken :P)AnalogX Netstat Live ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je router dat zou moeten loggen, want die ziet al het internet verkeer. Zeker in een LAN zou je op alle pc's software moeten installen, en aangezijn je waarschijnlijk zelf in het 10.0.0.X range zit, is al het verkeer, lan verkeer. Zou je dus je alcatel modem moeten down tweaken, en een server er tussen en daarop die software die dat checkt.

Ey!! Macarena \o/

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Met du-meter kan je specifiek op 1 NIC tellen maar dan moet je wel maken dat je enkel data naar je router stuurt over die NIC dan...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op vrijdag 11 januari 2002 10:07 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Met du-meter kan je specifiek op 1 NIC tellen maar dan moet je wel maken dat je enkel data naar je router stuurt over die NIC dan...
Klopt, maar alsje ADSL-modem tweaked naar router, hangt dat ding in't netwerk, dus 1 NIC, dan meet DU-Meter OOK LAN verkeer. Wordt volgens mij nix met DU-Meter. Misschien is er wel een tool die weet of pakketjes naar en afkomstig zijn van 10.0.0.138, maar dat weet ik niet

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad RaZ, dat is precies het probleem... ;)

Het gaat me puur om het netwerk verkeer naar ip 10.0.0.138 (de router dus.) Downtweaken is geen optie ik heb geen ouwe bak (die nog lekker werkt) om als server te laten draaien, bovendien werkt het perfect nu.

Overigens, het 'netwerk' zijn 2 computers dus ik installeer het zelfde programma ook wel bij mijn huisgenoot en tel het dan bij elkaar op.

Alvast bedankt voor het meedenken! :*

ps DU-meter werkt idd niet.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb je niet een ouwe pc met 2 nic's erin?
Router software erop, modem downgraden, du-meter op je 10.0.0.X range, en je lan op 192.168.0.x laten draaien. Dat gaat wel namelijk, maarja.. dan hebje dus een software router, en thuis heb ik niet me modem getweakt, en is wel offline, dus windows is niet echt iets om dat goed te laten regelen. Op het werk is deze wel getweaked, en ook 99% allways-on status ben ik gewoon lekker online

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Die ouwe cyrix van me is beetje verrot aan het worden, gooide netwerkverbindingen er continue uit.
Het is natuurlijk wel een mogelijkheid maar het is softwarematig eigenlijk helemaal niet zo'n complexe vraag, jammer dat er niemand ooit een antwoord voor heeft geprogrammeerd :?

Ff offtopic op mijn eigen post: maareh RaZ, heb je op het werk poorten doorgemapped om een eigen server te draaien? Mij lukt het maar niet.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=6

Van dezelfde site als jij je Guide over het tweaken van je modem gehaalt heb.

Ik heb het modem van m'n collega ook getweaked, en hij draait FTP achter z'n router. met FXP worden op de FTP-server andere poorten ook opengetrokken, dat ziet die router niet, dus er zijn wel restricties. Op't werk draait er een mail-server achter die router, draait prima, suc6

Er staat in die guide dat je 0.0.0.0:port moet opgeven, en zo moet dat ook
code:
1
2
 103   6    10.0.0.170:25       0.0.0.0:25      0.0.0.0:0     template
 104   6    10.0.0.161:9096     0.0.0.0:9096        0.0.0.0:0     template

Die templpates zijn dus de harde settings, 25 is voor mail, nu weet ik niet meer waarom ik die port 9096 had, maarja, boeiend :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zal het vanavond eens proberen!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 11 januari 2002 10:12 schreef RaZ het volgende:

[..]

Klopt, maar alsje ADSL-modem tweaked naar router, hangt dat ding in't netwerk, dus 1 NIC, dan meet DU-Meter OOK LAN verkeer. Wordt volgens mij nix met DU-Meter. Misschien is er wel een tool die weet of pakketjes naar en afkomstig zijn van 10.0.0.138, maar dat weet ik niet
Nja ik had niet zo goed gelezen :(

Als het zo belangerijk is om dit te weten ->
Ofwel steek je 2 NICs in je pc waarbij je 1 voor netwerk gebruikt en 1 voor te i-netten. Je kan dit onderscheid maken met route commando's waarbij je dan gewoon ervoor zorgt dat je het ip van je router als route op die ene NIC en je netwerk gewoon op je andere zoals normaal. Als je het zo wilt doen help ik je wel ff daarbij.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, komen we weer terug op hardware, ik had gewoon gehoopt dat er ook een softwarematige oplossing zou zijn.

(toch echt niet zo'n hele rare vraag eigenlijk om netwerkverkeer te monitoren van/naar 1 bepaald ip adres ik kan me nog wel meer handige toepassingen voorstellen)

Ik ben effe C++ leren. :+

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
als je een hub (dus geeen switch) hebt kun je ntop gebruiken lijkt mij.

Dan krijg je zelfs een overzicht per host. is natuurlijk handig want dan kan je klagen dat je broertje benden teveel mp3's leeched.

Van die pc kun je dan meteen een webserver maken (als je dat wilt natuurlijk), en Nids opzetten.

Ben je niet zo into linux (like me ;) ).

Dan zit er inderdaad niks anders op dan een pctje ertussen tezetten. Alhoewel, ik weet niet presies hoe DUmeter het verkeer meet, maar je kan proberen de kaart in promicous mode teplaatsen. mischien telt hij dan wel al het verkeer.

Maar je kunt ook je isp mailen en vragen hoeveel je verbruikt hebt!

tjsa, dat was toch wel het grote voordeel van dat dashboard login moet ik zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://home-1.tiscali.nl/~martinlm/images/download_bandwich_feb_half_march.jpg

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 11 januari 2002 12:47 schreef Roelenzo het volgende:
Mja, komen we weer terug op hardware, ik had gewoon gehoopt dat er ook een softwarematige oplossing zou zijn.

(toch echt niet zo'n hele rare vraag eigenlijk om netwerkverkeer te monitoren van/naar 1 bepaald ip adres ik kan me nog wel meer handige toepassingen voorstellen)

Ik ben effe C++ leren. :+
Daar ben je nog niks mee want in het ip packet zelf staat nog altijd niet het ip van je router, het wordt gewoon naar zijn MAC adres gestuurd. In het packet zelf zit het ip van de echte destination niet van een router.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Pr3d4t0r haddik niet aan gedacht. :)
Maareh dat Ntop ziet er wil interessant uit.
Gaak vanavond onderzoeken. ik laat nog horen wat het is geworden.

Deze is overigens ook erg interessant:
http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

Verwijderd

ff heel simpel, het gaat over een netwerk met 2 comps, dus wat de een download upload de andere. Dus bijde uploads bij elkaar - schatting normale upload = netwerk verkeer tussen comps.

dit is te doen, maar dan moet je natuurlijk geen zware server draaien zodat je altijd aan je 8 kb upload zit :)
Pagina: 1