Toon posts:

Max aantal Videokaarten in een systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Vage vraag misschien zal je denken, maar goed. Wat ik wil is weten hoeveel videokaarten ik in principe in 1 systeem kan stoppen. Is dit net zoveel als IRQ's die ik heb? Of krijg ik problemen met IRQ-sharing en dergelijke? Kunnen de drivers overweg met dezelfde type kaarten die hetzelde IRQ hebben gekregen dankzij IRQ-sharing?

Dit onderwerp is ook ongeveer al behandelt in:
[topic=84757/1/25]

En bij deze een quote:
Het is mogelijk, echter niet alle vid. kaarten werken samen. Het verstandigste is om twee gelijke vid. kaarten te gebruiken. Je moet: 1) een os hebben wat dit aan kan (w2k bv) of 2) speciale software (vaak ook speciale kaart) om het op een os te draaien wat niet meerdere vid. kaarten ondersteund.
Bij w2k kan je instellen hoe je scherm reageert en ondersteund tot 10 vid. kaarten (nu het systeem nog, buiten servers). Het wordt wel (als je het aanzet) 1 groot scherm, dus niet afzonderlijke. Je kan wel zeggen (ff instellen) dat WORD bijv. op een bepaalde mon. staat. Als je 2 mon hebt kan je ze bv. zo instellen dat het een desktop naast elkaar wordt, maar ook boven elkaar is mogelijk.
Oh ja, het kan dus de volgende combinatie zijn: 1x AGP en max 9 x PCI of max 10 x PCI. ISA, EISA, MCA, VLB worden NIET ondersteund.
Komt er dus min of meer op neer dat het OS het moet ondersteunen, maar het gaat mij er meer om of de hardware geen conflicten met elkaar gaat geven.

Ohja, misschien leuk om te weten: Ik zou er het liefst 8 videokaarten in stoppen met een twinview optie 8-)
Dan kan ik dus naar 16 schermen tegelijkertijd kijken ;)

Verwijderd

kan gewoon,zoveel als je pci sloten/irc's beschikbaar hebt :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Op vrijdag 11 januari 2002 09:37 schreef McNerd het volgende:
kan gewoon,zoveel als je pci sloten/irc's beschikbaar hebt :)
Irc's ?
dude :)
stop chatting..

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 09:37 schreef RaZoRhEaD het volgende:

[..]

Irc's ?
dude :)
stop chatting..
Typefoutje sorry IRQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ >:)

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 09:37 schreef RaZoRhEaD het volgende:

iets met irc's maar dan de post erboven
IRQ's :P

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 09:39 schreef McNerd het volgende:

[..]

Typefoutje sorry IRQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ >:)
ja idd dat :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat is heel mooi.....super.....

Weet iemand of er dan nog nieuwe kaarten geleverd worden bij Asus die werken op een PCI-bus met twinview?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Pak dan meteen Matrox G450 PCI kaartjes, die waren er in pci als ik me niet vergis :9. Meteen super scherp beeld.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

ik weet wel dat Ati onlangs voor de Apple de Radeon 7000 op een PCI bus heeft gezet.
Misschien zijn er Ati Radeon 1 's die op de PCI zitten, das volgens mijn nog wel rendabel. en die ondersteunen ook twinview.

Probeer anders een stapel Matrox G200/G300/G400 op de kop te tikken, daar zijn ook nog wel PCI versies van en die ondersteunen bijna allemaal twinview :P

gewoon ff zoeken bij aanbod van Matrox en Ati, en evt. Asus/Hercules op hun respectievelijk sites.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Ik heb dus sinds kort ook 2 videoplankjes (beide S3 chipsets,
1 agp en 1 pci). En nou vroeg ik mij es zo af van:
Kun je nou ook 2 verschillende achtergronden op de monitoren hebben?
Dat zou wel lachen zijn namelijk. En is het al iemand gelukt,
om ICQ op de 2e monitor te krijgen? :)

Verwijderd

Klaar al! :) Het was nogal moeilijk searchen met 2 erin, dat
slikt ie namelijk niet |:( Maar goed:
Door VyperX - zondag 06 januari 2002 12:38

--------------------------------------------------------------------------------
Heb je geen progje voor nodig. Windows maakt van je tweede beeldscherm gewoon een extra desktop. (alleen als je onafhankelijk achtergronden wil instellen enzo, dan heb je wel een apart progje nodig, bijvoorbeeld "UltraMon" ( website : http://www.realtimesoft.com/ultramon/ ))
Komt hier weg: [topic=371501]
Pagina: 1