Goedendag,
Vage vraag misschien zal je denken, maar goed. Wat ik wil is weten hoeveel videokaarten ik in principe in 1 systeem kan stoppen. Is dit net zoveel als IRQ's die ik heb? Of krijg ik problemen met IRQ-sharing en dergelijke? Kunnen de drivers overweg met dezelfde type kaarten die hetzelde IRQ hebben gekregen dankzij IRQ-sharing?
Dit onderwerp is ook ongeveer al behandelt in:
[topic=84757/1/25]
En bij deze een quote:
Ohja, misschien leuk om te weten: Ik zou er het liefst 8 videokaarten in stoppen met een twinview optie
Dan kan ik dus naar 16 schermen tegelijkertijd kijken
Vage vraag misschien zal je denken, maar goed. Wat ik wil is weten hoeveel videokaarten ik in principe in 1 systeem kan stoppen. Is dit net zoveel als IRQ's die ik heb? Of krijg ik problemen met IRQ-sharing en dergelijke? Kunnen de drivers overweg met dezelfde type kaarten die hetzelde IRQ hebben gekregen dankzij IRQ-sharing?
Dit onderwerp is ook ongeveer al behandelt in:
[topic=84757/1/25]
En bij deze een quote:
Komt er dus min of meer op neer dat het OS het moet ondersteunen, maar het gaat mij er meer om of de hardware geen conflicten met elkaar gaat geven.Het is mogelijk, echter niet alle vid. kaarten werken samen. Het verstandigste is om twee gelijke vid. kaarten te gebruiken. Je moet: 1) een os hebben wat dit aan kan (w2k bv) of 2) speciale software (vaak ook speciale kaart) om het op een os te draaien wat niet meerdere vid. kaarten ondersteund.
Bij w2k kan je instellen hoe je scherm reageert en ondersteund tot 10 vid. kaarten (nu het systeem nog, buiten servers). Het wordt wel (als je het aanzet) 1 groot scherm, dus niet afzonderlijke. Je kan wel zeggen (ff instellen) dat WORD bijv. op een bepaalde mon. staat. Als je 2 mon hebt kan je ze bv. zo instellen dat het een desktop naast elkaar wordt, maar ook boven elkaar is mogelijk.
Oh ja, het kan dus de volgende combinatie zijn: 1x AGP en max 9 x PCI of max 10 x PCI. ISA, EISA, MCA, VLB worden NIET ondersteund.
Ohja, misschien leuk om te weten: Ik zou er het liefst 8 videokaarten in stoppen met een twinview optie
Dan kan ik dus naar 16 schermen tegelijkertijd kijken