Toon posts:

Internet via mobiel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ibm t21 thinkpad (laptop) met infrarood en een mobiel met infrarood (nokia 6150)
Mijn vraag is nu kan ik t zo instellen (en hoe?) dat ik dus mobiel kan internetten? Dus met laptop via IR naar me mobiel en dan bellen ergens naar een provider ofzo en dan dus internetten?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ja je moet ff een modem driver downloaden voor je phone en de IRDA geinstalled hebben, je kan dan gewoon met een inbelverbinding gaan inbellen via je gsm. Welke phone heb je? of ben je op zoek naar 1 met IRDA? --> neem dan Nokia 6210 of Siemens S45, da zijn mooie phones.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de 6150 van me werk gekregen met abonnement
en die laptop ook... wat moet ik dus met me telefoon doen?
en op nokia 6150 zit IR dus kan t daar ook mee?

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ff zelf zoeken (0.12 sec.)

http://www.google.com/search?q=nokia+6150+modem+driver&hl=nl&lr=

:z

we zijn geen Google

Verwijderd

Topicstarter
wat is irda dan? dat stuk snapte ik niet zo

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb ook een 6150. Helaas werkt de infrarood voor datacommunicatie van de 6150 alleen onder Windows 95 en 98, omdat het een ouder type telefoon is. Onder Windows 2000, XP, etc moet je met een kabel werken.

Met een kabeltje werkt het goed onder alle windowsversies, inclusief Windows XP. Je moet Nokia DataSuite 3.0a installeren, versie 4 is alleen voor de nieuwew types telefoons. Nokia DataSuite is vrij duur, maar die kun je vast wel ergens downloaden denk ik. >:) }) Het kabeltje hoeft niet orgineel te zijn, ik heb voor 70 piek (ong. EUR 30) een kabeltje gekocht, en daar zat ook meteen logomanager software bij. (Besteld via www.bestelmaar.nl, dit is geen spam trouwens)

Ik kan met mijn laptop op wel 9,6 kbit/s internetten, of een dataverbinding met mijn werk opzetten. Citrix sessie lopen (hetzij langzaam) ook nog eens door deze lage bandbreedte, dus ik kan alle servers beheren :) 9600 bps is het maximale wat de Nokia 6150 aankan. Sommige netwerken kunnen op 14400 werken schijnbaar, maar ik heb Dutchtone, en daar kan het in ieder geval niet :(

maar een dataverbinding heb ik nooit kunnen opzetten. Dat moet echt met een kabeltje.

Wel grappig: Ik heb een infraroodpoortje op mijn printer, en als ik em voor de printer hou kan ik telefoonnummers uitprinten :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Op vrijdag 11 januari 2002 09:56 schreef aladdin1982 het volgende:
wat is irda dan?
INFRARED DATA ASSOCIATION® (IrDA®)
kortom de standaard voor infrared datacommunicatieprotocollen, bij die 1ste link (met die Google search) kan je software downloaden die ook kan praten met jouw 6150 en dan kan je hem ook als modem gebruiken.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook een laptop + een Nokia 6150 (beide met IRDA natuurlijk), maar helaas is het mij nooit gelukt om via IRDA te kunnen internetten.

Het probleem is ook dat je een softmodem nodig hebt omdat de Nokia6150 geen ingeboude modem heeft. Verder werkt Windows NT/2000/XP ook niet echt mee omdat deze het niet toe laten een Infra rood poort te mappen aan een COM poort.

Je zult het dan toch via een datakabel moeten doen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Oja, voordat je een topic opent mag je best wel even zoeken hier: [topic=305363/1]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nog wat aan gehad?

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 00:55 schreef jelmervos het volgende:
Nog wat aan gehad?
ooit gehoord van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ? :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 13 januari 2002 01:31 schreef mafiasven het volgende:

[..]

ooit gehoord van [afbeelding] ? :)
Wasda voor vaag plaatje?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal, maar ik moet nog ff op mn mobiel wachten dus kan t nu nog niet echt uit testen, ik zal t wel ff melden als ik m heb dan kan ik t een en ander ff uitzoeken?
Pagina: 1