Ik heb ook een 6150. Helaas werkt de infrarood voor datacommunicatie van de 6150 alleen onder Windows 95 en 98, omdat het een ouder type telefoon is. Onder Windows 2000, XP, etc moet je met een kabel werken.
Met een kabeltje werkt het goed onder alle windowsversies, inclusief Windows XP. Je moet Nokia DataSuite 3.0a installeren, versie 4 is alleen voor de nieuwew types telefoons. Nokia DataSuite is vrij duur, maar die kun je vast wel ergens downloaden denk ik.

Het kabeltje hoeft niet orgineel te zijn, ik heb voor 70 piek (ong. EUR 30) een kabeltje gekocht, en daar zat ook meteen logomanager software bij. (Besteld via
www.bestelmaar.nl, dit is geen spam trouwens)
Ik kan met mijn laptop op wel 9,6 kbit/s internetten, of een dataverbinding met mijn werk opzetten. Citrix sessie lopen (hetzij langzaam) ook nog eens door deze lage bandbreedte, dus ik kan alle servers beheren

9600 bps is het maximale wat de Nokia 6150 aankan. Sommige netwerken kunnen op 14400 werken schijnbaar, maar ik heb Dutchtone, en daar kan het in ieder geval niet
maar een dataverbinding heb ik nooit kunnen opzetten. Dat moet echt met een kabeltje.
Wel grappig: Ik heb een infraroodpoortje op mijn printer, en als ik em voor de printer hou kan ik telefoonnummers uitprinten