Heeft RAID negatieve invloed op FSB OC'en?

Pagina: 1
Acties:

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Als ik mijn harddisks op de RAID-controller aansluit, wordt dan de mogelijke overclock via FSB lager dan dat ik de schijven los aansluit? Dit op een KT7A-RAID van Abit.

Workstation

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
In principe is de RAID-controller net als de IDE-controller een apparaat dat op de PCI bus zit aangesloten.

Het ligt dus aan de toleranties van de afzonderlijke chips hoeveel je kunt overklokken. Het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat de RAID-controller hogere busfrequenties aankan dan de 'gewone' IDE-controller

Dato DUO synth voor twee

• BusMastah
Maar toch dacht ik dat de Highpoint controller die erop zit bij mij niet zo makkelijk tegen hoge frequenties kan...
Thx for the info!

Workstation

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik heb een Promise op m'n ASUS, maar die geeft op 145MHz nog geen problemen.

Het is gewoon een kwestie van testen (net zoals alles op computergebied eigenlijk >:))

Dato DUO synth voor twee

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Mijn Highpoint 370 op RAID-0 heeft geen probleem met een busspeed van 150+, daar draait hij al een poosje op.
Dit is volgens mij dezelfde chip, dus volgens mij heb je weinig problemen.

• BusMastah
Op vrijdag 11 januari 2002 22:05 schreef Ghost het volgende:
Mijn Highpoint 370 op RAID-0 heeft geen probleem met een busspeed van 150+, daar draait hij al een poosje op.
Dit is volgens mij dezelfde chip, dus volgens mij heb je weinig problemen.
Dit is mooi om te weten, heb zelf idd een Highpoint.
Dan weet ik iig dat het niet goed kunnen overclocken niet daaraan hoeft te liggen.

Workstation

Verwijderd

mijn prommise trok 166 niet helemaal , (of mijn inmiddels vervangen seagates , hd speelt zelf ook een rol) ik had veel fouten ed en soms startte ie windows nieteens op
Pagina: 1