Toon posts:

[Flash webdesign] Automatisme tips gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Kunnen jullie je voorstellen dat een grote complexe site op een gegeven moment best wel lastig zal zijn om te updaten... veel rompslomp, want je moet alle bestanden langs, etc. Daarom zijn er dynamische technieken bedacht, zoals eentje die ik graag gebruik. PHP headers... met include...

Dit is het eerste keer dat ik een volledige site maak in Flash, en er komen best veel pagina's met veel gegevens. Nu mijn vraag.

Hoe moet ik het automatiseren in Flash, dus mijn leven makkelijker maken? Zijn er bepaalde technieken? En dit wil ik graag doen zonder hulp van Generator, want Generator snap ik nog geen barst van en bovendien heb ik hem niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat ik bij (voor mij) complexe sites doe is in elk geval een korte handleiding maken zodat ik over een paar maanden nog weet hoe de site er qua structuur en qua variabelen in elkaar hangt. Verder gebruik ik veel losse swf bestanden wat het allemaal ook duidelijker houdt, mainmovie stelt meestal niet zoveel voor bij mij behalve wat movjes die alles een beetje in de gaten houden.

Denk dat het helemaal aan de site ligt hoe je hem het makkelijkste bij kan houden, maar als je zorgt dat variabelen een beetje makkelijk te vinden zijn en bv veel text uit externe txt bestanden laad dan hou je het voor jezelf ook overzichtelijker. Wil je met PHP aan de slag in combinatie met Flash dan zou ik daar gewoon even een boek voor kopen, heb hier wel iets liggen maar dat is de combinatie tussen ASP en Flash. Maar op het moment dat je flash al een zooitje is verander je er met ASP/PHP etc ook weinig aan, hooguit wat makkelijker te updaten. Generator schijnt volgens sommigen ook nog best mee te vallen.. maar ken ik zelf ook niet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Generator is sowieso een beetje onrealistisch tenzij je er het goede project voor hebt. 't is nou eenmaal een beetje prijzig.

Wat altijd helpt is om jezelf een goede structuur aan te leren en deze gewoon altijd te gebruiken. Dus alles goede namen geven en deze in al je flash projecten te gebruiken zoals bijvoorbeeld knop_homeMC oid.

Ergens een mooi "handboek" bijhouden is zoals ozboz zegt ook zeer goed.

Flash en ASp werkt ook wel leuk ook al is het vaak erg irritant om dBase connecties goed te regelen. je kan een CMS schrijven waar je bepaalde "dingetjes" zoals nieuwberichten kan invoeren en flash deze gewoon standaard laten tonen.

Maar ik snap de vraag alleen niet want je weet al dat je PHP oid moet gebruiken dus wat wil je nou weten? Wat code ofzo?

|{ brrr }] |

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Om je nog even een idee te geven, hier ff twee pagina's uit zo'n soort handleiding...

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/guide1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/guide2.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

De opzet daarvan is erg mooi Oz :)

* Yellow|A beter goed gejat dan slecht bedacht in dit geval :)

|{ brrr }] |

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 09:53 schreef Yellow het volgende:
[..]
Maar ik snap de vraag alleen niet want je weet al dat je PHP oid moet gebruiken dus wat wil je nou weten? Wat code ofzo?
De vraag is:
Op vrijdag 11 januari 2002 04:56 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Nu mijn vraag.

Hoe moet ik het automatiseren in Flash, dus mijn leven makkelijker maken? Zijn er bepaalde technieken?
;)
Goeie vraag eigenlijk. Ben ik ook wel benieuwd naar.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

ik gebruik dezelfde methode als Ozboz: veel externe txt en losse swf's. Vooral ook het maken van een handleiding is errug handig! Op het moment zelf lijkt het een beetje overbodig, maar als de klant over een jaartje een update wil, scheelt dat een hoop tijd :)

als je de tijd hebt, is het ook handig om een opzet te maken voor een "frame" van de site en dat een week te laten liggen. Als je het na een week nog allemaal duidelijk en ideaal vindt, dan heb je blijkbaar iets goeds gemaakt.

Op dit moment bezig om met PHP en flash een site te maken, voor mij zijn er, bij dit project, niet veel verschillen ivm met het gebruik van text bestanden. Ik haal een record uit de database en doe daar leuke dingen mee in de flashmovie. Ik gebruik PHP hier dus voornamelijk voor 't beheersysteem, zodat je zelf niet ieder textbestandje, met die ene kleine aanpassing, zit te copy-pasten.
dusss: vooral duidelijk zijn voor jezelf :)
Pagina: 1