Toon posts:

Super trage kabel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Hallo,

Ik sinds vorige week een nieuwe comp. Maar mijn kabel internet is echt super langzaam. In plaats van de 150kb per seconde, haal ik max 6kb per seconde. Ik heb XP en doe alles volgens het boekje (zover ik weet). De afstand van modem naar de comp. is nu wel 20 meter geworden, kan het daar door komen? Wie kan me helpen?

Jorus

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Toevallig chello?

Chello is op het moment zo traag als dikke stront door een rietje bij mij, dus het kan best aan hun liggen.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Welkom op GoT! (zie signature, bovenste regel ;))

Nee, die 20 meter kabel kan daar de oorzaak niet van zijn. Maar wat voor kabel-abbo heb je?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb @home in Maastricht..

Maar als ik de kabel in mijn oude computer stop, gaat die weer als een tierelier!!! Dus het moet aan de combinatie MODEM-KABEL-COMP liggen

ik heb overigens 1,7 ghz

Jorus

• Ferdo

Ferdo

Aan de modem en de kabel kan het dus niet liggen.

Misschien kom je hiermee iets verder:
http://www.troublesathome.nl/xp

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Mischien heb je je NIC verkeerd staan :? Staat die soms op 100 MBS :? Ik had dat probleem nl. toen ik net op Chello zat.

Verwijderd

@home is net als chello gigantisch aan het klooien. OVeral is het van tijd tot tijd ineens enorm bagger.

En op sommige plekken is het vrij wel altijd bagger.

Verwijderd

waar is het nu eens geen bagger? het is bijzonder als het ergens niet bagger is! :(

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
quicknet is geloof ik op het moment de enige provider die niet bagger is :)

ben ik ff blij

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Probeer eerst eens een andere kabel, als dat niet werkt een andere NIC.

Je hoort gewoon niks als het niet bagger is, ik heb een half jaar bij Chello een kloteverbinding gehad met superveel packetloss en 's avonds bijna geen snelheid meer maar nu is het weer zoals vroeger, gewoon goed, maar je weet bij Chello nooit voor hoe lang dat is :(

• Ferdo

Ferdo

Over Wanadoo ook geen klachten, gek genoeg! Moet ik wel bij vertellen dat ik hun Premium-abonnement heb. >:)

Kan me wel voorstellen dat mensen met Wanadoo Cable Basic zo hun eigen ideeën/ervaringen hebben...

Maar @Home is niet het probleem van de topicstarter: onder Win98 gaat het internetten als een speer(150kB/s; is wel een beetje traag voor @Home-M'tricht-begrippen ;)), maar onder XP is de snelheid om te janken(6 kB/s).

Audioscrobbler profile

Verwijderd

hm als t wanadoo was zou 5 kb/s normaal zijn, sterker, je had blij geweest ;)
maar @home in maastricht...bij mordax.nl etc. staat die op numero uno dus wel erg vaag..
heb je niet een hele gare proxy ingesteld ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
NIC?
wat is dat?
Ik heb geen idee wat hij bij mij is.. Hoe kan ik het veranderen, en waar moet hij op staan om mijn kabel wat sneller te laten draaien? Op mijn oude computer had ik gisteren 'gewoon' tot 500kb/s..

Jorus

Verwijderd

ja, precies @home maastricht is de snelste internetverbinding in Nederland! dus dat zou eigenlijk wel de laatste provider moeten zijn waar je met zo'n bericht over komt...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
loopt die 20 meter kabel niet langs een grote stoorbron ofzo? TV oid?

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 11:59 schreef HlpDsK het volgende:
@home is net als chello gigantisch aan het klooien. OVeral is het van tijd tot tijd ineens enorm bagger.

En op sommige plekken is het vrij wel altijd bagger.
Bagger ik heb @home bijna nooit storing altijd 500KB down (max.)

• Ferdo

Ferdo

Op dinsdag 15 januari 2002 10:25 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:
NIC?
wat is dat?
Network Interface Card, oftewel je netwerkkaart.

Voor verandering van de instelling 10 of 100 Mbps:
• Rechtsklikken op Mijn Netwerklocaties in het startmenu
• Op Eigenschappen klikken
• Rechtsklikken op het icoon van de LAN-verbnding dat op het modem aangesloten is.
• Op Eigenschappen klikken
• In het tabblad Algemeen op de knop Configureren klikken
• Er verschijnt een nieuw venster met tabbladen, klik op de tab Geavanceerd en daar kun je instellen of je netwerkkaart op 10, 100 Mbps of 10/100Mbps moet werken.

Audioscrobbler profile

• Enforcer
  • Niet online
Dat heeft niks met je nic te maken neem ik aan... die staat gewoon standaard goed en oftie nu op 10 of 100mbit staat.. dat maakt voor de snelheid geen ruk uit (dat is mijn ervaring althans) aangezien je die snelheden van 10mbit toch nooit haalt.
Wat voor kabel gebruik je nu dan ?! Heb je die verlengt ? Issut UTP of Coax ? Stekkers zelf eraan geknepen ?! wat ?

• Ferdo

Ferdo

Op dinsdag 15 januari 2002 19:35 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Wat voor kabel gebruik je nu dan ?! Heb je die verlengt ? Issut UTP of Coax ? Stekkers zelf eraan geknepen ?! wat ?
De kabel lijkt mij niet het probleem, aangezien de topicstarter aangeeft dat als hij dezelfde kabel op zijn Win98-PC aansluit ipv zijn XP-PC, het internet dan wel naar behoren werkt.

Audioscrobbler profile

• Enforcer
  • Niet online
Waar maak jij dat dan uit op ? :)

--copy/paste--
Hee Hallo,
Ik sinds vorige week een nieuwe comp. Maar mijn kabel internet is echt super langzaam. In plaats van de 150kb per seconde, haal ik max 6kb per seconde. Ik heb XP en doe alles volgens het boekje (zover ik weet). De afstand van modem naar de comp. is nu wel 20 meter geworden, kan het daar door komen? Wie kan me helpen?
--copy/paste--

Zoals _ik_ het lees is de afstand 20m geworden...dus is er ergens iets verandert, anders wastie voorheen ook al 20m en is dus de afstand hetzelfde gebleven, en dus niet 20m 'ineens spontaan geworden' .. :)

Maarja, dan staat er verderop:

--copy/paste--
Maar als ik de kabel in mijn oude computer stop, gaat die weer als een tierelier!!! Dus het moet aan de combinatie MODEM-KABEL-COMP liggen
--copy/paste--

Hmmm.. gebruik je dan dezelfde kabel of is dat gewoon de oude kabel en heb je een nieuwe 20m coax/utp gelegt naar je comp ? :)

• Ferdo

Ferdo

Hieruit:
Op vrijdag 11 januari 2002 02:57 schreef jorusjorusjorus1 het volgende:

ik heb overigens 1,7 ghz

Jorus
Met die kabel dus niks mis, lijkt mij dan.

Audioscrobbler profile

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Staat je NIC toevallig op duplex of auto? Zet hem dan eens op half-duplex.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de instellingen van autoduplex naar halfduplex (100kb) veranderd. Maar het heeft niet veel zin. Mijn mordax snelheid is nu 21kb.
Aan de kabel kan het niet liggen want dat is nog steeds dezelfde.

Nog ideeen?

Jorus

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Maak er 10 mbit / half duplex van ipv 100mbit /half.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Lieve lieve lieve JFK (en andere mensen)

Ik heb het net verandert naar half duplex, en 10kb... Even getest,.. en ik zit nu op de 501kb/s..........

Jullie hebben mij even de gelukkigste persoon in de wereld gemaakt,... bedankt..

Oja,.. Nu dat dit werkt, hoe kan ik er nu voor zorgen dat die andere computer (windows 2000, professional) ook op het internet wordt aangesloten??? Met een hub... Maar hoeven de windows editions niet hetzefde te zijn?

Jorus

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Zoek even op internet delen - dan krijg je genoeg antwoorden.

Nee, je windows hoeven niet hetzelfde te zijn, sterker nog, je hoeft niet eens windows te gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx man
Pagina: 1