[ASP] omzetten database nodig ?

Pagina: 1
Acties:

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
ik heb nu in een asp website voor intranet die met het bestand adovbs.inc een connecite maakt naar een access file.

uitgaande van het ergste geval zouden er meer dan 2000 mensen gegevens uit de database kunnen halen of erin opslaan.

gezien het voor school is heb ik 2 opties :
1.Microsoft SQL
2.MySQL

gezien scholen niet graag geld uitgegeven voor dure licensies dacht ik zelf aan MySQL.

nu de vragen :
hoeveel connecties kan access maximaal tegelijk aan ?
hoeveel connecites kan MySQL maximaal tegelijk aan ?
is het omzetten van de database nog lastig ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hoeveel connecties kan access maximaal tegelijk aan ?
hoeveel connecites kan MySQL maximaal tegelijk aan ?

Dit is bij beiden instelbaar. Je kan ze wel 3000 connecties tegelijk laten maken, alleen wordt het dan 1 grote prut aangezien alles elkaar in de weg gaat zitten en erg traag wordt.
De vraag is niet hoeveel connecties, maar hoe zwaar de queries zijn. Ik geloof dat beiden databases de table op slot zetten bij elke query. Vaak wordt MySQL als krachtiger gezien dan Access. Ik heb nog nooit een applicatie gemaakt dat heel intensief gebruik maakte van 1 van beiden, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik ben over beiden wel te spreken.

Maar 2000 gebruikers, dat is het 'potentieel', ik neem aan dat ze niet alle 2000 tegelijk achter de computer stappen om precies op hetzelfde moment hun rooster gaan ophalen?

Als je gaat rekenen kom je denk ik op niet zoveel connecties/sec.
De servers van tweakers.net halen zo'n 80 queries/sec. Je kan de server specificaties wel ergens ophalen. Maar dan weet je ongeveer waartoe MySQL tot in staat zijn. Access zal daar iets onder liggen, maar ik schat nog ruim voldoende voor wat je nodig hebt.

is het omzetten van de database nog lastig ?
Ik geloof dat Access naar een CVS bestand kan schrijven die MySQL weer in kan lezen, dus dat moet geen probleem zijn.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
geld het instellen van het maximaal aantal connecties voor access ook om te schrijven naar de database (access bestand)?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks