Toon posts:

Te hoge temp met Zalman CNPS 5001 Cu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net deze koeler op m'n AMD TB 1200@1200 zitten met de bijgeleverde geleidende pasta. De fan zit standaard op zuigen gemonteerd en lijkt me ok. Het bijgeleverde fanspeed regelaartje staat op max, 5037 rpm.
Ik weet dat m'n case niet een perfecte luchtstroom heeft. Het is een AOpen HX08 met:

-dubbelfans hdd cooler 35 CFM (outtake midden voorkant)
-Papst 80 mm 33 CFM (intake onderin voorkant)
-standaard ASUS video coolertje
-fan van de standaard power suppy, 300W

er zitten verder geen andere openingen in dan die standaard zijn.

Volgens MMB 5 wordt m'n CPU idle 52C, en dan nog twee temperaturen waarvan ik denk dat het m'n HD is en m'n case temp: 31C en 25C.
Case open en idle wordt hij 40C.
Nu heb ik deze koeler gekocht omdat mijn Glogal Win WBK68 ook niet beter koelde dan rond de 52C.

Is het zo dat AMD Thunderbirds zo warm worden of is er iets mis met deze koeler? Wat is voor deze kast de beste oplossing om een betere flow te krijgen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Iig een outtake fan naast die van je voeding, dat is echt te weinig. Doe 2 leuke 80mm bovenin ofzo.
Verder zijn die temps wel erg hoog, ik kom met m'n zalman 3100+ met fan @ 5.5v en casefans @ 1000 rpm (stil en klein beetje airflow) niet boven de 49 graden stresed.

Verwijderd

Topicstarter
Waar denk je dat ik die fans het beste kan plaatsen, bovenop of zijkant van de case (AOpen HX08).

http://www.aopen.com/products/housing/hx08.htm

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je wilt modden is het beste om aan de achterkant bij je CPU in de buurt (onder je voeding dus) een fan te plaatsen en eentje in de zijkant die koude lucht naar je CPU blaast.
Wil je het simpel houden, doe dan gewoon 2 fans achterin aan de bovenkant. Die zuigen de warme lucht uit je kast.

http://www.tweak3d.net/tweak/airflowtweak/

Lees die maar even door, simpele guide over airflow.

Verwijderd

als je je case open zet dan kan de lucht erdoorheen stromen, het is natuurlijk niet beter (lijkt mij dan :) ) dan een kast die dicht is met een GOEDE airflow... kijk anders eens naar de FAQ van casemodding forum bij airflow

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23#23

zoals ik het me voor kan stellen heb jij je fans allemaal aan de voorkant wat niet erg handig is... doe je intake bijv voorin en onder (zoals nu dus) en 2 achterin onder de voeding (dus bijna bovenin de case) of als je wil knutselen kan je er ook nog 1 in de bovenkant van je kast maken, moet je waarschijnlijk wel gat maken :)

Verwijderd

oeps volgens mij zijn een paar mensen mij voorgeweest :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 11 januari 2002 01:02 schreef SOEPKIPPIE het volgende:
oeps volgens mij zijn een paar mensen mij voorgeweest :)
w00t, ik ben meervoud :D
Jullie zullen ons aanbidden opdat wij jullie gunstig gestemd blijven >:) :+ :7

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier heb ik wat aan! Morgen toch naar de shop!

Maar die temp met deze koeler, kan dit of is er wat mis mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 fans (sunon 35 CFM) aan de achterkant gemonteerd en m'n idle temp is nu 41C. Nooit gedacht dat dit zoveel zou schelen. Is dit een normalere temp met een Zalman 5001Cu?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ja, voor een overgeklokte CPU met een zalman koeling is die idle temp zeker goed genoeg. Ik zit met mijn koeling op de 36 graden idle, maar m'n CPU is dan ook wel 200 Mhz lager geklokt.
Stressed zit ik aan de 44 graden, dus erg lekker :P Ik heb wel 4 casefans @ 1000 rpm dus stil en kleine airflow in m'n kast. Check specs maar.

En met die fans erbij is het logisch dat het zoveel scheelt, de warme lucht wordt nu uit je kast gehaald en blijft niet bij je CPU hangen.
Pagina: 1