V92!! 56kmodempje @ 25kdown/up!?

Pagina: 1
Acties:

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik hoorde vanmiddag dat een vriend van me met zn Toshiba laptopje (2490 ofzo) aan t internetten was met 35k/s download (en NEE niet in cache)!! ik natuurlijk uit lachen :p maar t is toch echt zo!
Alleen heb ik geen v92 modempje :( , misschien dat iemand al een update heeft voor zn modempje? Heb een Dynalink 1456PHL :(

ow PS hij belde in op Zonnet

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:30

Appie

F1RST Racing

was dat niet via een GPRS module?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

hangt ervan af wat voor bestand het is

ik heb ook wel eens op isdn (1 lijn) met 30kb/secs geupped...dat was een BMP bestandje....heeft allemaal met compressie enzo te maken

• onne
  • Laatst online: 08:20
Op vrijdag 11 januari 2002 00:19 schreef isdnsux het volgende:

ik heb ook wel eens op isdn (1 lijn) met 30kb/secs geupped...dat was een BMP bestandje....heeft allemaal met compressie enzo te maken
ja heeft idd met compressie te maken...
maar iemand n idee welke providers t ondersteunen??...

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

o.a freeler. gebruik ik zelf. ik haal met mn v91 modem regelmatig 14 kb/s

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 11 januari 2002 00:19 schreef isdnsux het volgende:

Lijkt me sterk, BMP is juist een formaat dat moeilijker te comprimeren is. Dat lukt het best bij textfiles.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 11 januari 2002 23:39 schreef rdgf het volgende:

Lijkt me sterk, BMP is juist een formaat dat moeilijker te comprimeren is. Dat lukt het best bij textfiles.
Dat is best wel grote onzin :P. BMP's zijn pixel-voor-pixel-weergaves van een bestand, dit in tegenstelling tot GIF en JPG, die het bestand wel comprimeren. Bij BMP's is er dus best wel veel ruimte over voor compressie (al die witte ruimte die pixel voor pixel beschreven wordt bijvoorbeeld).

Je moet trouwens ook rekening houden met de niet-helemaal-betrouwbaarheid (zacht gezegd) van de meters van Internet Explorer :).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 12 januari 2002 09:36 schreef KevinLevie het volgende:

[..]

Dat is best wel grote onzin :P. BMP's zijn pixel-voor-pixel-weergaves van een bestand, dit in tegenstelling tot GIF en JPG, die het bestand wel comprimeren. Bij BMP's is er dus best wel veel ruimte over voor compressie (al die witte ruimte die pixel voor pixel beschreven wordt bijvoorbeeld).

Je moet trouwens ook rekening houden met de niet-helemaal-betrouwbaarheid (zacht gezegd) van de meters van Internet Explorer :).
I stand corrected :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Onzin, dat soort snelheden zijn onmogelijk over een analoog telefoonlijntje. :z :z

• Spider_NL
d8 t toch wel hoor! >:)
Maar uh was v91 dan? En hoe moet dat dan?

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 13:04 schreef Saddam het volgende:
d8 t toch wel hoor! >:)
Maar uh was v91 dan? En hoe moet dat dan?
En ik blijf erbij dat het niet kan. :)

Zo hebben wij dit namelijk geleerd op school, niet alleen een 56 K modem kan zoiets niet maar het analoge lijntje kan dat ook niet. :)

• Spider_NL
Het kan toch echt wel >:)

maar dat heeft te maken met Compressie oid. Volgens mij kunnen jpg nie dus maakt da dan in snelheid nix uit. Maar als dat ebtekent dat ik CS op een veel lagere ping kan spelen dat wil ik dat graag weten !

Verwijderd

ten eeste kloppen die meters van IE meestal niet en en tweede lijkt het me wel heel erg sterk dat een 56k modem zo'n hoge snelheid haalt!
ik heb vaak zat bij mensen 56k modems met zonnet getest en daar begint een download ook vaak bij 12kb/sec, maar die loopt dan redelijk snel terug naar de 4 of 5kb/sec

ik weet niet hoe groot dat bestand was? met kleine bestanden worden er al vaak verkeerde getallen weergegeven...

en als het echt zo was dat je 35kb/sec kan halen met een 56k modem, dan was de KPN nooit aan ADSL begonnen! dan hadden ze wel 56k modems omgebouwd en alles over hun bestaande centrales laten lopen (moet je kijken wat een geld dat zou opleveren!)

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 12 januari 2002 13:30 schreef Eddo het volgende:
ten eeste kloppen die meters van IE meestal niet en en tweede lijkt het me wel heel erg sterk dat een 56k modem zo'n hoge snelheid haalt!
ik heb vaak zat bij mensen 56k modems met zonnet getest en daar begint een download ook vaak bij 12kb/sec, maar die loopt dan redelijk snel terug naar de 4 of 5kb/sec

ik weet niet hoe groot dat bestand was? met kleine bestanden worden er al vaak verkeerde getallen weergegeven...

en als het echt zo was dat je 35kb/sec kan halen met een 56k modem, dan was de KPN nooit aan ADSL begonnen! dan hadden ze wel 56k modems omgebouwd en alles over hun bestaande centrales laten lopen (moet je kijken wat een geld dat zou opleveren!)
Idd, en het heet niet voor niks 56K

56K staat voor 56 Kilobits per seconde.
En 1 byte is 8 bits dus (56:8=7)

M.a.w. de maximale down/upload met een 56K modem is gewoon 7 Kb/sec. :)

• onne
  • Laatst online: 08:20
Op zaterdag 12 januari 2002 13:34 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Idd, en het heet niet voor niks 56K

56K staat voor 56 Kilobits per seconde.
En 1 byte is 8 bits dus (56:8=7)

ja, dat is de max snelheid met (vrijwel) geen (hardware matige) compressie...
met die compressie kan t dus veel sneller, je haalt dus niet meer dan die 56kbps binnen, maar door de compressie loop je dus toch harder... of volgt niemand me nu meer..??
wel vreemd dat bijna niemand hier ervaring mee heeft..

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Op zaterdag 12 januari 2002 13:34 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]
[mierenneuk]
De upload is 33.6kbit/s
[/mierenneuk]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zaterdag 12 januari 2002 09:36 schreef KevinLevie het volgende:
ook rekening houden met de niet-helemaal-betrouwbaarheid (zacht gezegd) van de meters van Internet Explorer :).
Maakt niets uit welk OS en/of browser.... Op de Mac geeft ie ook nooit de juiste waarde weer (met netscape en ie) en op linux precies hetzelfde....

Het gaat er gewoon om dat in de 1e minuut ofzo het gewoon niet echt makkelijk is om een gemiddelde te stellen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:06
Bij V92 is itt bij V90 de uploadsnelheid ook max 56kbit/s.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

wat bij V92 mogelijk is dat je onder et internetten
internet ff stoppen en et telefoontje(voice) kan aannemen en daarna weer internetten.
enne V92 word nog lang niet ondersteund door alle telefooncentrales dussu alles gaat nu gewoon via V90 klaar PUNT :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Komt er gewoon dat je wel maximaal 56 Kbit download, maar dat er bijvoorbeeld 35 KB/sec vanaf de server word gecomprimeerd tot 56 Kbit die je dan netjes binnen haalt met die 56 Kbit en dan weer uitpakt. Simpel en doeltreffend.
Pagina: 1