Toon posts:

[winxp/2k/98] page fault in non paged area*

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik krijg best vaak zo'n leuke error op mijn scherm. :r
ik heb ook gehoord dat het meestal aan het geheugen kan ligt, maar ik heb een geheugen test gedaan en daaruit bleek dat ie niet kapot was. :?
weet iemand wat er nog meer aan de hand kan zijn?
mijn systeem: MSI K7T turbo LE raid, Athlon 1600+, 512MB M-Tec geheugen, en een yoko toko merk HD van 20,5GB

alvast bedankt

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

In dat geval zou het volgens de MSKB ook een brakke harde schijf kunnen zijn (bad sectors in pagefile) :{

Verwijderd

Topicstarter
wat dat betreft zou het een heleboel verklaren... toch maar eens een echte goede hardeschijf aanschaffen als het er echt aan ligt...

Verwijderd

Topicstarter
^^^^^^^^^^^^^^^^^ graag nogmeer tips? ;(

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan ook je swap-file zijn, of je geheugen, deze worden ook altijd in page's genoemd. Mijn broer had hetzelfde probleem, als de melding zich afwisseld met de ICQ_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding, dan is het mischien interessant om je bios kijhard op je moederbord een reset te geven. Dat heb ik ook bij mijn broer gedaan en dat hielp.

Als je comp ge-oc'ed is dan zou ik hem ietsjes terug klokken ookal heeft het wel een tijd goed gedraait.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:59

jep

Heb je dit probleem alleen bij XP?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02

PromWarMachine

Forsaken Archer

Test eerst je harde schijf eens in een andere pc, als dat niet lukt structureel je geheugen testen, niet alleen in het eerste bankje, maar ook in andere bankjes, op alle mogelijke manieren! Dit leidde bij mij tot de conclusie dat het tweede slot van m'n moederboard kaduuk was...

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
mijn computer is niet over geclocked, laatst gaf hij ook errors in win98 maar daar geeft ie alleen een fatale uitzondering en verder zegt ie niets.
het installen van een OS gaat ook niet normaal zonder errors, sterker nog, ik denk dat ik er wel 10 kreeg tijdens installen van XP en geloof 3 bij Win98...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

mijn computer is niet over geclocked, laatst gaf hij ook errors in win98 maar daar geeft ie alleen een fatale uitzondering en verder zegt ie niets.
het installen van een OS gaat ook niet normaal zonder errors, sterker nog, ik denk dat ik er wel 10 kreeg tijdens installen van XP en geloof 3 bij Win98...
Brak geheugen. NOOIT op een memory test vertrouwen, geen enkele test is waterdicht. Dat de tester zegt dat het geheugen OK is wil niet zeggen dat het inderdaad ook geen fouten bevat.

Gewoon de DIMM's wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de geheugen tester gekregen van Norrod computers, zei zeiden dat de tester te vertrouwen was en als daaruit bleek dat ie kapot was, kon ik hem terug sturen maar nu blijkt dat er 1 geheugen module kapot was waarvan ik dacht dat ie al kapot was maar die andere van 512 doet het even goed nog wel...

Verwijderd

Topicstarter
is er echt niemand die weet wat het zou kunnen zijn in plaats van brak geheugen of bad sectors in HD ?? ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doe eens een uitgebreide schijfcontrole, dus incl controle op foute sectors..

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:59
FF een oude topic opgevist, ik heb net zoals iemand halverwege dit topic zegt afwisselend de error "ICQ_NOT_LESS_OR_EQUAL " en "page fault in non paged area " en zover ik me kan herrinneren doet ie dat alleen onder windows 2000 en niet onder windows 98.
Soms gebeurt het een tijdje niet en dan weer een possje wel
Als het gebeurt start ie daarna wel altijd goed.
Zou dit ook het geheugen kunnen zin of zou het idd aan het bios liggen?
Mobo is een MSI KT7 turbo raid (KT133A)
Het gebeurt nooit als windows eenmaal draait

Wi kan me helpen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Test je geheugen eens, en kijk je drivers na ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1