Toon posts:

matrox g450 geeft flikkerig tv-beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op mijn matrox g450 dualhead (32mb, oemversie) heb ik een svhs kabel op de 2e aansluiting zitten. Op mijn oude videokaart (viper550 met tv-out) werkte dit prima.

Nu heb ik een heel flikkerig beeld op de televisie!
de svhskabel zit achterin de tv via een scart plug.
Er zit in bij de instellingen van de g450 een optie om
anti-flicker aan te zetten op stand 0, 1 of 2...
2 is maximaal en dan is het al iets minder, maar nog
steeds heel storend!

tis niet echt flikkerend beeld trouwes, meer dat alle grote contrasten een soort flikkerende blauwe lijntjes hebben...
echt heel irritant!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit al gelezen? --> [topic=312254/1/25]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gelezen ja,
tv type staat op PAL,
heb alle refresh rates geprobeerd op
640x480 en 800x600, daarnaast kan mijn
tv alleen externe scart-signalen aan,
vandaar dat ik de svhs kabel met een
scart plug aangesloten heb.

Maar goed dat scart kan het toch niet zijn, omdat ik met mijn viper550 ook nooit problemen had...

Verwijderd

www.matroxusers.com en het forum van matrox is ongelovelijk veel te vinden. De tv-out van mijn G550 wilde eerst ook niet helemaal lekker, bleek dat hij niet op DVI mocht :)

Gebruik je die tv-out met overlay of met clone?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik het met clone op de tv...
maar ook als ik het beeld op tv niet aan heb staan maar dvdmax wel, dan schakelt het beeld op tv aan *fullscreen* als ik een divx afspeel, ook dan is het beeld flikkerig!

Verwijderd

Ik ken die matrox niet goed, maar met de gforce 2 reeks in combinatie met het programma TVTOOL kun je via een schuifregelaar het beeld op je TV stabiel krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
tvtool werkt alleen met nvidia chipsets, daar had ik al naar gekeken :(

Verwijderd

Dat had ik kunnen weten. Sorry. :D

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

offtopic:
Is die Tvtool alleen voor de geforce met tvtuner erop, of ook alleen voor TVout? En werkt versie 5.5.3 dan ook met de Geforce2?

Verwijderd

Topicstarter
op het forum van matrox.com staat als antwoord op veel flikkerende tv-out problemen, dat je zowel svhs als de composiet kabel aan moet sluiten! 2 kabels tegelijkertijd!? kan dit helpen ?? (moet dan namelijk me kamer half verbouwen omdat de composiet kabel slechts 1 meter lang is!)

Verwijderd

Topicstarter
okeej, slotje derop, het werkt! :) :) :)

gewoon EN een svhs EN een composiet kabel aansluiten!
nu heb ik zelfs op 1152x864 op de tv nog een prrrima beeld!

Verwijderd

Vaaaag, en alleeen composiet? Werkt dat?

Volgens mij gaat de matrox zowiezo via compsite, ook als je hem op s-vhs aansluit. Bij mij zit het namelijk op mijn compsitekanaal de tv-out. Het ziet er wel perfect uit trouwens.
Pagina: 1