Toon posts:

Geen internet, wel MSN...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een interssant probleempje. Ik kan wel MSN-en, maar niet internetten. ik kan ook wel een computer aanspreken dat zich buiten ons netwerk bevindt.

ik zit op een BNC-netwerk samen met nog 9 andere pc's en dan heb ik de server niet meegerekent. Server is een oude 486 en gebruikt WinRoute om alles te verdelen.

mijn species:
P4 1500
256 RDRAM
Abit 64MB video
SB Live
Edimax Network Adapter, EN-5200PXA

Op dit moment draai ik WINXP Pro, maar zelfde probleem ook al gehad onder WIN98SE en WIN2000. Probleem was zogenaamd opgelost door alle comps op ons netwerk allemaall in fase te schakelen. Maar nu dus weer het zelfde probleem...

Welke 'Die Hard':9~ zal deze voor mij oplossen?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Je hebt een DNS probleem, iets beter uitgelegd:

Hij kan de IP adressen niet vinden achter de domeinnamen. MSN maakt hier geen gebruik van en zal in dat geval gewoon werken.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

heb je mxstream? dan moet je ipfragmode op 1 zetten in je register

Verwijderd

Firewall, Proxyserver?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
DNS probleempje lijkt me.. Je kan waarschijnlijk ook FTP'en enzo.. alleen domain names pakt ie dus niet..

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
je kunt bij winroute eventueel de dnsserver van je ISP opgeven. Verder kunje DNS aanvinken bij winroute om vervolgens het ip van de winroute server bij de clients op te geven.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
DNS-forwarding staat gewoon aan in WinRoute Pro. Eigenlijk zijn er geen instellingen veranderd. Netwerk lag van het weekend open.

Onze comps worden door WinRoute een IP aangewezen. Toen dus het nw open lag, wist ik dit niet gelijk en heb geprobeerd met 'handmatige' toewijzing het IP te verwerven, omdat ik zag dat mijn IP anders was dan die hoorde... Uiyeindelijk heb ik 'm weer teruggezet naar automatisch toen ik dus hoorde dat het nw open lag.

Dus is er misschien een of andere instelling in mijn register die ik moet verwijderen...? Want zoals ik al eerder heb gemeld, er is niks veranderd aan de instellingen.

Ik word hier een beetje ziek van!! :'( :r

Verwijderd

Kun je wel op de andere pc's internetten?

Verwijderd

Chello toevallig? Dat probleem had ik deze week ook, maar dat lag aan de cHELLo-figuren.. :+

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 14:12
Jup het is een DNS probleem want je kunt geen Host's ingeven wel Ip's >:)

http://www.altavista.com/ doet het zeker niet en
http://209.73.164.95/ wel

DNS ip's van je ISP bij Winroute zelf invoeren

-cya

Verwijderd

Topicstarter
Op de andere comps wel internet dus ja
http://209.73.164.95/ geeft inderdaad de site van Altavista

tot nu toe geen enkele bruikbare tip. helpt allemaal niet. Geen chello btw. kep kabel internet via aansluiting van Universiteit Twente.

Weet geen raad meer en ga nu pitte. ik zie het morgen allemaal wel weer...
Thnx in ieder geval!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
never mind... verkeerd gelezen..

Verwijderd

Duidelijk DNS dus.

Ga jouw gegevens vergelijken met de andere pc's. ALs het goed is staat er bij jouw lokale pc een fout. Misschien DNS verkeerde volgorde, Enable ip-forwarding etc..??

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Dit is overduidelijk DNS, daar moet je het probleem gaan zoeken dus.

Verwijderd

Inderdaad, DNS.

Keej, je kunt 2 problemen hebben. Jouw DNS requests komen niet bij de DNS server aan, of dit nu de Caching DNS van Winroute is of een of andere ISP dat geeft dan niet.

Omdat de rest wel kan internetten betekent dat jouw config anders is.
Als je zou kunnen bekijken wat de andere in hun TCP/IP config hebben staan en wanneer dit anders is dan die van jou heb je de oplossing. Daar jij dit vast wel hebt geprobeert kan ik deze wel vergeten maar toch even gemeld.

Andere oorzaak is rommel in je TCP/IP config of Netwerkkaart (NIC).
Moet je eens proberen je hele IP config te releasen en daarna te renewen, klinkt dom, maar dit helpt echt (soms). Je NIC onthoudt namelijk soms dingen die die niet moet onthouden wanneer je een netwerkprobleem gehad hebt.

Als je Windows XP gebruikt zou ik gewoon een EIGEN ! DNS installeren. Caching DNS met IP DNS forwarders installeren (dus 2 van je ISP en als je echt fallback wilt hebben 2 van een andere ISP). In je eigen TCP/IP config zet je je eigen IP als DNS. Vlammen (je staat er versteld van hoe vaak een DNS query gedaan wordt en 0ms is dan veel sneller dan 40ms)
(een VAST ip adres is dan wel handig vaak :-)
Pagina: 1