[UT] bmp's of andere plaatjes in laden

Pagina: 1
Acties:

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is.. maar ik vond hem hier het beste passen.

Mijn probleem: Ik wou graag een .bmp of .jpg of wat voor plaatjes-file dan ook inladen in een level van Unreal Tournament. Ik kan alleen nergens vinden hoe dat moet. Is het uberhaupt wel mogelijk??? of moet ik echt zelf een texture gaan tekenen.. dat gaat namelijk niet lukken want het gaat om het logo van onze LAN...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 16:49
wat voor editor gebruik ik denk dat unrealed wel de mogenlijkheid heeft om bmp oid files in een texture te veranderen. Iemand van clan A$W (daar zit koes ook bij :D) heeft een map gemaakt (blister2) en daar staat ons clan logo in :D dus het moet wel bijna zeker kunnen anders ff een totural zoeken :D

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 22:16

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

==> spielerij ?

Nu ook met Flickr account

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

P&W --> SP
UT heeft vast een editor OID ;)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Op donderdag 10 januari 2002 23:21 schreef Sabbath het volgende:
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is.. maar ik vond hem hier het beste passen.

Mijn probleem: Ik wou graag een .bmp of .jpg of wat voor plaatjes-file dan ook inladen in een level van Unreal Tournament. Ik kan alleen nergens vinden hoe dat moet. Is het uberhaupt wel mogelijk??? of moet ik echt zelf een texture gaan tekenen.. dat gaat namelijk niet lukken want het gaat om het logo van onze LAN...
Het kan op 2 manieren: De makkelijke en jawel: De moeilijke.
Natuurlijk heb je met de moeilijke manier een beter resultaat.
Makkelijke manier: Je neemt een standaard texture van ut die je vaak ziet in levels (zoon poster ofzo) en die verander je in het logo van je lan. Iedereen moet dat die texture hebben en iemand die hem niet heeft kan wel gewoon mee doen maar die heeft gewoon het originele plaatje.

Moeilijke manier: Je maakt een nieuwe texture en je maakt zelf in elk level die je speelt op een mooie plaats een bord ofzo. Je moet dan aan elke speler in het lan die texture geven en alle levels die je hebt veranderd. Hier kunnen 'buitenstaanders' niet injoinen.

De textures maak je simpel met unrealed.exe die zit in je unrealtournament/system dir. Daarmee kan je ook de levels editen btw. voordat je een texture in ut kan zetten moet ie pcx ofzo zijn dacht ik. Dat kan een goed editprogramma wel.

En als je niet weet hoe unrealed werkt en het niet zelf kan uitvogelen moet je gewoon ff een tutorial op internet zoeken :P

• Sabbath
Ja, ik weet hoe je textures maakt.. Maar ik wil een bestaand bmptje in voegen
namelijk... deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.amplefrag.nl/images/AmpleFrag.jpg

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik dacht dat de plaatjes iig van die standaard maten moeten hebben die van jouw dan iets van 256pix hoog en 512pix breed oid

• Sabbath
Kom op nou mensjes... Is er dan niemand die dit weet???

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Probeer het op een UT forum, ik denk dat je daar meer kans hebt :)

http://forums.beyondunreal.com

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Maximize
  • Niet online
je wilt dus gewoon dat dat logo te zien is in elke map die je speelt? ik wil dat best even doen, maar dan moet je wel op elke pc+server op die lan (of whatever het is) die maps hebben staan. bijv. de oude versie van face werkt dan niet natuurlijk.
voorbeeld face incl. texture
http://wave.gamepoint.net/CTF-Amp-Face.zip

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 14:38
In Unreal Editor (unrealed.exe) open je de texture browser. Maak eerst een nieuwe package of je neemt gewoon een bestaande. File > import. Dan selecteer je je JPG'tje (wel eerst 'alle bestanden' selecteren ipv. '.pxc'). Ros op 'Openen'. Dan save je de package en klaar. Je kunt nu gewoon het plaatje in een map invoegen.

• Sabbath
Op maandag 14 januari 2002 15:41 schreef necrite het volgende:
In Unreal Editor (unrealed.exe) open je de texture browser. Maak eerst een nieuwe package of je neemt gewoon een bestaande. File > import. Dan selecteer je je JPG'tje (wel eerst 'alle bestanden' selecteren ipv. '.pxc'). Ros op 'Openen'. Dan save je de package en klaar. Je kunt nu gewoon het plaatje in een map invoegen.
thankx, eindelijk iemand die m'n probleem begrijpt :)

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 14:38
Op maandag 14 januari 2002 20:31 schreef Sabbath het volgende:

[..]

thankx, eindelijk iemand die m'n probleem begrijpt :)
np

• Sabbath
Goed, dat werkt dus toch niet........ heeft er iemand anders nog suggesties??? 't moet vanavond klaar zijn :(

Hij geeft de een of andere error dat ie niet genoeg geheugen heeft en dat ik meer ruimte vrij moet maken op m'n primaire disk..... ik heb 512mb ddr en nu een totaal van 25gb voor m'n virtual memory..... zou genoeg moeten wezen toch???

• Sabbath
Zijn er anders mischien mensen bij wie dit wel werkt????

• Maximize
  • Niet online
heb je die post van mij uberhaupt gelezen :?

• Sabbath
Ja, alleen dat was niet de bedoeling.... Ik wil namelijk een FILMPJE maken met de UT editor.. en daar moet ik een paar bestaande plaatjes in hebben zoals dus het logo van onze LAN. Maar het is me gelukt... Ik deed "open" ipv "import" Allemaal heel erg bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1