Op donderdag 10 januari 2002 23:21 schreef Sabbath het volgende:
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is.. maar ik vond hem hier het beste passen.
Mijn probleem: Ik wou graag een .bmp of .jpg of wat voor plaatjes-file dan ook inladen in een level van Unreal Tournament. Ik kan alleen nergens vinden hoe dat moet. Is het uberhaupt wel mogelijk??? of moet ik echt zelf een texture gaan tekenen.. dat gaat namelijk niet lukken want het gaat om het logo van onze LAN...
Het kan op 2 manieren: De makkelijke en jawel: De moeilijke.
Natuurlijk heb je met de moeilijke manier een beter resultaat.
Makkelijke manier: Je neemt een standaard texture van ut die je vaak ziet in levels (zoon poster ofzo) en die verander je in het logo van je lan. Iedereen moet dat die texture hebben en iemand die hem niet heeft kan wel gewoon mee doen maar die heeft gewoon het originele plaatje.
Moeilijke manier: Je maakt een nieuwe texture en je maakt zelf in elk level die je speelt op een mooie plaats een bord ofzo. Je moet dan aan elke speler in het lan die texture geven en alle levels die je hebt veranderd. Hier kunnen 'buitenstaanders' niet injoinen.
De textures maak je simpel met unrealed.exe die zit in je unrealtournament/system dir. Daarmee kan je ook de levels editen btw. voordat je een texture in ut kan zetten moet ie pcx ofzo zijn dacht ik. Dat kan een goed editprogramma wel.
En als je niet weet hoe unrealed werkt en het niet zelf kan uitvogelen moet je gewoon ff een tutorial op internet zoeken