Toon posts:

3Com NIC voorinstalleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 3Com 3C905B-TX-NM NIC en nu staat er in de handleiding dat je via de setup van de CD de Nic moet voorinstalleren. Ik heb alleen geen Cd maar wel de drivers van het I-net gedowned.
Kun je met deze diskettes ook voorinstalleren of is die voor installatie niet nodig? Wat houdt die voor installatie eigenlijk in??

Verwijderd

Gewoon kaart in je pc proppen, als je W98 of hoger hebt wordt hij automagisch herkend, anders even de drivers selecteren en hij doet 't.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat dan voor wazig verhaal over een voorinstallatie van de NIC in de handleiding?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb echt geen flauw idee :) Hier heb ik een 3Com 3C900B PCI kaartje en altijd gewoon eerst de kaart erin gedaan. Zeker als je Windows hebt moet dat voldoende zijn :) k ben benieuwd naar je resultaten :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat voorinstalleren is alleen maar omdat ze perse willen dat je HUN drivers gebruikt en niet 1 of andere ingebakken windows driver. En op die manier worden ook meteen extra diagnostic tools etc. meegekopieerd..

het is maar wat je zelf wilt.. ik zou gewoon standaard drivers gebruiken van windows.

Verwijderd

ik installeer bijna altijd alles via de auto-detektie van windows en als dat niet lukt via de "have disk"-optie om op de plaats met de juistdrivers te komen.
Echter in bepaalde win98 configuaraties werkte dat voor 3COM-kaarten niet altijd. Ook al was er geen irq-probleem dan werkte de kaart niet. Na wat zoeken kwam ik het bestand windiags.exe tegen bij 3COM. En daar kun je idd een voorinstallatie mee uitvoeren. Voor win95 zit er een gui bij ingebakken, voor 98 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart er intussen ingeprikt. Windows installeerde zijn standaard drivers. Daarna heb ik de nieuwste 3Com drivers drivers geinstalleerd. Zo te zien alles prima tot nu toe.
Vanmiddag ff mijn adsl aanleggen en aansluiten. Dan kan ik kijken of de kaart echt werkt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Het staat idd in de handleiding, maar als goede Tweaker zijnde lees je die toch pas achteraf :?

bdw
Move HA->NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Klopt! Maar omdat de kaart in mijn vorige pc niet wilde werken, ben ik de handleiding maar eens gaan doorlezen. De kaart is verder goed. (Ik heb hem op mijn werk in een van de pc's getest) >:)
Op vrijdag 11 januari 2002 08:44 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Het staat idd in de handleiding, maar als goede Tweaker zijnde lees je die toch pas achteraf :?

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 10:24 schreef KHdV het volgende:
Klopt! Maar omdat de kaart in mijn vorige pc niet wilde werken, ben ik de handleiding maar eens gaan doorlezen. De kaart is verder goed. (Ik heb hem op mijn werk in een van de pc's getest) >:)
[..]
waarom vertel je dat gewoon niet meteen, ipv zo'n verhaaltje over een voorinstallatie-optie ?
En idd echte tweakers lezen toch geen handleiding... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Nix nada geen voorinstallatie.
Geen idee waarom de NIC op mijn vorige pc niet wilde werken.

Iedereen bedankt voorde info. *D
Pagina: 1