[UTP]Geen verbinding; NIC en Switch knipperen?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik heb 30 Meter UTP Cat5 kabel door mijn huis heen gelegd en aan beide kanten stekkertjes gezet zoals in de FAQ(Straight) in /19.

Nu ik de kabel in mijn switch en netwerkkaart heb gestopt, knippert het lampje steeds (het lampje wat normaal dus niet knippert, maar gewoon aanblijft staan, ter bevestiging van een bestaande connectie) regelmatig(dus, steeds een halve seconde niet, halve seconde wel).

Netwerkconnectie werkt niet en het ligt 100% aan de kabel (maw: het werkte eerst over een kortere afstand met een andere kabel wel).

Ik hoop dat er iemand is die een idee heeft over wat er fout kan zijn gegaan.

Alvast bedankt,
SEF

Verwijderd

Ligt je kabel langs een stroomlijn ofzo? Anders zou k STP/FTP nemen ipv UTP...

• SEFje
Op donderdag 10 januari 2002 23:26 schreef SICdude het volgende:
Ligt je kabel langs een stroomlijn ofzo? Anders zou k STP/FTP nemen ipv UTP...
Zou best kunnen...

Hij gaat door een aantal verdiepingen heen (inclusief alle meterkasten)zonder extra bescherming.

Zou het echt veel uitmaken?

dat zou niet echt mooi zijn.. dat leggen was een beetje een rot klus.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Je zou hem opnieuw kunnen knijpen....
Als dat niet werkt raad ik je toch een betere kabel te kopen... Maar dat werd al gezegd....

Verwijderd

Ik ben hier ook en even mijn inzichten op lichtelijk verkorte wijze omdat ik per ongeluk op back drukte en mijn hele bericht weer ben kwijtgeraakt... ***ZUCHT***.

We dachten dat het collision lampje wel aan zou gaan of dat het netwerk wel zou werken maar corrupte data zou sturen als je de kabel door interference heenlegde, als iemand even kan zeggen of die gedachte klopt... En de volgorde van rechts naar links is:
bruin bruinwit groen blauwwit blauw groenwit oranje oranjewit

Kortom helemaal volgens de tutorial dus, aan beide kanten helemaal gelijk. Iemand nog ideeen, want we hebben echt geen idee, die pluggen zijn ook echt wel goed aangedrukt.

• 845
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 13:53

845

Die kabel is goed, als ie aan allebij de kanten hetzelfde is. Je zou toch voor de zekerheid ff opnieuw kunnen krimpen, die connectors zijn nou weer niet zo duur.
Anders zou ik het ook niet meer weten.

• SEFje
Op vrijdag 11 januari 2002 00:57 schreef 845 het volgende:
Die kabel is goed, als ie aan allebij de kanten hetzelfde is. Je zou toch voor de zekerheid ff opnieuw kunnen krimpen, die connectors zijn nou weer niet zo duur.
Anders zou ik het ook niet meer weten.
Yup, dat is inderdaad ook zo'n beetje de laatste oplossing zo lijkt het... :'(

Beetje irri...

• SEFje
help... :'(
Pagina: 1