Schema antenne versterker (CAI)

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 13:19
Ik ben op zoek naar een eenvoudig schema voor een TV antenne versterker. Mijn TV is op een hele lange kabel aangesloten, en het beeld is echt heel slecht.

Nu weet ik wel dat je heel goedkoop een antenneversterker kunt kopen, maar zelf bouwen is natuurlijk leuker.
Wie van jullie heeft voor mij nog een eenvoudig schema liggen, of weet waar ik zo'n schema vinden kan? Ik heb al het internet afgezocht, en maar één schema gevonden. Maar dat schema werkt niet goed, of is niet geschikt voor kabel TV. Bij voorbaat dank !

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• koffercomputer
Is er dan niemand hier op GoT die HF schema's heeft liggen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik woon in een heeel groot huis
en dus ook wel kabels van 50 m om beeld te krijgen
en het beeld is nog goed ook
je moet ff naar een zaak gaan en dan van die dikke kabels halen
als je het goed wilt doen dan moet je versterkings kastje erbij halen
zelf bouwen dit allemaal?
kan zat
maar van wat wil je nou schema hebben
hoe je zo'n versterkings kastje wilt hebben
zo'n kabel is niet veel schema aan te geven

Tweakers Discord

Verwijderd

effe in de bieb opzoeken (boek of in Elektuur).
Probleem is vaak stabiliteit van dit soort versterkers. Tot ruim 800 MHz stabiel breedband versterken is niet eenvoudig als je geen UHF-ervaring hebt. Kennis tav aarding, korte lijnen, brede banen imv ongewenste capaciteiten en inducties.
En de tip van hierboven: dikke kabels...prima.
Normaal huishoudcoax heeft al gauw een demping van 30-37 dB per 100 m (f-afhankelijk), dikke kabel zit op ca 15 dB / 100 m. Het verschil van een versterker....
Ik heb het overigens anders gedaan: kabel in video, die wat versterkt en dan splitsen met korte (beneden) en lange (boven op zolder) kabel en toen voldeed normale kabel wel.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 21:20

Diamon

The Weird One

Mja, ik zit ook met slecht beeld, maar meer bewoners in de straat hebben hier last van.
Heb ook al een versterker gebruikt, maar dit hielp niet.

Ja, de versterker zat zo dicht mogelijk bij de CAI binnekomst.

And The Only One

• koffercomputer
Het gaat om en studentenhuis, dikke kabels aanleggen is geen optie, en ik heb zelf voldoende kennis van afscherming en UHF solderen dat ik zo'n versterker in elkaar kan zetten. Helaas heb ik geen schema. Ik kijk wel ff in de elektuur

Verwijderd

heb je er al een?
Ik moet zo'n schema ook nog ergens hebben liggen. Maar de bout is al een aantal jaren veel uit...... Hoop dus dat ik hem nog kan vinden.
Mail anders effe, probeer ik hem in het weekend op te zoeken en maak 'k een scan (mail-adres in voettekst)
Pagina: 1