ASP of PHP?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik dacht dat ASP wel populair was, maar bij de meeste websites gebruiken ze php, is dat omdat ASP van microsoft is of omdat php meer kan en makkelijker te gebruiken en/of te leren is?

Verwijderd

php is gratis ;)

edit/ ik wilde dus nog een edit doen maar toen was het forum ff plat.

Ik ken ASP zelf niet maar dat PHP gratis is het eerste belangrijke verschil in populairiteit denk ik

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Tsjaa... ASP kan ook gratis zijn... Daarmee bedoel ik de webserverondersteuning....

Verders is het niet echt een waardevolle discussie denk ik... :+

De 1 vindt ASP Java/VB-script beter omdat bla, maar dan ander vindt het tegenovergestelde van PHP...
Tis vaak ook gewoon een beetje welke taal je beter ligt...
Nou vind ik wel dat er voor PHP meer goede tutorials te vinden zijn....
Misschien dat dat er mee te maken heeft....

[edit-en-zo]
;) :+
[/edit-en-zo]

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 23:04 schreef dutchrups het volgende:
De 1 vindt ASP beter omdat bla, maar dan ander vindt het tegenovergestelde van PHP...
Tis vaak ook gewoon een beetje welke taal je beter ligt...
ASP is geen taal :Y)

edit:

:+ :D :)

Verwijderd

DejaVu! wow vroeger hadden we deze minimaal 2x per week, ik begon het draadje stiekum al te missen eigenlijk :Y)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nutteloze discussie, net zoiets als windows of linux, donker of blond?

• TeeDee
  • Laatst online: 14:38

TeeDee

CQB 241

blond ;)

serieus:

het is gewoon wat je zelf het beste ligt, * TeeDee prefereert asp, maar is bezig om basic php te doen... :) lukt alleen nog niet

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:40
Het schijnt dat PHP krachtiger is dan ASP..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Genius2000
  • Laatst online: 05-12-2025
ik raad iedereen JSP aan. JSP is gratis en gebaseerd op JAVA

http://java.sun.com

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
php veel betere en veel meer tutorials..veel webservers draaien op linux en daardoor mysql met php (?)

• TeeDee
  • Laatst online: 14:38

TeeDee

CQB 241

jsp is idd ook :9 maar eerst het een en dan het ander maar... voor mij dan :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 23:12 schreef Noork het volgende:
i prefer blond

voer iedereen (zoals al gezegt) is de keuze anders, de een vind php makkelijker de ander asp (vb), de een vind de een krachtiger / sneller dan de ander, etc.
Ik zelf heb de voorkeur omdat ik php iets gemakkelijker te leren vond en er zijn meer tutorials voor beginners te vinden voor php (vind ik)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 23:16 schreef Genius2000 het volgende:
ik raad iedereen JSP aan. JSP is gratis en gebaseerd op JAVA

http://java.sun.com
ik ben nu bezig met het leren van jsp, kan nu php, php vind ik wel gemakkelijker en voor jsp is niet zo veel op het web te vinden. Maar ik heb al gezien dat jsp een aantal dingen heeft die ik bij php wel miste.
Jsp is dus zeker aan te raden

Verwijderd

Het blijft toch wel een leuke discussie hoor...

De populariteit van de talen (ok, asp is geen taal, maar we weten wat we bedoelen) is ook een beetje kip-en-ei verhaal met de coders en de hosters, is PHP zo populair omdat veel hosters het ondersteunen of omdat veel coders het gebruiken? Ik weet het niet?

Ik weet niet of er meer PHP gebruikt wordt dan ASP. Ikzelf heb goede ervaringen met PHP, maar 'ASP' leren is natuurlijk ook gratis en een testservertje onder windows+asp is natuurlijk niet moeilijk op te zetten.

Hier op de gathering zijn er denk ik meer PHP aanhangers dan ASP jongens.

PS. Linux of windows?
>> server: linux
>> desktop: windows
PS2 Donker of blond?
>> Blond

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ASP is ook gratis.

Verder prefereer ik ASP. Waarom? Omdat ik in combinatie met win2k AS en MSSQL daarmee errug snelle apps kan maken.

en PHP? staat wel op m'n IIS geinstalleerd. (apache kan dat niet nee, ASP 100% ondersteunen) maar ik heb het nog nooit gebruikt anders dan voor phpinfo.php

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

Stewie!

Keen must die!

Op donderdag 10 januari 2002 22:55 schreef Kanivan het volgende:
Ik dacht dat ASP wel populair was, maar bij de meeste websites gebruiken ze php, is dat omdat ASP van microsoft is of omdat php meer kan en makkelijker te gebruiken en/of te leren is?
php is makkelijker te gerbuiken en makkelijker te leren. Asp is meer voor de proff. bedrijven. De meeste, vooral gratis servers, ondersteunen ook php, en niet asp, omdat asp dure software nodig heeft om te kunnen draaien op het unix platvorm. dus...
php zou k zeggen

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• RupS
Tsjaa... Ik prog ook ASP, nou ja prog... uhh... ik probeer het...

Maar ik vind PHP onder IIS ook goed draaien... IIS + PHP + MYSQL draait ook perfect, daar heb je in principe geen ASP voor nodig...

Als je als absolute beginner wilt leren programmeren met databases, dan is ASP + Access erg simpel om mee te beginnen.... zolang je het klein houdt....

zucht...

Kan het toch niet laten te reageren ;)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
:O ;) .

Je moet uitkijken bij dergelijke vragen en discussies. Vaak wordt er beweerd dat men taal/platform x beter vindt. Regelmatig moet je dit echter lezen als: ik ken taal/platform x beter.

Uiteraard zijn er wel technische verschillen of verschillen in benadering. Het is interessant om die concreet te bespreken.

Conclusie: bekijk/bespreek eens wat gedetailleerder de verschillen en de discussie wordt een stuk interessanter. Wat jij beter vindt is niet zo interessant als je niet goed weet uit te leggen waarom je dat vindt :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• RupS
Op donderdag 10 januari 2002 23:25 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen...

Je hoort vaak: ik vind bla beter, omdat ik daarmee kan, of omdat ik daarmee dit of dat goed kan maken... Dat zegt meer iets over de programmeur dan over de taal...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

[
ASP is ook gratis.
ASP is niet gratis. Je mag het alleen gebruiken als je ook een geldige licensie van IIS hebt, en die moet je of kopen of krijg je bij win2k. En ik noem de 5 mille die je voor win2k moet betalen nou niet bepaald gratis.

• RupS
Hmmzz... Zijn er geen gratis ASP "modules" voor *nix??

Chillsoft is niet gratis geloof ik... ik heb me er niet zo in verdiept, maar Win2k is iig niet de enige optie voor ASP....

Verwijderd

Mensjes effe een vraagje tussen door over php
iemand die enig idee heeft hoe ik dat aan de praat krijg bij cistron ?
we hebbe een www server klein daar (zit nog net geen mysql support by (das Jammer want daar kan my wel mee redden)
maar nu moet ik iets doen met een PHP script how the |:(
werkt dat????????

• Martink
  • Laatst online: 14-09 13:52
Op donderdag 10 januari 2002 23:39 schreef heuvels het volgende:
Mensjes effe een vraagje tussen door over php
iemand die enig idee heeft hoe ik dat aan de praat krijg bij cistron ?
we hebbe een www server klein daar (zit nog net geen mysql support by (das Jammer want daar kan my wel mee redden)
maar nu moet ik iets doen met een PHP script how the |:(
werkt dat????????
bedoel je webruimte op cistron of heb je thuis een webserver draaien?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 10 januari 2002 23:29 schreef igmar het volgende:

[..]

ASP is niet gratis. Je mag het alleen gebruiken als je ook een geldige licensie van IIS hebt, en die moet je of kopen of krijg je bij win2k. En ik noem de 5 mille die je voor win2k moet betalen nou niet bepaald gratis.
bij win98 'krijg' je PWS....... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat me opvalt na een 60tal php/asp draadjes dat nog steeds een hele boel mensen allerlei dingen aandragen die of niet waar zijn of totaal niet belangrijk zijn. Om maar paar te noemen:

-Php biedt meer mogelijkheden, wat dan is mij vraag?
-Php is gratis, asp kost geld (Niet waar, asp is gratis)
-Asp is aan MS gebonden (Niet waar, asp draait op vrijwel alle systemen, www.chillisoft.com )
-ASp is niet beperkt tot VBscript, ook perlscript,jscript en pythonscript kunnen gebruikt worden
-PHP is makkelijker te leren als VBscript, uhm tjah kwestie van smaak, moet zeggen dat VBscript over algemeen iets meer uitgeschreven wordt, lijkt me dat dat voor beginners juist makkelijker is.
-Asp is onveilig en makkelijk te hacken (Mits securitypatches goed bijgehouden wordt is asp niet onveiligers als andere technologieen)

Kortom, voordat je een mening heb, verdiep je in iets, spreek met mensen die er dagelijks mee werken.

Verwijderd

$999,- != fl 5000,- En dit is voor een Full-product.

Bij DELL $799,- OEM versie, je moet toch een server hebben...

http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/default.asp

En de toekomstige .Net servers hebben een speciale webserver editie. Deze wordt waarschijnlijk een stuk goedkoper, omdat je geen CALS nodig hebt.

Iedereen begrijpt dat deze prijzen verwaarloosbaar tov de hardware of de bandbreedte....

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
punt 1,
asp is geen taal,
wat iedereen er mee bedoeld is dus vbscript.
en alszodanig zal ik er op reply'en
-Php biedt meer mogelijkheden, wat dan is mij vraag?
oa:
-java objecten kunnen aanspreken,
-standaard met een heleboel databases overweg kunnen.
-gratis op "elk" platform draaien
-heleboel libraries, teveel op te noemen,
een paar dan:
-gd voor on the fly genereren van grafiche toestanden,
-flash lib, voor on the fly genereren van flash,
-COM/DCOM, ja dat kan vbscript natuurlijk ook, maar vb kan niet tegen php aanpraten.
heleboel meer...
je kan beter vragen wat php niet kan, dat is nl niet echt veel.
-Php is gratis, asp kost geld (Niet waar, asp is gratis)
-Asp is aan MS gebonden (Niet waar, asp draait op vrijwel alle systemen, www.chillisoft.com )
goedkoopste chilisoft licentie kost 800 dollar,
en draait dan nog alleen maar op linux.
daarbij is asp niet gratis, ook al krijg je het kado bij windows,
windows kost minimaal 400 piek.
-ASp is niet beperkt tot VBscript, ook perlscript,jscript en pythonscript kunnen gebruikt worden
hoera!
is niet relevant, we hebben het hier over vbscript.
als je asp kan betekend het niet dat je oppeens ook bovengenoemde talen opeens beheerst.
-PHP is makkelijker te leren als VBscript, uhm tjah kwestie van smaak, moet zeggen dat VBscript over algemeen iets meer uitgeschreven wordt, lijkt me dat dat voor beginners juist makkelijker is.
ik vond van niet maar dat is persoonlijk,
php is makkelijk te leren omdat de 'annotated' manual zo ontzettend goed/makkelijk is voor beginners.

ik heb nog nooit iets binnen 5 minuten op die microsoft site kunnen vinden maar dat kan aan mij liggen.
-Asp is onveilig en makkelijk te hacken (Mits securitypatches goed bijgehouden wordt is asp niet onveiligers als andere technologieen)
je zegt het zelf al,
dan moet je wel al die patches bij houden, als ze al uitkomen.

bij php word direct een nieuwe build released als het critical is en dat is nou eenmaal een stuk minder vaak op een of andere manier.

geen idee waar dat aan ligt,
zal er wel aan liggen hoe microsoft zijn spullen in elkaar zet, weet niet..

ik vraag me af, als microsoft niet asp had bedacht maar een ander, onbekend bedrijf of het dan ook zo populair was geweest.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• mbravenboer
GiLuX: [ASP kan in combinatie met vele talen worden gebruikt] hoera!
als je asp kan betekend het niet dat je oppeens ook bovengenoemde talen opeens beheerst.
Eerlijk gezegd vind ik dit toch als een voordeel meegenomen moet worden.

Ik zou niet weten waarom we in een vergelijking van ASP en PHP ons moeten beperken tot ASP-vbscript. Ik ga geen oordeel vellen over ASP of PHP, maar ik moet zeggen dat ik de abstractie van concrete taal in ASP fraai vind :) .

Dat je die andere talen natuurlijk wel moet beheersen is logisch. Dat wil niet zeggen dat het niet meetelt als voordeel voor ASP.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• GiLuX
Op vrijdag 11 januari 2002 02:00 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dit toch als een voordeel meegenomen moet worden.

Ik zou niet weten waarom we in een vergelijking van ASP en PHP ons moeten beperken tot ASP-vbscript. Ik ga geen oordeel vellen over ASP of PHP, maar ik moet zeggen dat ik de abstractie van concrete taal in ASP fraai vind :) .

Dat je die andere talen natuurlijk wel moet beheersen is logisch. Dat wil niet zeggen dat het niet meetelt als voordeel voor ASP.
zoals jij het bekijkt heb je gelijk,
maar het punt is dat vele mensen denken dat asp gelijk is aan vbscript, ik maakte die denk fout ook wel eens in discussies waardoor je hele rare discussies kan krijgen ;)

met asp 'an sich' kan je helemaal niets.

en ja,
als je al die talen kan die je er in kunt hangen ook nog eens goed onder de knie hebt,
dan kan asp vast nog wel meer dan php :P

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• mbravenboer
GiLuX: zoals jij het bekijkt heb je gelijk
Tuurlijk :P ;) .
maar het punt is dat vele mensen denken dat asp gelijk is aan vbscript, ik maakte die denk fout ook wel eens in discussies waardoor je hele rare discussies kan krijgen ;)
Yep dat begreep ik ja... je reply was ook wel logisch :) .

Maar ja, het kan geen kwaad om te laten zien dat er meer is op de ASP-aardbol dan vbscript :) .

• GiLuX
Op vrijdag 11 januari 2002 02:11 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Tuurlijk :P ;) .
[..]

Yep dat begreep ik ja... je reply was ook wel logisch :) .

Maar ja, het kan geen kwaad om te laten zien dat er meer is op de ASP-aardbol dan vbscript :) .
tjemig de pemig,
heb je weer alweer gelijk :+

tis alleeen jammer dat je geen php kan.

Verwijderd

Overigens zou ik op dit moment me niet meer gaan verdiepen in ASP, maar in de nieuwe .net talen van Microsoft en de achterliggende technologie, VB.NET en C#.

Dit vanwege het feit, dat je dan niet beperkt bent tot web aplicaties, maar ook win32 applicaties kan maken. En het OO talen zijn (C# in elk geval...)

Overigens zal er hier een platform onafhankelijke variant voorkomen.

http://www.go-mono.com *D

• GiLuX
Op vrijdag 11 januari 2002 02:17 schreef 5371 het volgende:
Overigens zou ik op dit moment me niet meer gaan verdiepen in ASP, maar in de nieuwe .net talen van Microsoft en de achterliggende technologie, VB.NET en C#.

Dit vanwege het feit, dat je dan niet beperkt bent tot web aplicaties, maar ook win32 applicaties kan maken.
....
ik dacht dat dat met vbscript toch ook nog wel lukte niet?

• mbravenboer
5371: Overigens zou ik op dit moment me niet meer gaan verdiepen in ASP, maar in de nieuwe .net talen van Microsoft en de achterliggende technologie, VB.NET en C#.
Zeker, zeer goed punt.
Dit vanwege het feit, dat je dan niet beperkt bent tot web aplicaties, maar ook win32 applicaties kan maken. En het OO talen zijn (C# in elk geval...)
Alweer een goed punt ;) . Het is natuurlijk fantastisch dat je als het goed uitkomt een taal als C# of J# kunt gebruiken...
Overigens zal er hier een platform onafhankelijke variant voorkomen.
Mwah, dat bekijk ik voorlopig nog even met enige achterdocht... :) .

• BierPul
  • Laatst online: 15-09 07:50

BierPul

2 koffie graag

Op donderdag 10 januari 2002 23:12 schreef Noork het volgende:
offtopic:
Als het maar grote tieten heeft :9

Ja man

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 22:55 schreef Kanivan het volgende:
PHP is gewoon populair omdat GoT erin gemaakt is ;)

Nee ff serieus, kijk eens op www.hotscripts.com en zie dat er voor PHP heel veel gratis oplossingen zijn, meer t.o.v. ASP iig.
PHP wordt waarschijnlijk ook meer gebruikt wegens het feit dat veel ISP en kleine hosting providers het aanbieden.

ps. ik snapte PHP veel sneller als ASP.... want dat ken ik nog steeds niet. :D

• raptorix
Op vrijdag 11 januari 2002 01:50 schreef 5371 het volgende:

[..]

$999,- != fl 5000,- En dit is voor een Full-product.

Bij DELL $799,- OEM versie, je moet toch een server hebben...

http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/default.asp

En de toekomstige .Net servers hebben een speciale webserver editie. Deze wordt waarschijnlijk een stuk goedkoper, omdat je geen CALS nodig hebt.

Iedereen begrijpt dat deze prijzen verwaarloosbaar tov de hardware of de bandbreedte....
IIS zit ook op proffesional, zo lust ik er nog wel 1, als je php/apache gaat draaien op een dure *nix versie kan ik ook wel sommetjes maken die hoger uitkomen.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

IIS zit ook op proffesional, zo lust ik er nog wel 1, als je php/apache gaat draaien op een dure *nix versie kan ik ook wel sommetjes maken die hoger uitkomen.
Lekker argument.....volgende keer graag onderbouwd, want dit zijn de prijzen voor server... |:(

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 10 januari 2002 23:15 schreef Wierdo_NL het volgende:
Het schijnt dat PHP krachtiger is dan ASP..
Het schijnt het schijnt.. Ik geloof het iig niet.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• raptorix
Op vrijdag 11 januari 2002 01:53 schreef GiLuX het volgende:
punt 1,
asp is geen taal,
wat iedereen er mee bedoeld is dus vbscript.
en alszodanig zal ik er op reply'en
[..]

oa:
-java objecten kunnen aanspreken,
-standaard met een heleboel databases overweg kunnen.
-gratis op "elk" platform draaien
-heleboel libraries, teveel op te noemen,
een paar dan:
-gd voor on the fly genereren van grafiche toestanden,
-flash lib, voor on the fly genereren van flash,
-COM/DCOM, ja dat kan vbscript natuurlijk ook, maar vb kan niet tegen php aanpraten.
heleboel meer...
je kan beter vragen wat php niet kan, dat is nl niet echt veel.
[..]
-Asp kan ook javaobjecten aan spreken : http://www.intrinsyc.com/pdfs/asp-java_bridge.pdf
-Asp kan in principe alle gebruikelijke databases aanspreken
-Asp is zoals eerder gezegt gratis, je hebt welliswar een licentie van Microsoft nodig maar so what?
-Ook voor asp zijn er zeer veel image/graph generation components, zowel freeware als commercieel, shotgraph die zeer uitgebreid is koop je voor plusminus 25 euro.
-Voor asp zijn er ook gratis flash generation tools

-Daarnaast wil ik opmerken dat het via third party tools zelfs voor een leek makkelijk is om een TOTALE website naar een dll te compileren.
goedkoopste chilisoft licentie kost 800 dollar,
en draait dan nog alleen maar op linux.
daarbij is asp niet gratis, ook al krijg je het kado bij windows,
windows kost minimaal 400 piek.
[..]
Wat is 800 dollar nou? Prijs van 1 dag een programmeur. Lijkt me nou niet iets om uit je dak van te gaan.
hoera!
[..]
Jij hebt het erover, niet ik.
ik vond van niet maar dat is persoonlijk,
php is makkelijk te leren omdat de 'annotated' manual zo ontzettend goed/makkelijk is voor beginners.

ik heb nog nooit iets binnen 5 minuten op die microsoft site kunnen vinden maar dat kan aan mij liggen.
[..]
Wat heb je dan niet kunnen vinden? Daarnaast staat op www.4guysfromrolla.com zo een beetje alles wat er over asp technologie te vertellen is.
je zegt het zelf al,
dan moet je wel al die patches bij houden, als ze al uitkomen.
bij php word direct een nieuwe build released als het critical is en dat is nou eenmaal een stuk minder vaak op een of andere manier.

geen idee waar dat aan ligt,
zal er wel aan liggen hoe microsoft zijn spullen in elkaar zet, weet niet..
AL DIE PATCHES, nou nou wat zijn dat er veel, binnen 10 minuutjes heb je een schone installatie gepatcht, en ach als apache zo veilig is, hoe komt het dan dat Tweakers/Got zo een beetje elke 6 maanden wel wordt gehackt?
Overigens als je automatic update doet gaat alles vanzelf, hoeze gebruiksgemak?
ik vraag me af, als microsoft niet asp had bedacht maar een ander, onbekend bedrijf of het dan ook zo populair was geweest.
Je snapt denk ik nog niet hoe de grote mensenwereld in elkaar zit, 1 van de belangrijkste redenen waarom een hoop bedrijven voor asp technologie kiezen is omdat er een grote partij achter zit die continuiteit garanderen. Je moet met php maar afwachten wat er gebeurt, je bent afhankelijk van een bijeengeraapt zooitje mensen die wat in elkaar flansen.

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Het is verstandig om nu iig niet meer met ASP te beginnen (of enkel de basics), maar met .NET als je die richting in wilt slaan. Of je .NET geschikt voor je vindt, dat is jouw mening en jouw beslissing, maar het maakt het programmeren in ieder geval een heel stuk makkelijker en je kunt er ontzettend veel mee.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 11 januari 2002 11:08 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Het schijnt het schijnt.. Ik geloof het iig niet.
ik ook niet echt
denk niet dat de een echt boven de ander uitsteekt
wel kwa bereikbaarheid. php is relatief eenvoudiger om te leren dan asp.
maar als je je er voor inzet is ook dat niet zo'n groot verschil imho

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• raptorix
Op vrijdag 11 januari 2002 11:06 schreef 5371 het volgende:

[..]

Lekker argument.....volgende keer graag onderbouwd, want dit zijn de prijzen voor server... |:(
Het hele prijs element is bullshit, php moet toch ook op een OS draaien? Jij kijkt alleen naar de prijs van je webserver, dan kan ik ook wel roepen dat je het prijs van onderhoud er bij moet gaan tellen, en over algemeen zijn *nix beheerders duurder als MS Beheerders.

Verwijderd

uhm....mijn reactie was eigenlijk op de waanzin van 5000,- voor win2k server die regelmatig wordt geopperd.

Want inderdaad prijzen van de gangbare webservers zijn verwaarloosbaar tov de beheerder/programmeur. :7

• raptorix
Op vrijdag 11 januari 2002 11:24 schreef 5371 het volgende:
uhm....mijn reactie was eigenlijk op de waanzin van 5000,- voor win2k server die regelmatig wordt geopperd.

Want inderdaad prijzen van de gangbare webservers zijn verwaarloosbaar tov de beheerder/programmeur. :7
Ik vind 5000 gulden niet superveel, voor software is dat gewoon een gangbare prijs, kijk maar eens wat photoshop kost, ben je ook 2000 ballen kwijt, voor een proffesioneel 3d pakket al snel 10 a 15.000. Dus in dat opzicht vind ik het meevallen.
Pagina: 1