Toon posts:

Dual duron goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een goedkope dual oplossing...
Gezien de veel betere performance die de duron heeft tov de celeron lijkt het me 'wijs' om naar de AMD toe te gaan...
Hebben jullie een suggestie welk bord ik daar het best voor kan gebruiken? zijn er borden die later op te waarderen zijn met athlon's?
Ik heb nooit eerder AMD gebruikt, wordt mijn eerste keer...
Laat ik het gelijk goed doen en een dual amd setup proberen om de schade uit het verleden een beetje goed te maken...
(no flame intended)

Ik zoek dus een goed Dual Duron bordje....

P.S. Heb de search al gebruikt, maar hier staan alleen topics over in van meer als een jaar oud, en toen waren de dual amd borden behoorlijk brak volgens de reacties...

Verwijderd

Is dit http://www.tweakers.net/nieuws/19994 geen aardig plankje ?

Is socket A , dus als het goed is durons , athlons en XP's slikken ;) .

Beetje schot voor open doel dit draadje , of niet >:) .

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

De Tyan Tiger MP werkt goed met zowel duron als XP procs.
Ik draai zelf op 2x1600+ XP-tjes, maar heb m'n bordje ook getest met 2 x duron 1000.

(btw, als je interesse hebt, die 2 duronnetjes heb ik nog liggen en mogen voor een schappelijk prijsje weg :) )

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 22:10 schreef 2Bad het volgende:
Is dit http://www.tweakers.net/nieuws/19994 geen aardig plankje ?

Is socket A , dus als het goed is durons , athlons en XP's slikken ;) .

Beetje schot voor open doel dit draadje , of niet >:) .
Lijkt inderdaad een strakke plank, alleen heb ik pers. niet zo'n hoge dunk van Epox. Hebben we vroeger verkocht bij Norrod, en was niet echt top....
Die 64bit PCI sloten, daar kan ik toch geen f*ck mee of wel?
ik heb alleen 'normale' 32 bit pci kaarten....
verder lijkt hij me wel toppie!

Iemand die het goedkoopste dual duron 1ghz bordje weet?

Verwijderd

MPX chipsets kunnen alleen maar Athlon MP proc draaien , tis maar dat je het weet ...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, las ik ook net, alleen de MP kunnen ook dual XP aan...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 10 januari 2002 22:19 schreef real_raichu70 het volgende:
MPX chipsets kunnen alleen maar Athlon MP proc draaien , tis maar dat je het weet ...
kijk maar es op www.2cpu.com
Daar hebben ze gewoon 2 XP's werkend gekregen met een MPX chipset...

Maar als ik jou was zou ik niet voor een dual duron gaan...
Kan je beter een snelle single Athlon nemen, meestal wel sneller, en zelfs goedkoper...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil geen single.... lol...

Ik wil een dual!

iemand die het goedkoopste dual duron bordje weet?

• BrZ

BrZ

Op donderdag 10 januari 2002 22:47 schreef bertbal het volgende:

Ik wil een dual!

Er zijn er op dit moment maar 3 vekrijgbaar...

De Tyan Tiger MP
De Tyan Thunder K7 zonder SCSI
En de Tyan Thunder K7 met SCSI

De Tyan tiger MP is het goedkoopst..

Maar ik blijf erbij... een dual duron is IMHO zonde van je geld...
Neem dan desnoods dat dual mobo met 1 snelle athlon en koop er later een 2e bij..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Ik wil een dual!

Waarom een dual? Omdat je dan iets beters dan je maten hebt? Gebruik je veel programma's die je 2e cpu ook echt gebruiken? Vast niet, dan ben je beter uit met een bordje met een KT266a chipset en een XP1800+ ofzo. Is net zo duur en stukken sneller.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07

Ik wil een dual!

Als je toch flink pegels gaat uitgeven voor een dual bord, neem dan XP's. In een SMP bak is het L2 cache behoorlijk belangrijk, en dat van de XP is 4 maal zo groot als dat van de Duron. Daarnaast loopt een XP op een 133MHz FSB en de Duron op slechts 100MHz. Kijk je naar het prijsverschil, € 111,- voor een Duron 1200 en € 181 voor een 266MHz snellere XP1700+, dan zou ik het gek vinden als je dáár op bezuinigd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 23:10 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Waarom een dual? Omdat je dan iets beters dan je maten hebt? Gebruik je veel programma's die je 2e cpu ook echt gebruiken? Vast niet, dan ben je beter uit met een bordje met een KT266a chipset en een XP1800+ ofzo. Is net zo duur en stukken sneller.
Toch altijd weer jammer dat ik het gebruik van dual iedere keer weer schijn moeten te verantwoorden tegenover medetweakers....
oke, nog maar es, ik had het expres weggelaten... Ik zoek info over een dual, ik ben niet aan het vertellen waarom ik dual wil.... Begrijp me niet verkeert hoor, ik ben echt niet aan het afzijken....

Ik draai dus een server.... Alleen heb ik geen dinero's over voor een snelle client voor mezelf...
Ik heb thuis 3 clients van huisgenoten en een divx machine.
De server werk ik zelf op. Ik ben regelmatig dvd's aan het rippen en mp3's aan het coderen. deze programma's gebruiken juist GEEN dual cpu's, anders kon ik helemaal niets meer...
Ze pakken 1 cpu en laten mij gewoon doorwerken op de pc zonder dat deze f*ckin' traag wordt...
Ga maar eens met lame mp3 encoderen en dan je pc gebruiken...
Met een single cpu is dat dus haast niet te doen, letwel, ik praat hier over budget pc's PII 300 enzo...
Sinds ik een dual pII 300 heb werkt dat prima, alleen is nu mijn bord dood en wil ik de stap naar amd wagen.
Als ik toch aan het investeren ben, en niet VEEL aan het investeren, wil ik proberen rekening te houden met upgrade mogelijkheden zoals de athlon...
Ik kan nu als ik mijn dual PII cpu's verkoop en een abit bp-6 met 2 cellies 366@550 voor heel weinig geld ( <100€) upgraden... maar dan houd alles al weer op...
Met een dual amd bord, zoals die nieuwe Epox, kan ik naar athlon xp's!

That's why...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
De Asus A7M266-D is op voorraad bij CompTechWorld voor € 369,=
Oftewel erg duur en een losse USB Kaart.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Op donderdag 10 januari 2002 23:51 schreef bertbal het volgende:

[..]

Toch altijd weer jammer dat ik het gebruik van dual iedere keer weer schijn moeten te verantwoorden tegenover medetweakers....
oke, nog maar es, ik had het expres weggelaten... Ik zoek info over een dual, ik ben niet aan het vertellen waarom ik dual wil.... Begrijp me niet verkeert hoor, ik ben echt niet aan het afzijken....

Ik draai dus een server.... Alleen heb ik geen dinero's over voor een snelle client voor mezelf...
Ik heb thuis 3 clients van huisgenoten en een divx machine.
De server werk ik zelf op. Ik ben regelmatig dvd's aan het rippen en mp3's aan het coderen. deze programma's gebruiken juist GEEN dual cpu's, anders kon ik helemaal niets meer...
Ze pakken 1 cpu en laten mij gewoon doorwerken op de pc zonder dat deze f*ckin' traag wordt...
Ga maar eens met lame mp3 encoderen en dan je pc gebruiken...
Met een single cpu is dat dus haast niet te doen, letwel, ik praat hier over budget pc's PII 300 enzo...
Sinds ik een dual pII 300 heb werkt dat prima, alleen is nu mijn bord dood en wil ik de stap naar amd wagen.
Als ik toch aan het investeren ben, en niet VEEL aan het investeren, wil ik proberen rekening te houden met upgrade mogelijkheden zoals de athlon...
Ik kan nu als ik mijn dual PII cpu's verkoop en een abit bp-6 met 2 cellies 366@550 voor heel weinig geld ( <100€) upgraden... maar dan houd alles al weer op...

That's why...
en dual is gewoon :9~

het is heel relaxed om een compu te hebben die niet veel trager word hoeveel dingen je ook te gelijk doet

daarom moet je ook een RAID opstelling overwegen want bij mijn compu (zie sig) is de HD het langzaamste onderdeel, en die beperkt mij in mijn multitasken

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 22:12 schreef igg het volgende:
......

(btw, als je interesse hebt, die 2 duronnetjes heb ik nog liggen en mogen voor een schappelijk prijsje weg :) )
Wat is een schappelijkprijsje? ben ook wel geinteresseerd. Wil je het mailen naar: the_huge_ted@hotmail.com

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 00:04 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

Wat is een schappelijkprijsje? ben ook wel geinteresseerd. Wil je het mailen naar: the_huge_ted@hotmail.com
Bekijk de pricewatch ff.

MPX bordjes ondersteunen vaak wel dual XP maar officieel niet. Het kan dus zijn dat met het nieuwste bios het bijvoorbeeld niet meer kan. Check de frontpage maar eens.

Dual Duron op een MPX is mij onbekend.

• BrZ

BrZ

Op donderdag 10 januari 2002 23:51 schreef bertbal het volgende:
blablablab

That's why...
Dual is gewoon relaxed, alleen zou ik die tussen stap met durons dus overslaan... ;)
Pagina: 1