Wie heeft windows .net server draaien

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 06:29

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
hey ik had een vraagje aan de de testers onder ons

ik zag de topic [topic=363524/1/50]

waar screenshot's van windows .net server stonden

heeft iemand er ook al ervaring mee met installeren en configureren ziet er namelijk wel goed uit veel mogelijkheden

en of je er veel last hebt van de beta versie ??!?
maar ik neem aan dat dat wel mee valt

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 06:29

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
heeft helemaal niemand hem dan....

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05
Ik weet niet precies waarom je dit vraagt maar als je Windows XP server (.NET) hebt maar je bent een beetje terughoudend om m te installen dan raad ik je http://www.vmware.com aan.

Maar het is me niet duidelijk waarom je het vraagt...

Verwijderd

Ik heb hem thuis al 3x geinstalleerd, dat gaat echt super easy

kheb er nog niet zoooo super goed naar gekeken maar het lijkt sterk op XP maar dat had je wel op de foto's kunnen zien

het is best stabiel en wizards zijn erg makkelijk, ook al houd ik liever van gewoon zelf instellen.
alle functies van win2k (advanced) server zitten zo'n beetje in uiteraard.. en nog wat nieuwe dingen

verder nog weinig mee gedaan

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:19
<<KICK>>

Wie heeft Windows .NET draaien. Ik weet dat het niet voor spellen is, maar draaien die er een beetje op? Hier is nog wat info: http://www.microsoft.com/...rver/preview/default.mspx

Het is een trial, en hij is 360 dagen gebruikbaar.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 10:14
Heb hem al een een maandje draaien en ben nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Al die wizards ben ik inderdaad ook niet zo'n fan van.
Stabiel is ie ook wel, drait al een maand zonder reboot

• Jozz
DarkReuvers schreef op 13 september 2002 @ 15:53:
Heb hem al een een maandje draaien en ben nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Al die wizards ben ik inderdaad ook niet zo'n fan van.
Stabiel is ie ook wel, drait al een maand zonder reboot
Draai je er ook games op, en doen die het een beetje lekker? Ik heb ff een site gevonden met NT Compatible info, dus games/apps die het op NT4, 2000, XP en .NET doen: http://www.ntcompatible.com/forums/index.php

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33
Jozz schreef op 13 september 2002 @ 16:49:
[...]

Draai je er ook games op, en doen die het een beetje lekker? Ik heb ff een site gevonden met NT Compatible info, dus games/apps die het op NT4, 2000, XP en .NET doen: http://www.ntcompatible.com/forums/index.php
waarom neem je geen xp als je games wilt spelen

Last.fm
Films!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Waar kan ik die preview dowen !!!
Heb aangevraagd, maar om nou 2/3 weken te w8...
Het is een preview die dus niet illegaal,
CORRECT ME IF I'M WRONG

• Jozz
sventhemen schreef op 13 september 2002 @ 19:51:
[...]

waarom neem je geen xp als je games wilt spelen
Ik wil dit gewoon uitproberen. Maar ik ben er al achter dat het wat dat betreft op zich redelijk moet gaan. De laatste tijd speel ik zowiezo niet zoveel games meer.
Door Weezer-DC - Friday 13 September 2002 20:19

Waar kan ik die preview dowen !!!
Heb aangevraagd, maar om nou 2/3 weken te w8...
CORRECT ME IF I'M WRONG
Ik heb hem ook aangevraagd, de download, ik heb toch kabel. Ik weet niet of het illegaal is. Je krijgt volgens mij wel een serial ofzo. Ik heb al op internet gekeken, maar ik kan hem nergens vinden. Ook Windows .NET server Beta 3 kan ik nergens vinden, of is dat dezelfde :? Lijkt me niet.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20

markvt

Peppi Cola

Jozz schreef op 13 september 2002 @ 21:40:
[...]

Ik wil dit gewoon uitproberen. Maar ik ben er al achter dat het wat dat betreft op zich redelijk moet gaan. De laatste tijd speel ik zowiezo niet zoveel games meer.
als je wilt gamen zul je nogal aan de services moeten tweaken want geluid etc. staat normaal uitgeschakeld

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:02
Gamen werkt wel hoor, trust me :)
Misschien nog wel beter dan XP... Als je .Net zonder al die extra prut installeert dan gebruikt t standaard iets minder geheugen :)

XBO: Michaël#3318

• Jozz
markvt schreef op 13 september 2002 @ 21:43:
[...]

als je wilt gamen zul je nogal aan de services moeten tweaken want geluid etc. staat normaal uitgeschakeld
Ja dat heb ik ergens gelezen vanmiddag. Dat vind ik opzich niet zo'n problem, tweaken is best leuk, je bent een tweaker of je bent het niet.

Heb jij hem ook al draaien :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Draai je er ook games op, en doen die het een beetje lekker?
Sinds wanneer spelen wij 3D games op een Server? :?

* alt-92 heeft .NET Enterprise Server RC1 en gebruikt deze als DC voor een apart testdomain naast het bestaande win2k domain

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 19:52
CORRECT ME IF I'M WRONG
Volgens mij is het wel illegaal, gezien je er een persoonlijke key bij krijgt waneer je hem bij MS download... maaruh, correct me if I'M wrong :9

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Jozz schreef op 13 september 2002 @ 21:46:
[...]

Ja dat heb ik ergens gelezen vanmiddag. Dat vind ik opzich niet zo'n problem, tweaken is best leuk, je bent een tweaker of je bent het niet.

Heb jij hem ook al draaien :?
Jah maar ik speel geen games, de microsoft newsgroepen zijn ook niet voor vragen over games, maar games schijnen wel lekker te lopen, ik heb ook geen nieuwe games om te testen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt

markvt

Peppi Cola

ironx schreef op 13 september 2002 @ 21:48:
[...]

Volgens mij is het wel illegaal, gezien je er een persoonlijke key bij krijgt waneer je hem bij MS download... maaruh, correct me if I'M wrong :9
ILLEGAAL DUS he, iedere niet RC1 build die je niet via Microsoft zelf krijgt is illegaal dus aanmelden voor cpp of technet ofzo dan pas is het legaal.

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 10:14
[...]

Speel er nog geen games op. Ben wel bezig battlefield als server te laten draaien :P

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:17

MadEgg

Tux is lievvv

Sound standaard uit? Toen ik Windows .net Server installeerde was het eerste wat ik hoorde het bekende MS muziekje uit mn boxen.

Is het niet alleen standaard uitgeschakeld in de .net enterprise server?

Tja

Verwijderd

zou kunnen... maar wat boeit sound... het is een SERVER!!! en zeker niet bedoelt voor spellen (ze zullen best draaien). overigens vind ik "manage your server" wel ok... ik denk dat door die wizard een hoop probs voorkomen worden...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
MadEgg schreef op 18 September 2002 @ 18:29:
Sound standaard uit? Toen ik Windows .net Server installeerde was het eerste wat ik hoorde het bekende MS muziekje uit mn boxen.

Is het niet alleen standaard uitgeschakeld in de .net enterprise server?
als ik hem installeer dan pakt ie geen geluid (zowel standard als enterprise) echter haal ik de kaart eruit, installeer .NET server en installeer ik achteraf mijn sblive 5.1 dan pakt ie wel het geluid.. :?

overigens zijn er meer mensen die problemen hebben met het totaal niet meer kunnen maken van een uitgaande VPN verbinding? ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar, (en ja ik ben bekend met hoe ik het moet opzetten, als tig keer gedaan met pro/2000/server etc,etc) maar onder .NET werkt het gewoon absoluut niet :(

ook al 10x geherinstalleerd overigens, dus dat kan het ook niet zijn, tevens heb ik hem geactiveerd, om te kijken of dit mischien het probleem was.... nee dus

A wise man's life is based around fuck you

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
zwelgje schreef op 19 september 2002 @ 20:06:
[...]

overigens zijn er meer mensen die problemen hebben met het totaal niet meer kunnen maken van een uitgaande VPN verbinding? ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar, (en ja ik ben bekend met hoe ik het moet opzetten, als tig keer gedaan met pro/2000/server etc,etc) maar onder .NET werkt het gewoon absoluut niet :(

ook al 10x geherinstalleerd overigens, dus dat kan het ook niet zijn, tevens heb ik hem geactiveerd, om te kijken of dit mischien het probleem was.... nee dus
Ik draai ook al een paar weken @.net server, maar ik kan gewoon een VPN verbinding maken met de zaak... >:) Krijg je wel foutmeldingen dan?

• Zwelgje
leon1 schreef op 19 september 2002 @ 23:36:
[...]

Ik draai ook al een paar weken @.net server, maar ik kan gewoon een VPN verbinding maken met de zaak... >:) Krijg je wel foutmeldingen dan?
geen, ik krijg geen foutmelding, hij timed gewoon out....

echt heel vaag, heb het gewoon op ALLE machines, thuis,

(zou het aan mijn router kunnen liggen?) lijkt me sterk want onder 2000/xp kan ik wel een vpn opzetten...)

ik kan er even een andere netwerkaart inzetten, heb er nu intel pro 100 kaartjes in, mischien zit het wel in de nic drivers.... vanavond ga ik er weer mee bezig

Verwijderd

welk protocol gebruik je? pptp moet goed gaan... l2tp over ipsec zal niet lukken met een natrouter...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:37:
welk protocol gebruik je? pptp moet goed gaan... l2tp over ipsec zal niet lukken met een natrouter...
pptp, alle settings al gehad, echt alles!, (zelfde settings onder 2000> geen probleem,

Verwijderd

Wie weet hoe ik die trial-versie text rechtsonderin het scherm weg kan halen? Bij XP was het een registry key die ik moest veranderen, maar ik weet niet meer welke. Die tekst irriteert me gewoon.
Pagina: 1