Constantaan draad. voordeel

Pagina: 1
Acties:

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Mijn vraag:

Waarom gebruikt men voor speakers (met name grote speakers die veel continuvermogen slurpen en veel impendantiedippen laten ontstaan) geen constantaandraad? Daarvan is de temperatuurstijging bij een groter vermogen verwaarloosbaar.

Toch zie ik nooit speakerkabels die hier uit bestaan. Het leek mij interessant waarom men dit soort kabels niet gebruikt.

-Wat is de engelse benaming eigenlijk voor constantaandraad?
-Wat zijn de praktische nadelen er van?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op donderdag 10 januari 2002 21:52 schreef Yokozuna het volgende:
Mijn vraag:

Waarom gebruikt men voor speakers (met name grote speakers die veel continuvermogen slurpen en veel impendantiedippen laten ontstaan) geen constantaandraad? Daarvan is de temperatuurstijging bij een groter vermogen verwaarloosbaar.

Toch zie ik nooit speakerkabels die hier uit bestaan. Het leek mij interessant waarom men dit soort kabels niet gebruikt.

-Wat is de engelse benaming eigenlijk voor constantaandraad?
-Wat zijn de praktische nadelen er van?
Het voordeel van constantaandraad is niet dat ze niet in temperatuur stijgen, maar dat de weerstand nauwlijks temperatuur afhankelijk is. En wat het nut daarvan is voor speakerkabels? Alsof speakerkabels van temperatuur veranderen (tuurlijk wel een beetje, maar dat is wel zo ontzettend miniscuul weinig).