Toon posts:

[FreeSCO - RedHat] netwerk printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi
Ik krijg het niet voor elkaar om vanaf mijn RedHat 7.2 machine een pagina af te drukken op een printer (HP DeskJet 540) die aan mijn FreeSCO server hangt. Via Windows (dualboot) lukt dat wel.

Ik heb met het Printer Configuration tool (printconf-gui) al het 1 en ander geprobeerd, maar niks werkte. Ik verder nergens informatie kunnen vinden hoe ik dit wel in kan stellen.
De huidige settings zijn:
Queue: HP-PRINTER
Queue type: JETDIRECT
Details: 192.168.0.1:515
Maar die werken dus niet.

Iemand een idee?

Verwijderd

is die jetdirect wel goed ? Ik meen me wat te herinneren dat een jetdirect een kastje is waarmee je een HP-printer direct op je hub/switch kunt aansluiten, but correct me if I'm wrong (doe dus maar een gok)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geen idee of JETDIRECT een goede optie is, maar het is de enige optie waarbij ik ook een poort nummer kan meegeven en niet alleen een ip adres.

Andere opties zijn:
Unix printer (lpd)
Windows printer (SMB)
Novell printer (NCP)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook geen idee of JETDIRECT een goede optie is, maar het is de enige optie waarbij ik ook een poort nummer kan meegeven en niet alleen een ip adres.
Waarom wil je een poortnummer opgeven?
Andere opties zijn:
Unix printer (lpd)
Windows printer (SMB)
Novell printer (NCP)
Volgens mij heb je onder FreeSCO een lpd/lpr printerserver, dus ik zou kiezen voor de "Unix printer".

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 13:20 schreef jeroene het volgende:
Waarom wil je een poortnummer opgeven?
Omdat dat bij Windows wel moest. FreeSCO luistert op poort 515 hiervoor.
Volgens mij heb je onder FreeSCO een lpd/lpr printerserver, dus ik zou kiezen voor de "Unix printer".
Ok, thnx, maar dan werkt het nog niet... |:(

• JeroenE
  • Niet online
Omdat dat bij Windows wel moest. FreeSCO luistert op poort 515 hiervoor.
Hm, ik dacht dat dat wel een standaard poort zou zijn.
Ok, thnx, maar dan werkt het nog niet... |:(
Tja, je kan ze natuurlijk allemaal proberen, maar dat had je vast zelf al bedacht. Ik zag wel even snel op de FreeSCO site dat de queue naam lp1 (of lp0) is. In je eerste bericht staat een andere queue-naam. Misschien dat dat helpt?

Verwijderd

Topicstarter
Yo, thnx, nu doet hij al wat meer.
Stom van me dat ik daar overheen gelezen heb. |:(

Als ik nu een test page laat printen (Standaard ASCII tekst) dan krijg ik een regel tekst.
Met StarOffice print hij helaas niks, maar spuugt een aantal lege pagina's uit (terwijl ik er maar 1 beschreven had en er ook maar 1 pagina in het hele document bestond).

• JeroenE
  • Niet online
Als ik nu een test page laat printen (Standaard ASCII tekst) dan krijg ik een regel tekst.
Met StarOffice print hij helaas niks, maar spuugt een aantal lege pagina's uit (terwijl ik er maar 1 beschreven had en er ook maar 1 pagina in het hele document bestond).
Hm, klinkt als een printerfilter wat niet (helemaal) goed werkt. Ik weet niet of je ASCII test pagina uit 1 regel bestond, anders ben je waarschijnlijk het slachtoffer van het staircase effect. Je printer verwacht een <CR><LF>, maar *ix doet daar niet aan en stuurt alleen een <LF> waardoor de printer wel een regel omlaag gaat, maar niet naar het begin van het papier.

Misschien heb je wat aan de informatie deze link.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, door jouw antwoord en lang prutsen is het mij dan toch gelukt :)
Pagina: 1