[CM]hoe lang heb ik voor.....

Pagina: 1
Acties:

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 21:49
voor ik mn vogeltje door brand.
ik ben van plan een blower op mn Tbird 1.4 te zetten.. maar dat ding start langzamer dan mn dragonorb fan (blaast wel harder >:) )... als ik die Fan van mn orb eraf haal... hoelang zou ik ongeveer hebben om mn blower op toeren te krijgen voor ik met een gebraden vogel zit??
de case word wel voorzien van behoorlijk wat casefans dus airflow is er wel bijna direct...

nu issie stressed 53C...

Bier, Whiskey en Metal!!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
De erste paar seconden van het opstart procedure (bios enzo) doet je processor toch niet zo veel? Dan wordt ie dus niet zo heet, en als je m net aanzet is je koelblok nog koud, dus die kan de eerste hitte wel opnemen voor de fan is gestart :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Een van mijn Tbird 1333's (toen nog single) heeft een kwartier lang onder full load gedraait zonder dat de fan draaide... m'n test-baybus was niet echt goed.. ;)

Dusse, om zo'n ding op gang te laten komen heb je zat tijd voor :)

• LordMithril
net ff getest de blower heeft ongeveer 6 seconden nodig... dat is dus makkelijk te halen???

Bier, Whiskey en Metal!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als er een heatsink op zit fikt ie niet door hoor... loopt hoogstens vast (heb een keer de Delta fan van mijn TB800 @ 1 GHz uitgezet, toen liep ie ongeveer na 5 minuten vast...)
Als je er geen heatsink op hebt zitten dan heb je al gebraden dondervogel voor je monitor aan gaat... oppassen dus :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Ik heb een keer gehad dat m'n pomp uitstond, ik rook (ja rook) die witte afdichtingstape van m'n waterblok al toen ik net in Windows was. Oeps....

Fun while it lasted: World Community Grid!

• internetinfo
  • Laatst online: 11:02
Op donderdag 10 januari 2002 21:46 schreef Lord_Mithril het volgende:
net ff getest de blower heeft ongeveer 6 seconden nodig... dat is dus makkelijk te halen???
koekje :)

ik heb een x tweakers.net bezocht (alleen voor een driver chek :) ) en toen weer uitgezet. Het viel me toen pas op dat mijn koeler kapot was en ik draai op een XP 1800+

conclusie het kan wel, maar is nie goed.

nb hij was dan ook maar 3 minuten stressed he :P

• LordMithril
Op donderdag 10 januari 2002 21:49 schreef Demoniac het volgende:
Als er een heatsink op zit fikt ie niet door hoor... loopt hoogstens vast (heb een keer de Delta fan van mijn TB800 @ 1 GHz uitgezet, toen liep ie ongeveer na 5 minuten vast...)
Als je er geen heatsink op hebt zitten dan heb je al gebraden dondervogel voor je monitor aan gaat... oppassen dus :)
de sink zelf laat ik wel zitten... ik zet alleen mn blower er op ipv dat irri 7K rpm fannetje... die blower is veel stiller en heeft veel meer lucht verplaatsing...

maar Thnx dan weet ik in ierdegeval dat ik het wel kan doen...

btw weet iemand of een een 230V fan via mn powerknop kan lussen (desnoods met extern circuit erbij) of moet ik em echt op een apparte knop doen.... (dus met kans dat ik em vergeet aan te zetten)

Bier, Whiskey en Metal!!

• internetinfo
via je pwknop kan je wel vergeten, je kan als je crea bent gaan solderen in je psu >:)

• LordMithril
Op donderdag 10 januari 2002 21:54 schreef internetinfo het volgende:
via je pwknop kan je wel vergeten, je kan als je crea bent gaan solderen in je psu >:)
uhm... ik kan niet eens netjes 2 draadtjes aan elkaar solderen |:(

edit:

ik kan niet eens "draadjes" spellen |:(

Bier, Whiskey en Metal!!

• internetinfo
je hebt wel conferters maar die zijn €€€€ :( :)

laat anders iemand anders ff solderen

• LordMithril
ach dan dremel ik wel en knop erbij :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• internetinfo
optie :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Je hebt zo'n 4 a 5 seconden en dan heb je gebraden dondervogel (althans.. dat was zo bij mijn 1ghz)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• LordMithril
Op donderdag 10 januari 2002 22:02 schreef Marv het volgende:
Je hebt zo'n 4 a 5 seconden en dan heb je gebraden dondervogel (althans.. dat was zo bij mijn 1ghz)
dat was met heatsink en airflow door casefans??

Bier, Whiskey en Metal!!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op donderdag 10 januari 2002 22:06 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

dat was met heatsink en airflow door casefans??
Dat was met een heatsink + cooler erop die niet goed pasten (core raakte heatsink waarschijnlijk niet :()

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Op donderdag 10 januari 2002 22:02 schreef Marv het volgende:
Was dat met of zonder heatsink

https://drinkwaterpunten.nl

• LordMithril
Op donderdag 10 januari 2002 22:08 schreef Marv het volgende:

[..]

Dat was met een heatsink + cooler erop die niet goed pasten (core raakte heatsink waarschijnlijk niet :()
daar zal je het hebben.... daar heb ik geen last van :D ...

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik heb een keer me heatsink van me dondervogel 800 afgehaald terwijl die full stressed was en dat duurde ongeveer 4 sec toen ging die uit en toen met heatsink weer aangezet en hij doet ut nog steeds. Ik denk dat ik geluk heb gehad maar met heatsink kan je denk ik wel 10 sec zonder fan.

• LordMithril
Op donderdag 10 januari 2002 22:18 schreef Tweako het volgende:
Ik heb een keer me heatsink van me dondervogel 800 afgehaald terwijl die full stressed was en dat duurde ongeveer 4 sec toen ging die uit en toen met heatsink weer aangezet en hij doet ut nog steeds. Ik denk dat ik geluk heb gehad maar met heatsink kan je denk ik wel 10 sec zonder fan.
geluk gehad?? waarom zou je zoiets in godsnaam al doen???

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Tip tip!

DO3 fan op 7v klinkt een STUK beter :)

Blaast nog wel redelijk. Ik weet niet of je het met je temps kan veroorloven, maar dat moet je zelf maar weten.. iig is dat hoge toontje weg..

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op donderdag 10 januari 2002 22:18 schreef Tweako het volgende:
Is dat niet gewoon je mobo die uitschakelt als je cpu te warm wordt :?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• LordMithril
Op donderdag 10 januari 2002 22:25 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon je mobo die uitschakelt als je cpu te warm wordt :?
dat haalt je mobo niet je vogeltje is heel erg snel weg
daarom vroeg ik t ff :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik zou em in ieder geval niet zonder koelblok doen... mijn vogeltje haalde nog niet eens het einde van de DLEDS-check van mijn mobo... (vergrendeling liet los :( ) daarom nu maar mijn Duronneke weer erop...

Nu we het hier toch over herrie hebben: mijn coolermaster maakt een teringlawaai, zou het het verwijderen van die propeller en een vervanger van 120mm met tunnel niet stiller zijn? Kheb nog zoeen liggen op 12V= en een van 230V~...

• LordMithril
Op donderdag 10 januari 2002 23:54 schreef Atmosferic het volgende:
Ik zou em in ieder geval niet zonder koelblok doen... mijn vogeltje haalde nog niet eens het einde van de DLEDS-check van mijn mobo... (vergrendeling liet los :( ) daarom nu maar mijn Duronneke weer erop...

Nu we het hier toch over herrie hebben: mijn coolermaster maakt een teringlawaai, zou het het verwijderen van die propeller en een vervanger van 120mm met tunnel niet stiller zijn? Kheb nog zoeen liggen op 12V= en een van 230V~...
ik denk van wel ja...die 120mm heeft natuurlijk minder toeren nodig voor de zelfde luchtverplaatsing...

Bier, Whiskey en Metal!!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat bedoel je met een blower nou eigenlijk?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• TMoose
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Op donderdag 10 januari 2002 21:52 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

btw weet iemand of een een 230V fan via mn powerknop kan lussen (desnoods met extern circuit erbij) of moet ik em echt op een apparte knop doen.... (dus met kans dat ik em vergeet aan te zetten)
Kun je niet gewoon een dubbele schakelaar gebruiken? Dus met 1 knop, 2 verbindingen maken? Dan kun je hem niet vergeten. Verder zou je een 230V fan op de monitor voeding van je PSU aan kunnen sluiten, tenminste als er een contra-eurosteker achterop je voeding zit. Ziet er echter niet zo mooi uit...

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Zet als je het echt wil weten gewoon even speedfan aan ;+). je regelt je fan-snelheid terug naar nul en kijkt wat dr met je temp gebeurd. Ik kan mn TB1200 met gemak unstressed zonder fan laten draien, stressen heeftie aan iets meer dan de helft van de normale toeren van mn coolermaster E nogwat MEER dan genoeg. en dat bij een kast temp van 35-40 groden :(ding zelf wordt dan zo'n 60 graden)

(speedfan page http://www.almico.com/speedfan.php )

• LordMithril
Op vrijdag 11 januari 2002 00:43 schreef bobo1on1 het volgende:
Wat bedoel je met een blower nou eigenlijk?
ok foto qualiteit zuigt..i know.
maar dit is die blower naast een 80x80 fan
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/PCpics/Picture%2048.jpg

je kijkt dus nu tegen de ingang aan... dat gat aan de zijkant is de exhaust

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Mijn TB brandt niet eens door ookal zet ik de fan uit.
Hij valt automatisch uit na een tijdje.... (10 minuten idle ofzo).

Opstarten komt die van mij ook wel door zonder fan...
Pagina: 1