VirtualDub 1.4 en dropped frames.

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik moet een (nou ja 2) filmpjes van 2 uur naar mijn computer laden met een PCTV-kaartje (Studio Rave). Met Virtual Dub kan ik met de low-motion DIVX opnemen, en dat gaat aardig goed in 720x578 met 12 fps. Ik heb nu na 8 minuten 'maar' 4 dropped frames.
Maar nu mijn vraag: vult Virtual Dub deze frames straks nog in (met het vorige beeldje)? Want anders is het geluid straks niet synchroom (staat op een andere band namelijk).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Neuh, das shit. Echt waar. Ik krijg het niet goeed

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• banaan-X
  • Niet online
Echt waar? :( Ik heb nu in 45 minuten 7 dropped frames... En dat ga je toch echt merken (12 fps)... Zal ik steeds moeten kijken of het geluid en video-opname 2 nog synchroom is... :(

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
4 dropped frames in 8 minuten met 12 fps. Dat betekend dus dat je 1/12 seconde =0,083 s per drop kwijt bent. Zo'n klein verschil zorgt er niet voor dat 't niet meer sychroon lijkt. Wat je dus zou kunnen doen is om het geluid op te nemen en in die wav net zoveel keer 0,083 seconde stilte weg te halen als je framedrops hebt op een evenredige afstand van elkaar. Snappie ;)

Maar ik zou 't eerst gewoon proberen, misschien vult vdub de lege frames wel op.

P.S. 12 fps? Een tekenfilm of zo?

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 22:21 schreef JAVA-Doctor het volgende:
4 dropped frames in 8 minuten met 12 fps. Dat betekend dus dat je 1/12 seconde =0,083 s per drop kwijt bent. Zo'n klein verschil zorgt er niet voor dat 't niet meer sychroon lijkt. Wat je dus zou kunnen doen is om het geluid op te nemen en in die wav net zoveel keer 0,083 seconde stilte weg te halen als je framedrops hebt op een evenredige afstand van elkaar. Snappie ;)

Maar ik zou 't eerst gewoon proberen, misschien vult vdub de lege frames wel op.

P.S. 12 fps? Een tekenfilm of zo?
en 7 in 60 min (nu). Alleen 1 probleem, ik weet niet WAAR de dropped frames zitten... Kan VD dat aangeven?

Geen tekenfilm ;) Het is een opname van 'de Grote Fuif' van mijn school, 2 theaterstukken en 4 dansen. En ik heb maar 12 fps gedaan omdat 1) mijn tv-kaart veel meer niet aankan, 2) de andere opname toch ook al in LongPlay is (das toch 12 fps?).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

LongPlay is volgens mij ook 25 fps, want de relatieve snelheid tussen koppentrommel/tape blijft evensnel

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

[off-topic] Bij long play gaat de tape half zo snel over de kop waardoor het 2 keer zo lang duurt voordat de band op is waardoor je 2 keer zoveel op 1 band kunt opnemen. Uiteraard blijft de framerate hetzelfde, je propt alleen 2 keer zoveel informatie op een centimeter tape [/off-topic]

Helaas voor je andere probleem weet ik geen oplossing :'(

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• JAVA-Doctor
Op donderdag 10 januari 2002 22:35 schreef banaan-X het volgende:

[..]

en 7 in 60 min (nu). Alleen 1 probleem, ik weet niet WAAR de dropped frames zitten... Kan VD dat aangeven?

Geen tekenfilm ;) Het is een opname van 'de Grote Fuif' van mijn school, 2 theaterstukken en 4 dansen. En ik heb maar 12 fps gedaan omdat 1) mijn tv-kaart veel meer niet aankan, 2) de andere opname toch ook al in LongPlay is (das toch 12 fps?).
Ik zou 't eerst gewoon zo proberen, zonder correctie.

't Kan zijn dat de videorecorder zelf op long play nog een grotere afwijking heeft dan wat je probeert te corrigeren. Een videorecorder is eenmaal geen precisie-instrument. Als je geluid & beeld tegelijk had gedaan was 't een ander verhaal geweest.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 23:13 schreef Baklap het volgende:
[off-topic] Bij long play gaat de tape half zo snel over de kop waardoor het 2 keer zo lang duurt voordat de band op is waardoor je 2 keer zoveel op 1 band kunt opnemen. Uiteraard blijft de framerate hetzelfde, je propt alleen 2 keer zoveel informatie op een centimeter tape [/off-topic]

Helaas voor je andere probleem weet ik geen oplossing :'(
Oh. Ik dacht dat die 2x zoveel ruimte door de framerate kwam... Maar waarom is LP dan slechter dan SP? (want je maakt mij niet wijs dat dat niet zo zou zijn...)

Maar dan zal ik voor het geluid maar constant moeten controleren of het nog synchroom is :(

• JAVA-Doctor
Op vrijdag 11 januari 2002 12:43 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht dat die 2x zoveel ruimte door de framerate kwam... Maar waarom is LP dan slechter dan SP? (want je maakt mij niet wijs dat dat niet zo zou zijn...)
Omdat je niet ongestraft net zoveel informatie op half zoveel tape zet. Bij LP worden nog minder horizontale lijnen opgenomen dan bij SP, dat maakt 't verschil. 't Beeld wordt wat 'groffer'.
Pagina: 1