Bij welke grootheid wordt deze eenheid vermeld dan?
Vrms lijkt me Volt Root Mean Square, maar waar het op slaat weet ik niet. Lijkt me een vreemde term voor vermogen
Vrms lijkt me Volt Root Mean Square, maar waar het op slaat weet ik niet. Lijkt me een vreemde term voor vermogen
RMS opzicht zegt niets. Vaak staat er ook vermogen "in rms".
Zoiets klopt gewoon niet. Root means square -> wat bedoelen ze daar dan mee? Ik weet iig dat het RMS wattage niets zegt als je niet erbij zegt wat de THD (vervormingsfactor) en de tijd dat je speakers met dat vermogen kunt belasten.
Zoiets klopt gewoon niet. Root means square -> wat bedoelen ze daar dan mee? Ik weet iig dat het RMS wattage niets zegt als je niet erbij zegt wat de THD (vervormingsfactor) en de tijd dat je speakers met dat vermogen kunt belasten.
RMS voltage wil volgens mij zeggen de gelijkspanningsequivalent (whoa wat een woord) van een wisselspanning, dat is 1/2 wortel 2 van de topwaarde van de wisselspanning. Maar ik denk idd dat het gewoon stoerekretengebruikerij (oh yeah) is.
Als je het voltage voorsteld als een op en neergaande beweging, dan is Vrms zegmaar je 'nulpunt'. Het is het 'gemiddelde' van het voltage.
edit:
ik type net te langzaam in vergelijking met TheLemon zie ik
Nee, niet echtOp donderdag 10 januari 2002 22:15 schreef flagnite het volgende:
Als je het voltage voorsteld als een op en neergaande beweging, dan is Vrms zegmaar je 'nulpunt'. Het is het 'gemiddelde' van het voltage.
edit:
TheLemon had het helemaal goed: als je een AC spanning hebt, dan is de rms waarde daarvan de effectieve waarde. Kortom, als je die AC spanning over een weerstand zou zetten, wordt er evenveel vermogen gedissipeerd als wanneer je de rms waarde aan gelijkspanning over die weerstand zou zetten.
Pagina: 1