Wat is Vrms nu weer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 13:03
Kan iemand mij duidelijk maken wat er wordt bedoeld met Vrms?
Van de internetartikelen in het engels begrijp ik echt geen ene moer. De term Vrms zie ik vaak bij de geluidskaarten specificatie staan, maar wat betekent dit nou eigenlijk. :?

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Bij welke grootheid wordt deze eenheid vermeld dan?
Vrms lijkt me Volt Root Mean Square, maar waar het op slaat weet ik niet. Lijkt me een vreemde term voor vermogen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
RMS opzicht zegt niets. Vaak staat er ook vermogen "in rms".

Zoiets klopt gewoon niet. Root means square -> wat bedoelen ze daar dan mee? Ik weet iig dat het RMS wattage niets zegt als je niet erbij zegt wat de THD (vervormingsfactor) en de tijd dat je speakers met dat vermogen kunt belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

RMS voltage wil volgens mij zeggen de gelijkspanningsequivalent (whoa wat een woord) van een wisselspanning, dat is 1/2 wortel 2 van de topwaarde van de wisselspanning. Maar ik denk idd dat het gewoon stoerekretengebruikerij (oh yeah) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je het voltage voorsteld als een op en neergaande beweging, dan is Vrms zegmaar je 'nulpunt'. Het is het 'gemiddelde' van het voltage.

edit:
ik type net te langzaam in vergelijking met TheLemon zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Op donderdag 10 januari 2002 22:15 schreef flagnite het volgende:
Als je het voltage voorsteld als een op en neergaande beweging, dan is Vrms zegmaar je 'nulpunt'. Het is het 'gemiddelde' van het voltage.

edit:
ik type net te langzaam in vergelijking met TheLemon zie ik
Nee, niet echt :P.

TheLemon had het helemaal goed: als je een AC spanning hebt, dan is de rms waarde daarvan de effectieve waarde. Kortom, als je die AC spanning over een weerstand zou zetten, wordt er evenveel vermogen gedissipeerd als wanneer je de rms waarde aan gelijkspanning over die weerstand zou zetten.
Pagina: 1