Verwijderd
Dat zijn zo'n beetje de grootste bomen op deez' planeet, en staan vooral in het noorden van de VS en Canada
Maar staan ze niet dichterbij ergens, In een park ofzo?
Verwijderd
Nee, dat spul groeit hier niett echt. Misschien op de Veluwe nog eens een verdwaalde eik, maar echt veel moet je niet van Nederland verwachten.Op donderdag 10 januari 2002 21:27 schreef gjrebels het volgende:
THX!!Precies die bedoel ik Thank you!
oftwel: vrijwel geen enkele boom die je hier vind is niet geplant.god created the world, but the Dutch created the Netherlands
De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel
Verwijderd
bij de opleiding tot Bomendokter?Op donderdag 10 januari 2002 21:36 schreef Appie-B het volgende:
Hier in Wageningen staan volgens mij wel een paar exemplaren, maar dat zijn jonkies, dus is niet zoveel bijzonders aan te zien..
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Belmonte-park en Arboretum! Idd daar staan er een paar!Op donderdag 10 januari 2002 21:36 schreef Appie-B het volgende:
Hier in Wageningen staan volgens mij wel een paar exemplaren, maar dat zijn jonkies, dus is niet zoveel bijzonders aan te zien..
Mooi Wageningen-URC logo!
Studeer jij daar toevallig?
Ik ben geboren en getogen Wageninger. Ben uiteindelijk in Eindhoven beland.
Verwijderd
Steken zij er alsnog bovenuitOp donderdag 10 januari 2002 23:31 schreef Rey_Nema het volgende:
Die sequoia's doen er een paar duizend jaar over om hun vollegide lengte te bereikendus kleintjes hier in nederland zullen volwassen zijn we verdwenen zijn onder de zeespiegel
De meest bekende (Sequoiadendron giganteum - Reuzenmammoetboom) in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, niet de grootste bomen van de wereld. In principe zouden ze dat wel zijn, maar doordat bij de oude (grote) exemplaren meestal de top is afgebroken, is de hoogste (The Hart in King's Canyon National Park) slechts 84,5 meter hoog.
De hoogste bomen zijn waarschijnlijk de Sequioa Sempervirens - Kustmammoetboom waarvan het grootste exemplaar een lengte heeft van 111 meter. De op een na grootste boom zou een eucalyptusboom van 99,5 meter zijn. Maar de Australische regering beweert dat een andere eucalyptusboom 116,5 meter hoog geweest is. En in Canada hebben we een Douglasden van 127 meter.
De leeftijd is nog veel interessanter. Het zaad is ongeveer zo groot als een speldeknop, en het duurt 75 jaar voordat de boom zaden voortbrengt. Men heeft, door de jaarringen van een gevelde boom te tellen, bepaald dat de leeftijd ongeveer 3200 jaar is. Maar dit zouden er ook 3500 kunnen zijn
In de White Mountains (Californie) zijn dennen gevonden waarbij men tot 4000 jaarringen geteld heeft. En in Australie groeien varens die meer dan 12.000 jaar oud moeten zijn.
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Ja daar studeer ik, als bomendokterBelmonte-park en Arboretum! Idd daar staan er een paar!
Mooi Wageningen-URC logo!
Studeer jij daar toevallig?
De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel
Zuid Frankrijk, Bamboeseraie (hoe de fuck je het schrijft weet ik niet meer maar ben er 2 keer geweest) groot bamboe bos vol gestampt met verschillende soorten bamboe. Daar hebben ze dus ook een aantal Sequoya bomen staan.THX!!Precies die bedoel ik Thank you!
Verwijderd
Nog een paar honderd jaartjes wachten...
Verwijderd
Verwijderd
Goh, ook in Yosemite geweest?Op vrijdag 11 januari 2002 00:08 schreef pelican het volgende:
[afbeelding]
zoiets dus of
[afbeelding]
Overigens, de grootsten (qua biomassa) en oudste staan in Yosemite Ntl Park, de hoogsten (tot 150m) staan langs Route 1 richting San Fransisco.
Ik weet toevallig dat in de botanische tuin in Nieuwegein (weet eigenlijk niet waar die bij hoort) er een paar fraaie exemplaren staan.
LOL, Uhm zie nu pas de humor van mijn vraagOp donderdag 10 januari 2002 21:27 schreef gjrebels het volgende: