Toon posts:

[Debian] WineX vanaf CVS installeren probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik geprobeerd WineX te installeren, vanaf CVS (ik ga me niet bij transgaming registeren voor een RPM; ik gebruik debian).

Nu gaat het compileren prima, net als het installeren alleen eindig ik met een wine installatie, geen wineX. Toch even geprobeert om een spel te draaien, maar inderdaad..wine loopt vast op directX dus er mist echt iets. :?

Uiteindelijk vond ik in ./tools/winex een script wat winex moet instellen, maar dit verwijst naar een /usr/lib/transgaming directory die echt niet aangemaakt is (ook niet op een andere plek).

Is er iemand die dit werkend heeft, en kan die mij vertellen wat ik fout doe? De wine binary en libraries zijn dus wel geinstalleerd, winex niet.

Bouwen heb ik geprobeerd op 2 manieren:
klassiek: configure, make, make install
scriptje: ./tools/wineinstall

Alle hulp, natuurlijk ook met een andere distro is welkom!

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Welke CVS tree heb je gebruikt? Als je die van winex (sourceforge) gebruikt dan is een 'make install' genoeg. De 'echte' transgaming wine-branch is dan gewoon geinstalleerd (transgaming == wine + patches). De transgaming wine heet ook gewoon 'wine'.

Als DirectX crasht is dat een probleem met de CVS sourcecode en jouw systeem, misschien dat je een bugreport kan indienen? Dat kan via de sourceforge site erg makkelijk.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
DirectX 8 wordt nog niet ondersteund dacht ik (correct me if i'm wrong). Hou dat in de gaten :)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Transgaming heeft ook .deb's (de developers gebruiken zelf zelfs vooral Debian), dus dat is geen excuus om niet te subscriben (ja, ik ken de meeste developers daar een beetje :P )

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 23:49 schreef Wizard_of_OS het volgende:
Welke CVS tree heb je gebruikt? Als je die van winex (sourceforge) gebruikt dan is een 'make install' genoeg. De 'echte' transgaming wine-branch is dan gewoon geinstalleerd (transgaming == wine + patches). De transgaming wine heet ook gewoon 'wine'.

Als DirectX crasht is dat een probleem met de CVS sourcecode en jouw systeem, misschien dat je een bugreport kan indienen? Dat kan via de sourceforge site erg makkelijk.
Ik gebruik de CVS tree van winex (cvs.winex.sourceforge.net als ik me niet vergis) en heb ook een make install gedaan.
Het is denk ik ook niet direct dat DirectX crasht, als meer dat het gewoon niet geinstalleerd is.. Misschien heb ik gewoon pech met het tijdstip van CVS checkout, of iets anders.

.. Ik ga vanavond weer even een cvs checkout doen, misschien ligt het daaraan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 januari 2002 05:00 schreef Ikarus het volgende:
Transgaming heeft ook .deb's (de developers gebruiken zelf zelfs vooral Debian), dus dat is geen excuus om niet te subscriben (ja, ik ken de meeste developers daar een beetje :P )
Ohh, da's al helemaal makkelijk dan.. Nu nog iemand scouten met een credit-card maar dat zal geen groot probleem zijn.

Ik blijf het raar vinden dat het niet werkt, maar ik heb best $5/maand over voor zo'n project.
Pagina: 1