logitech optical cordless mouse, stroombesparing

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ik heb een logitech optical desktop nou een tijdje en het ding bevalt me prima afgezien van de batterijen verslindende muis. Met gewone batterijen doe ik er 3 weken mee :(
Dus heb ik nu van die 1600mAh oplaadbare batterijen en daar doe ik er ook ongeveer 3 weken mee. Maar ik vind het nog steeds erg kort.

Wat me eigenlijk opvalt aan het ding is dat als de pc uitstaat je muis vrolijk verder gaat, logisch, zitten immers batterijen in. Hij gaat dan ook wel in een slaapstand, maar als je em helemaal uit zou kunnen zetten was het natuurlijk een stuk zuiniger.

Nou zit er een connect knopje aan de onderkant, als je die indruk gaat het Ledje dus wel helemaal uit! Alleen vraag ik me af wat ie dan doet als je dat knopje indrukt. Gaat hij echt uit om daarna weer te worden herkent door het ontvangst kastje of zit het ding een beetje te zenden.

Stel dat hij dus echt uitgaat, dan is het natuurlijk simpel om te besparen op je batterijen. Pak een plankje, sla er een klein spijkertje doorheen, zet je muis met het connect knopje op het plankje als je hem niet gebruikt en klaar!

Maarja, dan moet ik wel weten wat het ding allemaal doet als je het knopje indrukt

Verwijderd

Ik zou eigenlijk gewoon denken dat het knopje der juist voor is om stroom te besparen als je die muis niet gebruikt. Als je de muis wel weer gebruikt moet je ff het knopje omzetten/indrukken zodat ie weer contact zoekt met het zendertje en z'n lampje aandoet om bewegingen te detecteren. Kortweg: om zichzelf weer klaar te maken voor gebruik.

kweet het niet zeker, maar dat lijkt me gewoon wel logisch

• KillerB
Op donderdag 10 januari 2002 21:19 schreef PsyFlux het volgende:
Ik zou eigenlijk gewoon denken dat het knopje der juist voor is om stroom te besparen als je die muis niet gebruikt. Als je de muis wel weer gebruikt moet je ff het knopje omzetten/indrukken zodat ie weer contact zoekt met het zendertje en z'n lampje aandoet om bewegingen te detecteren. Kortweg: om zichzelf weer klaar te maken voor gebruik.

kweet het niet zeker, maar dat lijkt me gewoon wel logisch
het knopje is ervoor gemaakt om te connecten met de "basis" zegmaar, het is ook een soort van drukknopje, heel klein

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:21 schreef kennym het volgende:

[..]

het knopje is ervoor gemaakt om te connecten met de "basis" zegmaar, het is ook een soort van drukknopje, heel klein
hm, dan zou mijn verhaaltje dus best wel kunnen...
Als ie op de basis staat hoeft ie immers ook niet aan te staan want dan word hij dus niet gebruikt. Maarre, waarom zet je 'm dan ook eigenlijk niet op die basis als je je pc uitzet in plaats van moeilijk met een plank+spijker :?

• KillerB
Op donderdag 10 januari 2002 23:17 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

hm, dan zou mijn verhaaltje dus best wel kunnen...
Als ie op de basis staat hoeft ie immers ook niet aan te staan want dan word hij dus niet gebruikt. Maarre, waarom zet je 'm dan ook eigenlijk niet op die basis als je je pc uitzet in plaats van moeilijk met een plank+spijker :?
volgens mij weet je niet helemaal hoe zon ding werkt. Je begrijpt me verkeerd. Met de basis bedoel ik gewoon een kastje waar alle zooi inzit om verbinding te krijgen met me muis en me toetsenbord. Daar zet ik hem niet op ofzo :)

Het knopje is daar iig niet voor bedoelt, maar misschien doet ie wel nix als het knopje ingedrukt is. vandaar ;)

Verwijderd

volgens mij is er iest anders aan de hand chef. Ik heb dezelfde muis en doe nog steeds het dezelfde setje batterijen, en dat nu 4 maanden. Enige verschil wellicht dat ik de drivers niet heb geinstalleerd.

• KillerB
Op vrijdag 11 januari 2002 13:59 schreef dokitoedele het volgende:
volgens mij is er iest anders aan de hand chef. Ik heb dezelfde muis en doe nog steeds het dezelfde setje batterijen, en dat nu 4 maanden. Enige verschil wellicht dat ik de drivers niet heb geinstalleerd.
Ik werk op een niet erg lichte ondergrond. Dat kost mee stroom, en ik muis gewoon veel. Alleen 4 maanden??? Dat haalde ik niet eens met me vorige NIET optische draadloze muis. Daar deed ik 2,5 maand mee ofzo.

en ontopic: misschien nog gotters die weten of de muis niks doet als je het knopje indrukt?

Verwijderd

Ik muis al zo'n dikke 2 maanden op de bijgeleverde batterijen op een "cherry" blad (da's erg licht bruin)... drie weken lijkt mij wel heel erg kort.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik had voor mijn huidige snuffelaar ook een draadloze muis. Ook een Logitech en die hield het met Duracell Ultra batterijen ook maar een week of 4,5 uit.. :( Nu hen ik weer een muis met staart :P

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

Zoefff

❤ 

Is t niet zo dat als je dat knoppie indrukt, dat ie dan BLIJFT proberen om te connecten??? Want dat zuigt natuurlijk de hele batt op....
K zal t vannacht ns uitproberen, kijken of mn batts leeg zijn morgen.. :)

Ohwnee...ik durf niet te slapen zonder nachtlichtje :+

edit:

Dat plankje maken is btw wel wat ingewikkelder, je moet je muis ook vast kunnen zetten, want t kost redelijk veel kracht om t knoppie in te drukken...

lang leve het plakband :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ik vind dit echt zo'n ontzettend gezeur! |:(

Wat kost nou meer moeite?

iedere keer knopjes indrukken om stroom te besparen en het openen van dit topic

of gewoon een keer per 3 weken andere (oplaadbare) batterijen erin proppen?

Dat laatste kost misschien 30 seconden terwijl je al meer dan 10 dagen met dit topic bezig bent.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Zet gewoon een amperemeter in serie met de batterijen en kijk of er een stroom loopt als je het knopje indrukt, hiervoor kun je het beste een losse batterijhouder gebruiken die je dan weer doorverbind naar de batterijcontacten van je muis.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Ik heb er 7 weken mee gedaan. Heb er gewoon een oplader naast staan met 4 batterijen. Zit je nooit zonder.
Pagina: 1