ITT speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hoi,

heeft iemand weleens van deze speakers gehoord. Of weet iemand in welk mogelijk merk ITT is overgegaan?

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ITT -> Nokia
(hebben ook links met Akai en Finlux)

Maaruh.. zijn die speakers niet errug oud?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De nieuwste modellen dateren van ongeveer 1990. Dus redelijk oud ja.

ITT is trouwens niet gelijk aan Nokia. Ze werkten wel samen, nokia maakte beeldbuizen. ITT maakte speakers voor de Nokia beeldbuizen-> product = tv :)

Maar ze maakten ook aparte speakers. En dat is waar het mij vooral om gaat. Wij hebben thuis speakers ITT staan. (3 weg, 10" woofer, 4" mid, 1" tweeter) Ik vind ze geweldig klinken op acoustische muziek, electronisch klinkt er enorm bonkerig op en met teveel aan midbass. Die afstellingen echter blijken het goed te doen bij hardrock, metal, klassiek, lichte pop (blof, rowen heze..) waar mijn ouders naar luisteren. Op slechte opnames klinken ze heel slecht, maar met goeie opnames klinken prima. Ze hebben een vrij lineare frequentieresp. Ik zou die speakers heel erg graag overnemen van mijn ouders, maar zij willen ze zelf houden (snap ik wel).

Als die speakers overgegaan zijn in een ander merk zou ik daar zeker heel erg veel interesse in hebben. Vandaar mijn topic.

Verwijderd

Tjonge, ik heb ooit nog een ITT-set gekregen van m'n vader, vergezeld met een Thorens TD160-MKII platenspeler :9~ -- Was toen nog een puppy van een jaar of 8, dus een zinnig woord kan ik er niet over vertellen. Meer een stukje nostalgie :)