Ik heb onlangs een eigen computer gebouwd.
Het systeem is alsvolgt:
- athlon tb 1400 met een (spire 1500 Mhz cooler)
- asus a7a266
- 7013 Bigtower 350W Div. Kleuren (www.computerland.nl)
- Asus v7700 Geforce2GTS 32mb deluxe
- rest is denk ik onbelangrijk.
Deze computer crashed om het uur als ik een spel speel, en bijna niet als ik in word werk.
Ik heb onlangs effe een progje aangezet die de temp van de cpu meet, en kreeg een constante lijn bij 66 graden.
Dit schijnt dus veeeeeeeel te hoog te zijn.
Ik heb alles gecheckt, maar kon niks vinden.
Nu draai ik met de kast open, en heb een constante lijn bij 55 graden als ik bvb een spel speel (bij word ligt het lager).
De cooler doet het volgens mij goed, maar ik weet het niet zeker.
Op mijn moederbord zit ook een aansluiting voor de Chassis fan en de Power fan. Nu weet ik bij god niet wat dit is.
Ik heb aan de achterkand van de kast (waar volgens mij de voeding zit) een fan zitten.
Deze fan draait gelukkig ook.
Maar er komt geen draadje uit het kastje met mijn voeding om naar de aansluiting voor de Chassis fan of naar de Power fan te gaan.
Moet er wel een draadje zijn, of moet die fan (aan de achterkant) niet aan het moederbord zitten ??
En als alles ok is, hoe kan dan mijn dichte kast een temp van 66 graden krijgen ??????
Het systeem is alsvolgt:
- athlon tb 1400 met een (spire 1500 Mhz cooler)
- asus a7a266
- 7013 Bigtower 350W Div. Kleuren (www.computerland.nl)
- Asus v7700 Geforce2GTS 32mb deluxe
- rest is denk ik onbelangrijk.
Deze computer crashed om het uur als ik een spel speel, en bijna niet als ik in word werk.
Ik heb onlangs effe een progje aangezet die de temp van de cpu meet, en kreeg een constante lijn bij 66 graden.
Dit schijnt dus veeeeeeeel te hoog te zijn.
Ik heb alles gecheckt, maar kon niks vinden.
Nu draai ik met de kast open, en heb een constante lijn bij 55 graden als ik bvb een spel speel (bij word ligt het lager).
De cooler doet het volgens mij goed, maar ik weet het niet zeker.
Op mijn moederbord zit ook een aansluiting voor de Chassis fan en de Power fan. Nu weet ik bij god niet wat dit is.
Ik heb aan de achterkand van de kast (waar volgens mij de voeding zit) een fan zitten.
Deze fan draait gelukkig ook.
Maar er komt geen draadje uit het kastje met mijn voeding om naar de aansluiting voor de Chassis fan of naar de Power fan te gaan.
Moet er wel een draadje zijn, of moet die fan (aan de achterkant) niet aan het moederbord zitten ??
En als alles ok is, hoe kan dan mijn dichte kast een temp van 66 graden krijgen ??????